نکاتی که در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب باید رعایت کنیم

نکاتی که در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب باید رعایت کنیم

طراحی داخلی و دکوراسیون
نکاتی که در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب باید رعایت کنیم


بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه ی دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست. صرف نظر از اینکه شما از اتاق خواب تان چه استفاده هایی می کنید کار، مطالعه، خواب  بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی نمایید و در این باره رازهایی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد که ممکن است شما به آن ها نیندیشیده باشید، اتاق خواب محل استراحت و بازگرداندن انرژی از دست رفته شما در طول فعالیت روزانه است و حتی اگر دکوراسیون اتاق خواب ساده و معمولی باشد، باید به گونه‌ای طراحی شود که نیازهای شما برای رفع خستگی و احساس آرامش را بر آورده سازد.در این مقاله از هیرکانا سازه گستر میتوانید با ابعاد مختلف و جزییات طراحی دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.

 

یکی ازتاثیر گذار ترین عوامل بر طراحی  دکوراسیون اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب بر اساس روانشناسی رنگهاست.

رنگ‌های خنثی از این نظر که قابلیت هماهنگ شدن با رنگ‌های دیگر را دارند، انتخاب خوبی برای اتاق خواب هستند. بژ، عاجی، خاکستری مایل به قهوا ای، خاکستری و سفید هر یک می‌توانند پس‌زمینۀ بسیار مناسبی برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب باشند. رنگ‌های پاستلی و رنگ‌های ملایم، آرامش‌بخش، دلگرم کننده و روشن هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا یک خواب خوب شبانه داشته باشید. می‌توانید از طیف‌های ملایم آبی، بنفش کم‌رنگ، سبز، زرد و صورتی استفاده کنید .

 


استفاده از رنگ های گرم باعث ایجاد نشاط و انرژی در فرد می شود و از این رو در طولانی مدت انتخاب مناسبی برای استفاده در طراحی اتاق خواب نمی باشد. در کنار استفاده از رنگ مناسب می توانید به فکر تزئین دیوار نیز باشید. از دیوار پوش‌های جدید، کاغذ دیواری‌ها، رنگ آمیزی‌های متنوع و قاب‌های عکس و تصاویر ترسیمی می‌توانید برای زیباتر کردن دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید. طرح دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله درون آن به آرامش لازم برسد. ممکن است دوست داشته باشید که دیوار را ساده رنگ کنید و سپس با نصب استیکر آن‌ها را زیباتر کنید.همچنین انتخاب رنگ مناسب برای سایر وسایل و تجهیزات اتاق خواب مانند روتختی، مبلمان و کمدها و سایر المان ها می تواند تاثیر بسزایی در طراحی یک اتاق خواب آرامش بخش برای شما باشد.

 

 

استفاده ی مناسب از کاغذ دیواری در جهت زیباتر کردن محیط

 در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب ممکن است کمی سردرگم شوید، زیرا تنوع کاغذ دیواری اتاق خواب آنقدر زیاد است که انتخاب مدل دلخواه از بین انبوه آن ها کار دشواری است و این روزها کاغذ دیواری به محبوب ترین و پرطرفدارترین فاکتور دردکوراسیون منزل تبدیل شده است و در همه فضاهای مختلف از کاغذ دیواری های متنوع استفاده می شود.اما باید توجه داشت که برای تمام دیوار های یک فضا از یک نوع کاغذ دیواری با طرح شلوغ استفاده نکنیم،بهتر است برای دیوار اصلی از یک کاغذ دیواری طرح دار با رنگ های ملایم که با دیگر دیوارهای آن فضا همخوانی دارد برای جلو گیری از خسته کننده شدن فضا استفاده کنیم.

 

نور پردازی و استفاده از نورطبیعی

 دقت داشته باشید که نورپردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های خواب شما دچار اختلال نشوند.

 


اگر طراحی اتاق خواب به گونه ای است که پنجره ای در آن وجود دارد، باید از این میزان نور نهایت استفاده را ببرید. از این رو باید توجه داشته باشید که چیدمان وسایل به گونه ای نباشد که جلو ورود نور را بگیرد. در صورتی که میزان نور طبیعی در اتاق خواب کافی نیست، استفاده از روش های نورپردازی مناسب نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.
بنابراین در هنگام طراحی اتاق خواب به میزان نور و اجرای صحیح روش های نورپردازی توجه داشته باشید. انتخاب چراغ اتاق خواب وتوجه به سبک دکوراسیون حائز اهمیت می باشد.
نور یک‌ دست برای اتاق خواب مناسب نیست و بهتر است در کنار نور اصلی نورهایی مثل نور آباژور یا چراغ خواب داشته باشید. یک آباژور کوچک و شیک دکوراسیون اتاق خواب ساده را لوکس می‌کند.
با عوض کردن لوستری ساده با لوستر مجلل‌ تر می‌توانید فضای ساده اتاق خواب را شیک ‌تر کنید. تاثیری که یک لوستر می‌تواند بر جلوه اتاق خواب شما داشته باشد را دست کم نگیرید.

 

 

نقش آینه در دکوراسیون اتاق خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.
اگر اتاق خواب شما فضای کافی دارد، آینه را با کنسول در اتاق قرار بدهید و اگر فضا کوچک است، آینه را به دیوار نصب کنید، قاب قشنگی برای آن انتخاب کنید و لذت ببرید. دقت کنید که آینه نباید در مکانی باشد که در زمان استراحت حرکت‌های درون آینه در دید شما باشد یا در تاریکی از آینه به بیرون اتاق دید داشته باشید.

 

 

اهمیت  داشتن سرویس خواب مناسب در اتاق خواب

یکی از المان های اساسی در تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق خواب، تخت خواب می باشد. استفاده از تخت خوابی که اندازه مناسبی داشته باشد و در هنگام استفاده راحت باشد، از نکات مهم در انتخاب تخت خواب می باشد. سرویس خواب انتخابی شما باید متناسب با سبک کلی منزلتان باشد. داشتن یک خواب راحت می‌تواند هم از نظر فیزیکی شما را در سلامت نگه دارد و هم از تنش هایی که در طول روز با آنها دست و پنجه نرم کرده اید خلاص شوید و یا برای گذراندن وقت یا اوقات فراغت یا مطالعه کتاب قرار است از این قسمت استفاده کنید پس تنها ملاک شما نباید زیبایی باشد بلکه باید جنس، سلامت و سایر ویژگی های سرویس خواب هم در نظر گرفته شده باشد.

 


بهترین مکان برای قرار دادن تخت و سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب جلوی بزرگ‌ترین دیوار اتاق است؛ اما اتاق‌های مختلف شرایط متفاوتی برای جای مناسب تختخواب دارند. برای دو طرف تختخواب، از میز کنار تختی و آباژور استفاده کنید. هنگام تعیین مکان مناسب، به جای کلید پریزها نیز توجه داشته باشید. کنار تخت خواب و میز توالت باید پریز برق وجود داشته باشد.

 


نتیجه گیری

آنچه در این مقاله به آنها اشاره کردیم ایده هایی برای داشتن چیدمان زیبا و متناسب با فضا و در خور روحیه افراد براساس نکات گفته شده بود. شرکت طراحی و دکوراسیون گرگان در نظر دارد برای همکاری با شما عزیزان درصدی تخفیف قایل شود و با مشاوره رایگان در ساعات کاری در خدمت شماست.

 

پاسخ دهید