مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان

مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان

قرارداد
مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان

اقامتگاه بوم گردی در واقع محلی است برای اسکان موقت گردشگران و با مکان هایی مانند هتل، سوئیت، آپارتمان تفاوت دارد. اقامتگاه های بوم گردی با سایر اقامتگاه های امروزی دارای دو تفاوت فرمی و محتوایی می باشند. اقامتگاه های بوم گردی جایی لوکس و مدرن نیستند اما در ارائه خدمات به مسافران از ابزارهای مدرن مانند اینترنت استفاده می کنند. همینطور از مهم ترین تفاوت های اقامتگاه بوم گردی با اقامتگاه های امروزی، انتقال حس فرهنگ، هنر و آداب و رسوم و سنت های مردمان منطقه ای است که اقامتگاه در آن جای دارد. همچنین اگر علاقه مند به ساخت اقامتگاه بوم گردی برای کارآفرینی یا خویش فرمایی هستید مقاله طراحی و ساخت اقامتگاه بوم گردی در گرگان و استان گلستان را مطالعه نمایید. در این مقاله از هیرکانا سازه نیز قصد داریم درباره مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان توضیحاتی ارائه دهیم.

 

چرا هیرکانا سازه بهترین گزینه برای ثبت اقامتگاه بوم گردی در گرگان و استان گلستان است؟

شرکت هیرکانا سازه با تخصص و تجربه کافی و اشراف کامل به مقررات و قوانین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارائه بهترین طرح ها و راهکار های عملی در جهت پیاده سازی و اجرای پروژه های بوم گردی در موقعیت های خاص روستایی آماده ارائه خدماتی مثل طراحی اقامت بوم گردی در گرگان، ساخت و اجرای اقامتگاه های بوم گردی در گرگان و استان گلستان و اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان می باشد.

اگر قصد طراحی و ساخت اقامتگاه بومگردی در استان گلستان را دارید برای دریافت مشاوره رایگان اقدام کنید.

 

آیا اقامتگاه بوم گردی صرفه اقتصادی دارد؟

در جواب این سوال باید گفت بله.  اگر دقت کنید می توانید به راحتی این موضوع را حل کنید. امروزه حداقل هزینه هر اتاقی که در اقامتگاه های بوم گردی پرداخت می شود، از 150 یا  200 تومان شروع می شود. شما اگر همین مبلغ را بخواهید برای کل سال به دست آورید یک چیزی در حدود 2.000.000.000 تومان می شود.  حالا اگر فرض کنید همان اشخاص از صنایع دستی شما یا بازارچه های کوچک دیگری که به راه انداخته اید نیز خرید کنند که اگر حداقل را برای هر فرد 500 تومان قرار دهیم در سال یک رقمی به اندازه 5.000.000.000 تومان  به دست می آورید. البته این ارقامی که گفته شد برای اقامت یک شب در اقامتگاه بوم گردی می باشد.

 

 شرایط دریافت مجوز تور گردشگری

گرفتن مجوز گردشگری شرایط خاص خود را دارد که ما در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد.

1- تابعیت فردی که قرار است مجوز به نام او ثبت شود، باید ایرانی باشد و این مجوز به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد.
2- باید یا مسلمان باشد یا به ادیان دیگری که در قانون اساسی ذکر شده اند تدین داشته باشد.
3-
دارای پرونده قضایی فساد اخلاقی نباشد.
4-
باید مدرک گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد به مواد مخدر را ارائه دهد.
5-
حداقل تحصیلات شخص مدرک دیپلم باشد.
6-
باید مدرک نظام وظیفه و یا معافیت را نیز ارائه دهد.
7-
سابقه فعالیت با جنبش ها یا گروه های مخالف و ضدیت با حکومت ایران نداشته باشد.
8-
در زمینه گردشگری و بوم گردی نیز باید حدودا 5 سال سابقه کار مفید در این زمینه داشته باشد.
9-
محل مناسبی را برای مرکز خدمات گردشگری خود انتخاب کند.
10-
به همراه داشتن کارت راهنمای گردشگری یا همان کارت تور لیدری، از جمله مدارک لازم می باشد. این کارت، یک مجوز است برای همراهی مسافران در تور های گردشگری که این مجوز از طرف وزرات میراث فرهنگی و گردشگری صادر می گردد.

