چه عواملی باعث داشتن یک طراحی داخلی اداری جذاب و گیراست؟

چه عواملی باعث داشتن یک طراحی داخلی اداری جذاب و گیراست؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چه عواملی باعث داشتن یک طراحی داخلی اداری جذاب و گیراست؟

شرکت هیرکانا سازه ی گرگان با سابقه ی درخشان در زمینه ی طراحی و اجرای فضاهای داخلی و خارجی اداری و شرکتی، در این مقاله شما را با روند انجام طراحی دکوراسیون اداری آشنا می کند. با گروه مهندسی هیرکانا سازه گرگان همراه و همگام باشید :

طراحی دکوراسیون داخلی یک اداره وابسته به چه نکاتیست؟

یکی از تاثیر گزارترین عوامل بر روی ذهن مخاطبان یک سازمان، اداره، شرکت و...طراحی دکوراسیون داخلی آن است. به عنوان اولین نکته در طراحی چنین ساختمان هایی توجه به زیبایی و کاربردی بودن فضاست.

مواردی که بر اساس الویت ها باید درطراحی داخلی اداری در نظر گرفت:

1-اصل فنگ شویی
2-نور
3-رنگ
4-فرم
5-نوع مبلمان، کمد و کتابخانه و نوع چیدمان آنها در یک اداره

یکی از مهمترین نیاز های هر اداره ای نیاز به شبکه اینترنت یا تکنولوژی دیجیتال است که ملزمه ی داشتن آن بهره مند بودن ازکابل کشی دقیق و مرتب است که علاوه بر رفع نیاز،زیبایی ظاهری مجموعه را نیز حفظ کند و باعث شلوغی محیط نشود.در این کابل کشی ها سیم ها از طریق تراکت های پارتیشن یا از کف به میز کار رسانده می شوند که این موضوع امروزه بزرگترین نکته ای است که در بیشتر آفیس های ایرانی باعث موضوع آزار دهنده ای در طراحی داخلی یک اداره محسوب میشود که رعایت نکردن آن باعث بی سلیقی در کابل کشی است به همین علت طراحان تلاش خود را میکنند در صورت ممکن فضای داخلی اداره را تحت تاثیر قرار دهند که محیط شکلی شلوغ و بی روح نشود .

 

چه خدماتی در طراحی داخلی اداری ارائه می شود؟

جواب این سوال ارتباط مستقیم دارد با این موضوع که شما برای چه فرد یا شرکتی قرار است طراحی کنید؟ سیاست کاری آن مجموعه چگونه است و به چه اندازه به مشتریان خود اهمیت می دهد؟ کلیت خدمات ارائه شده در این زمینه به دو بخش تقسیم می شوند:

1-طراحی داخلی اداری
2-طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی اداری:
همانطور که از نام این خدمات مشخص است، مهم ترین خدمات آن طراحی داخلی اداری است اما نکته اصلی اینجاست که بسیاری از مخاطبان تفاوت طراحی داخلی با طراحی دکوراسیون را نمی دانند.
در طراحی داخلی اداری، متخصصان سعی می‌کنند تا بیشتر به موضوعات فنی بپردازند، به عنوان مثال اینکه دیوار‌های جدا کننده اتاق کنفرانس شما در چه فاصله‌ای از هم بنا شوند، اینکه اتاق مدیر در کدام قسمت از دفتر قرار بگیرد و کدام فضای خالی را برای میز منشی بهینه کنیم؟
همینطور در این خدمات به موضوعات فنی دیگری از جمله نقش صدا و نور و… در فضای اداره نیز اهمیت داده می‌شود.


حتما مطالعه کنید : طراحی روف گاردن یا پشت بام سبز چیست؟


طراحی دکوراسیون اداری:
در این خدمات است که دکورات‌های متخصص، تعیین می‌کنند میز منشی با چه رنگی و با چه فاصله‌ای از در اتاق رئیس قرار بگیرد. همینطور مبلمان اداری اتاق جلسات، اشیاء تزئینی روی دیوار آن، رنگ دیوار کل مجموعه و تضادهای رنگی موجود و… تماماً به دست این کارشناسان تعیین و انتخاب می‌شوند.
شما می توانید برای  اجرای طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون به دو مجموعه جدا ازهم مراجعه کنید ولی پیشنهاد تیم هیرکانا سازه گستر به شما این است که طراحی و اجرای هردو زمینه را به یک مجموعه واحد بسپارید چون این دو تکمیل کننده یک دیگرند و ازیک دیگر تاثیر می پذیرند.

