چگونه یک طراحی دکوراسیون داخلی خوبی داشته باشیم؟

چگونه یک طراحی دکوراسیون داخلی خوبی داشته باشیم؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چگونه یک طراحی دکوراسیون داخلی خوبی داشته باشیم؟

چگونه یک طراحی دکوراسیون داخلی خوبی داشته باشیم؟

هیرکانا سازه برای شما در ادامه توضیح خواهد داد که چگونه خانه خود را به درستی بازسازی کنید. برای اینکه یه ساختمان صفرتا صد بخواهد یک پروژه ی حرفه ای را ارائه دهد می بایست که طراحی زیبا و تمام عیاری داشته باشد. یک طراحی داخلی قابل قبول در رابطه با ساختمان باید از همه لحاظ از جمله : فرم، رنگ، بافت، دیوار، سقف، نور، سبک، نوع چیدمان پیش بینی شده و بهترین انتخاب شده باشد. در ادامه به اصولیکه یک طراحی داخلی برآن استواراست خواهیم پرداخت.

طراحی دکوراسیون درفارسی به معنی : پیشبینی و جایگذاری و چیدمان لوازم و اجزاری یک فضا می باشد. و اگر منظور دکوراسیو داخلی باشد: به معنی طراحی و انتخاب بهترین حالت برای جایگزین وسایل خانه در بخشهای مختلف ( پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی ) واستفاده ی بهینه از امکانات طبیعی از جمله : نور، هوا .

با توجه به اینکه روزانه درک بیشتریازاین علم میشود و این فضای فکری را بوجو آورده که انجام طراحی داخلی به کمک اهالی اهل فن آن ، نه تنها سبب پایین آوردن هزینه ها می شود، سبب استفاده ی بهینه و حداکثری از حداقل ها درفضاها می شود. و ازین رو ضمن همه گیر شدن و جذاب شدن کار در پایان، طراحی دکوراسیون داخلی دیگر محدود به خانه های مسکونی نیست، بلکه در دفاتر کاری، فروشگاه ها، مغازه ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره هم از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

جهت طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل نکاتت بسیار مهم و حائز اهمیتی وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، بهترین استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زیبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد. گاهی با رعایت این قوانین، طراحی دکوراسیون برای شما کم هزینه تر و سریع تر انجام می شود و جلوه ویژه و خاصی در منزل شما ایجاد می شود و خانه شما را به یک فضای مطبوع و گرم تر و دلپذیرتر تبدیل می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

همیشه نقل مکان کردن و یا تعویض خانه برای افراد بسیارهیجان انگیز و جذاب بوده. ولی اگر شخصی توان خرید یا جابجایی را نداشت چه کند؟ اینجاست که بحث طراحی دکوراسیون داخلی منزل مطرح میگردد. طراحی دکوراسیون داخلی به منزله ی هماهنگ سازی اجزای داخلی و استفاده ی بهینه ی از تک تک اجزا و وسایل و همچنین عوامل بیرونی ودرونی به منظور زیباتر شدن و ایجاد فضایی گرم و دوست داشتنی در خانه می باشد. مخصوصا برای خانه های آپارتمانی کوچک و نقلی، که امروزه سرپناه بسیاری از خانواده ها می باشد. گاهی اوقات نحوه ی چیدمان وسایل خصوصا در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی هم برای  خانواده ها به یک دغدغه ی جدی تبدیل می شود.که امروزه با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌توان این فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه‌ گری آنها را بیشتر کرد.

 

 

فضای داخلی منزل شما باید بگونه ای باشد که وقتی شما به خانه میروید محل سکونت شما تمامی خستگی های شما را از تن بدر کند. اما میدانیم که طراحی داخلی ساختمان، یک علم به روز و آمیخته با هنر است. به کمک این علم هنری است که می توان فضاهای بی روح و سرد را به طرز شگفت‌آوری جذاب و با انرژی‌های مثبت کند.
ما به کمک دکوراسیون داخلی بهنوعی فضای خانه مان را شخصی سازی می کنیم. واگر اینطور نبود و بهنوعی شخی سازی کردن منزل نبود، تمامی خانه ها از یک فضای تکراری بهره مند شده و تکراریبودن و خسته کننده بودن فضا، مهمترین پارامتری بود که به شما می آید.


اصول اساسی و مهمی که طراحی داخلی براساس آن برقرار است:

فرم: فرم یک بنا، نشان دهنده ی ظرافت و زیبای در معماری بنا است. که بطور مستقیم به سبکی دارد که در طراحی استفاده میشود.
رنگ : یکی از اساسی ترین و مهمترین پارامترهاییی است که در طراحی داخلی باید رعایت شود. در بحث انتخاب رنگ، عواملب بسیار زیادیه ستند که باید سبک و سنگین شود تا در نهایت بتوان بهتترین انتخاب را داشت. به عنوان مثال: آیا خانه ی ما خوب نورگیراست؟ منطقه ی خانه ی ما چه نوع آب و هوایی یا پوشش گیاهی دارد؟ آیا سردسیر است یا گرمسیر و...
نورپردازی : نورپردازی باید به گونه ای باشد ، میزان پخش نور بصورت یکنواخت باشد و این احساس نشود که در بخشی از منزل با کاهش نورو یا تاریکی مواجه هستیم.


سبک های دکوراسیونداخلی :

سبک های زیادی در طراحی داخلی داریم که در ایران، بسته به مد بود یا علایق شخصی یا عمومی و یا عوامل دیگر دربرهه ای از زمان بااقبال زیادی مواجهه شدند. درمقاله ی با انواع سبک هایمعماری آشنا خواهید شد.


وظیفه ی یک طراح داخلی چیست؟

پیشازاینکه به وظیفه یک طراح داخلی بپردازیم، باید بگوییم که طراخی داخلی و دکوراسیون داخلی دو معقوله ی کاملا متفاوت هستند، بطور خلاصهدر تعریف این دو مورد می توان گفت که : دکوراتور داخلی با ظاهر و حس اتاق، با اضافه کردن وسایل جانبی از جمله پرده و فرش سر و کار دارد در حالی که یک طراح داخلی در تلاش است تا بهترین استفاده را از فضا ببرد.

 

مقالات مشابه:

چرا باید خانه مان را بازسازی کنیم ؟

 

 

پاسخ دهید