 

مدت اعتبار مجوز بوم گردی

شما اطلاعات مربوط به حوزه ی گردشگری را می توانید در سایت صدور مجوز های وزرات کار جستجو کنید. در این سایت در مورد دریافت و نحوه گرفتن مجوز های صادره و مورد نیاز برای مرکز گردشگری خود را می توانید در این سایت مشاهده کنید. این اطلاع رسانی ها توسط معاونت های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی انجام می گیرد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز بوم گردی در استان گلستان

1- عکس سه در چهار
2-
تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
3-
مدارک فارغ التحصیلی
4-
تصاویرکارت پایان خدمت یا گواهی نامه معافیت برای آقایان
5-
مدارک مربوط به سوابق فعالیت در زمینه بوم گردی و گردشگری
6-
ارائه کارت بهداشت و سلامت
7-
ارائه مدارک احراز هویت
8-
استعلام گرفتن از حراست

 

اخذ مجوز راهنمای گردشگری

مجوز راهنمای گردشگری نیز همانند مجوز های دیگر، یکسری شرایط خاص دارد که با دارا بودن آن ها می توانید این مجوز را دریافت کنید.

 

شرایط اخذ مجوز

1- شخصی که این مجوز را دریافت می کند باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
2- داشتن مدرک کارشناسی
3-
داشتن حداقل 22 سال
4-
انجام احراز هویت
5-
تسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی گردشگری بین الملی
6-
گذراندن دوران خدمت وظیفه و یا داشتن مدارک معافیت برای آقایان
7-
به همراه داشتن مدرک سوء پیشینه
8-
و گذراندن حداقل دو سال راهنمایی تور های گردشگری یا فعالیت مربوط  در این زمینه

 

مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان

 

موافقت برای گرفتن مجوز اقامتگاه بوم گردی

برای گرفتن مجوز بوم گردی ما به موافقت وزرات گردشگری نیاز داریم. برای اینکه بتوانید این مجوز بوم گردی را دریافت کنید، باید درخواستتان را به صورت کتبی به همراه امضا و اثر انگشت به سازمان گردشگری استان در قسمت اشتغال ببرید. در ادامه باید اسناد و مدارک مربوط به زمینی که می خواهید اقامتگاه خود را ایجاد کنید نیز به همراه داشته باشید و به درخواست خود اضافه کنید. برگه های اسناد زمین شما باید مهر و امضا و تایید سازمان ثبت اسناد و املاک را داشته باشد. بعد از آنکه مدارک به تایید رسید، باید گزارش کمیته برنامه ریزی گردشگری استان محل اشتغال، توسط کارشناسان تهیه و تایید شود. در آخر هم برای صدور موافقت یا عدم موافقت توسط معاونت برنامه ریز و سرمایه گذاری استان اقدام کنید.

 

مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان1

 

دادن تسهیلات مادی به متقاضیان برای ساخت اقامتگاه های بوم گردی

بعد از آنکه از مرحله گرفتن مجوز های فراوان عبور کردید، باید در انتخاب مدیر مجموعه دقت فراوانی انجام شود. باید به عنوان مدیر مدارک لازم اعم از آزمایشات سوء پیشینه و عدم اعتیاد و استعلاماتی از آتش نشانی و کارشناسان بهداشت را به تایید سازمان میراث فرهنگی برساند. از لحاظ بیمه نیز باید در نظر داشته باشید که به ازای هر نفر که در اقامتگاه شما ساکن باشد، باید بیمه جانی و مالی برای مسافران در نظر گرفته شود. بعد از آن که اقامتگاه خود را ساختید و به بهره برداری رساندید می توانید از وامی که میراث فرهنگی برای شما بوم گردان عزیز در نظر داشته است استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم جهت اخذ مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان پرداختیم. همانطور که در بالا گفتیم برای تاسیس و بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی، اخذ مجوز از نهادهای ذی صلاح مانند وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری الزامی است. از اواخر سال 1400 شمسی، سامانه ای یکپارچه جهت اخذ مجوز، مراحل و روند درخواست، بررسی و تایید صلاحیت و صدور مجوز برای متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده است که می توان بسیاری از مراحل صدور مجوز را به صورت اینترنتی دنبال کرد. مجموعه هیرکانا سازه با توجه به تخصص و تجربه کافی که در این زمینه دارد می تواند با اشراف کامل به مقررات وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در جهت اخذ مجوز اقامتگاه بومگردی به کمک شما بیاید. همینطور برای طراحی و ساخت اقامتگاه بوم گردی و دریافت مجوز بوم گردی در گرگان و استان گلستان می توانید با مشاوران هیرکانا سازه در تماس باشید.

پاسخ دهید