 

چرا طراحی داخلی اداری دشوار است؟

طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.
همچنین برای کارمندان محیطی دلچسب ایجاد کند  تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه و آرام راندمان کار افزایش یابد. رنگ بندی و چیدمان در هر صنفی مطابق با روانشناسی مخاطبان آن انجام شود. همچنین بهتر است نوع دکوراسیون متناسب با کاربری سازمان و محصولاتی باشد که عرضه میشود.

 


عواملی که به بهتر شدن طراحی داخلی و دکوراسیون اداری ما کمک میکنند:

پربازده ترین دفاتر اداری و محیط های شغلی، محیط هایی بوده اند که افراد حس راحتی در آنها داشته اند. یک محیط شیک و پر از رنگ می تواند برای کارمندان الهام بخش یک محیط کاری شاد و سالم و رشد اعضای تیم باشد. ایده هایی که برای دکوراسیون داخلی دفتر خود پیش می گیرید، باید به شکلی باشند که برای همه افراد مناسب باشند. همچنین ارباب رجوع ها نیز آن را خوشایند ببینند. یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران، طراحی دکوراسیون اداری است. محیط کار افراد خانه ی دوم آنهاست باید همانطور که به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت میدهید و شیک و زیبا طراحی می کنید تا ارامش داشته باشید، باید به محیط کار خود نیز اهمیت بدهید و یک محیطی استاندارد و کاربر پسند طراحی کنید. از ایده های زیر برای  انگیزه بخش و الهام بخش کردن دفتر و محیط اداری خود می توانید استفاده کنید.
1-توجه به رنگ مبلمان
2-توجه به رنگ دیوارها و کاغذ دیواری
3-از رنگ برند خود در طراحی الهام بگیرید
4-استفاده از پارتیشن

 


استفاده از رنگ به گونه ای که تاثیر مثبت بر محیط بگذارد:

ترکیب رنگ ها در یک محیط  اداری باعث ایجاد نشاط در فضای کار میشود که موضوع مهمی است که باید در طراحی داخلی اداره در نظر گرفت هر گونه استفاده از رنگ نا به جا و ترکیب ناهم خوانی رنگ ها نه تنها شکل بصری فضا را به هم میریزد بلکه باعث به وجود آمدن انرژی منفی در مشتریان و محیط داخلی میشود. امروزه در دکوراسیون اداری به حالت سنتی و کاربردی و استفاده  از متریال چوب و رنگ های خنثی کمتر دیده میشود و بیشتر از رنگ های درخشان مانند قرمز روشن و نارنجی و زرد از جمله رنگ هایی که باعث به وجود امدن جذب مشتریان میشود که میتوان از این رنگ ها در مبلمان ها استفاده کرد ولی نه به آن صورتی که همه رنگ ها به رنگ روشن در بیاید بلکه میتوان با استفاده از رنگ های خنثی در دیوارها و سقف و با انجام چند تم رنگ روشن درخشان در مبلمان ها جذابیت را به وجود اورد.

 


برای مثال:
استفاده کردن از صندلی قرمز روشن با یک میز چوبی به رنگ طبیعی  و نورپردازی خنثی زیبایی دفتر را چند برابر میکند و باعث جذابیت فضا میشود و مشتریان که وارد فضا میشود پویای و سرزندگی در فضا را احساس  میکنند . در دکوراسیون اداری استفاده از فرم های ساده و بی الایش و استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون اداری یکی از گزینه های انتخابی فضای اداری می باشد. سفید رنگی است که باعث احساس مدرن بودن و به وجود آوردن شفافیت فضا می شود و ترکیب شدن آن با فرم های ساده یک جو بازو بزرگ را نشان می دهد اگر مبلمان از رنگ قرمز استفاده شود و با لوازم رو میزی مشکی و سفید ترکیب شود یک نمای شیک و باب روز را در محیط اداری به وجود می آورد.


جمع بندی:
پیشنهاد ما به شما عزیزان برای طراحی، اجرا، بازسازی در هر محیطی این است که تا حد توان با شرکت‌هایی همکاری کنید که به دلیل فعالیت بالا، توانایی کاهش هزینه‌های جاری از جمله قیمت خرید مصالح ساختمانی و غیره را داشته باشند. هیرکانا سازه گستر به دلبل انجام پروژه های فراوان در این زمینه این امکان را به شما می دهد کاری با کیفیت بالا با هزینه مناسب داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های طراحی داخلی منزل، طراحی روف گاردن و سایر موارد میتوانید دیگر بلاگ های مارا مطالعه کنید.

 

 
 

 

 

پاسخ دهید