چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟


اتاق خواب برای بسیاری از افراد مهم‌ترین فضای خانه است. زیرا تنها جایی از خانه است که بدون اینکه مزاحمی داشته باشیم و یا براسی کسی مزاحمتی ایجاد کره باشیم ساعت ها ریلکس باشیم و استراحت کنیم. به همین دلیل به طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب باید توجه ویژه ای داشت.

در طراحی اتاق خواب چه پارامترهایی خیلی اهمیت دارد؟

در طراحی داخلی اتاق خواب برعکس اتاق پذیرایی خیلی چیدمان مبلمان اهمیتی ندارد. بلکه اصولا و منطقا عومل و اجزا و رنگهایی اهمیت دارند که به ایجاد حس آرامش و فضایی برای استراحت کمک کند.هر عنصر، از انتخاب رنگ‌ها و بافت‌ها گرفته تا نحوه چیدمان اجزای اتاق خواب، باید با دقت بررسی شود تا یک فضای هماهنگ و دلپذیر و آرامش بخش ایجاد شود که در میان زندگی پرهیاهوی روزمره، به عنوان یک پناهگاه آرامش عمل کند.

طراحی داخلی  فضایی برای خواب خوب

برای تبدیل کردن اتاق خواب به یک اتاق خواب لوکس و دلپذیر، جزئیات اهمیت زیادی دارند: از نورپردازی گرفته تا طراحی آرام‌بخش فضا و انتخاب ملحفه‌های زیبا.

چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟ 1

1- جایگزاری تخت خواب در اتاق

موقعیت تخت در اتاق خواب، یک عامل مهم برای ایجاد حس راحتی است که نباید دست کم گرفته شود. بسیاری شاید با اصول فنگ‌شویی چینی آشنا باشند، اما واقعاً این اصول چه نقشی دارند؟ هدف آن‌ها ایجاد جریان انرژی مثبت به نام "چی" است که به ایجاد یک زندگی هماهنگ و خواب خوب کمک می‌کند.

اصول طراحی داخلی براساس فنگ شویی

تخت باید به گونه‌ای قرار گیرد که بتوانید درب اتاق را به خوبی ببینید، اما پای تخت نباید به سمت در باشد، بلکه باید به سمت دیوار دیگری قرار گیرد و تخت نباید بین در و پنجره باشد. استفاده از مبلمان چوبی بدون فلز می‌تواند به خواب بهتر کمک کند، همچنین انتخاب ملحفه‌هایی که با دقت انتخاب شده‌اند. به رنگ‌های ملایم و مواد طبیعی مانند پنبه و کتان، و همچنین ساتن و ابریشم لطیف توجه کنید. طرح‌های گل‌دار در تابستان به ویژه دعوت‌کننده هستند.

چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟ 2

2- انتخاب ملحفه های لوکس

ملحفه‌های زیبا و باکیفیت، مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در اتاق خواب خود هستند. با استفاده از بالش‌های تزئینی در اشکال و اندازه‌های مختلف، می‌توانید اتاق را به طور منحصر به فردی طراحی کرده و به تخت خوابی خود ابعادی جدید ببخشید. رنگ‌های زمینی و بافت‌های طبیعی، به اتاق خواب شما فضایی لوکس و در عین حال آرامش‌بخش می‌بخشند.
ست کردن بالشت وو ملحفه ها با ایده گرفتن از طبیعت همچون :الهام گرفته از سبک بوهمی، رؤیای رمانتیک، پوشش قهوه‌ای جنگلی، بالش‌هایی با طرح شاخه‌های گل و پرندگان رنگارنگ که به یک باغ گیاه‌شناسی شباهت دارد، با بالش تزئینی Skyler از کتان خالص در رنگ‌های زمینی که از پارچه‌های وینتیج مراکشی الهام گرفته شده است، ترکیب می‌شوند.

چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟ 3

3- نورپردازی آرامش‌بخش

نور مناسب و متناسب باشرایط، نقش بسزایی میتواند در ایجاد فضایی رویایی کمک کند. نور می‌تواند فضا را به یک محیط آرامش‌بخش تبدیل کند و به تنظیم آرامش پیش از خواب کمک کند. بهترین راه‌حل برای اتاق خواب، لامپ‌های سقفی قابل تنظیم است. اما یک نور لامپ ملایم که به طور دلپذیری فضا را روشن کند اهمیت بیشتری دارد.

چگونه اتاق خواب خود را به یک مکان لوکس و دلپذیر تبدیل کنید؟ 4

4- الهام گرفتن از سبک وینتیج

وینتیج، احساسی از نسل‌های گذشته و حال را به تصویر می‌کشد تا یک پناهگاه بی‌زمان ایجاد کند که سادگی و شیک بودن مدرن را ترکیب می‌کند.  برای دیزاین و طراحی داخلی اتاق خواب می‌توانید تنوع بی‌نظیری از مبلمان و چراغ‌های زیبا، کفپوش‌های منحصر به فرد، پارچه‌ها و کاغذ دیواری، ظروف ظریف، کریستال و نقره، لوازم دکوری و همچنین ملحفه‌های لوکس و حمام استفاده نمایید.

اگر به دنبال بازسازی یا مشاوره ساخت و طراحی داخلی خانه خود هستید، تیم هیرکاناسازه به صورت حضوری به شما کمک خواهد کرد و با خدمات طراحی داخلی خود مشاوره ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق شماره تلفن زیر با آنها تماس بگیرید: 09115163808

برای مشاهده مجموعه کامل نمونه کارهای هیرکاناسازه، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید