چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

طراحی دیزاین مطب پزشک اگر زیبا باشد حس امنیت و آرامش و احترام را به مراجعین و بیماران انتقال می دهد. چرا که مراجعه کننده احساس می کند پزشک برای مراجعینش ارزش و احترام زیادی قائل شده که طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را انقدر زیبا انجام داده است. هیرکانا سازه یکی از شرکت های طراحی معتبر در سطح کشور است که پذیرش سفارش طراحی مطب پزشک را در لیست سفارشات خود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟ پس تا انتها ما را دنبال کنید.

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

دکوراسیون داخلی مطب پزشک و طراحی داخلی مطب پزشک اولین نماییست که بیماران پس از مراجعه به مطب پزشک با آن مواجه می شوند و می بینند. حال هر چه این طراحی زیباتر باشد مراجعین بیشتری نظر مثبتی نسب به مطب پزشک پیدا می کنند. یک نکته ای که در این جا مطرح می شود این است که طراحی دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی دو امر جداگانه است ولی در بین عموم مردم هر دو طراحی هستند و کارشان یکیست. غافل از این که هر کدام تخصص و حرفه ی خاص خود را دارند و در کنار هم می توانند یک مطب پزشکی زیبا را طراحی کنند. در این بخش از مقاله می خواهیم یک تعریف کلی از طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشیم و سپس تفاوت این دو را بیان کنیم. در نهایت به پاسخ این پرسش که چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود نیز خواهیم رسید. با ما باشید.

 

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی که در اینجا منظورمان طراحی داخلی مطب پزشک است، به فرآیندی گفته می شود که در جهت بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای استفاده ی راحت تر مراجعین و پرسنل انجام می شود. طراحی داخلی در واقع همان نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها از طریق طراحی کف، سقف و دیوارهاست. هدف از طراحی داخلی ساختمان به طور کلی شخصی سازی نمودن مطب و سایر فضاهای پیرامون ما می باشد. طراحی داخلی یکی از کاربردی ترین هنرهای طراحیست و نیازمند داشتن آگاهی بر علم روانشناسی محیط و رنگ شناسی و مصالح شناسی می باشد تا یک طراح داخلی بتواند محیطی زیبا و در عین حال کاربردی و بدون هدر رفتن فضاهای داخلی مطب ایجاد نماید.

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

 

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی که در این مقاله منظورمان طراحی دکوراسیون مطب پزشک است یک هنر زیبا سازی فضا با استفاده از ایجاد هماهنگی و هارمونی در محیط با به کارگیری اصول چیدمان و ترکیب رنگ و انتخاب لوازم مناسب برای مطب می باشد. در این بخش از طراحی علاوه بر علم و دانش، طراح باید یک سلیقه ی همه پسندی را در خود داشته باشد تا بتواند از متریال مناسب و اکسسوری های زیبا برای زیباسازی مطب استفاده نماید. طراحی دکوراسیون داخلی هنر زیبا سازی فضا با استفاده از ایجاد هماهنگی و هارمونی در محیط با به کارگیری اصول چیدمان و ترکیب رنگ و انتخاب لوازم مناسب برای مطب می باشد.

 

تفاوت طراحی داخلی مطب پزشک با طراحی دکوراسیون مطب پزشک

طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را تعریف کردیم. اما می خواهیم این دو را کنار هم قرار داده و ببینیم چه تفاوتی با هم دارند. طراحی دکوراسیون مطب پزشک به وسیله ی اکسسوری ها و وسایل تزیینی مانند آباژور، گلدان، آکواریوم، چیدمان مبلمان و ... انجام می شود و همانطور که گفته شد بیشتر به سلیقه و ذوق هنری طراح بر می گردد. البته باید دقت کرد که از حد خارج نشود چرا که زیاده روی در هر کاری باعث بد جلوه دادن و زشت نشان دادن پروژه می شود. طراحی داخلی مطب پزشک با وسایل تزیینی سر و کار ندارد بلکه با فعالیت هایی مانند تخریب و بازسازی و یا ایجاد یک فضای جدید، بستر متناسب با وسایل تزیینی یا مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون را فراهم می نماید. در حقیقت طراحی داخلی مطب پزشک عملیاتی ست که باید پیش از طراحی دکوراسیون مطب پزشک انجام شود و سپس یک طراح دکوراسیون عمل طراحی را جهت طراحی دکوراسیون داخلی انجام دهد.
طراحی داخلی مطب پزشک و طراحی دکوراسیون مطب پزشک همانطور که گفته شد دو حرفه و تخصص جداست. با این حال بسیاری از شرکت ها با داشتن تیم های متخصص و مجرب برای هر دو عملیات برنامه ریزی های دقیقی دارند. پیشنهاد ما به شما اینست که هر دو طراحی را به یک شرکت معتبر بسپارید تا مهندسین و طراحان بهتر بتوانند با همکاری و تعامل با یکدیگر یک طراحی زیبا برای مطب شما انجام دهند. هیرکانا سازه با داشتن مهندسین و طراحان متعهد و متخصص آماده پذیرش سفارش طراحی مطب پزشک می باشد. جهت تماشای نمونه کارهای ما لطفاً اینجا کلیک نمایید.

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

 

طراحی مطب پزشک

در طراحی مطب پزشک همانطور که گفته شد باید طراحی داخلی با طراحی دکوراسیون داخلی باهم همکاری و تعامل داشته باشند تا بتوانند محیطی زیبا و کاربردی خلق نمایند. در این طراحی صرفاً به جنبه فیزیکی طراحی دکوراسیون داخلی مطب فکر نمی کنیم. طراحی بایستی به گونه ای خلاقانه انجام شود که مخاطب احساس یک فضای تکراری در محیط مطب که یادآور فضای بیمارستان است را نداشته باشد. مراجعه کننده پس از مراجعه به مطب باید با فضایی متفاوت روبرو شود تا پس از دیدن اتمسفر داخلی مطب، احساس حضور در بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معمارانه مطب و تزییناتی که برای طراحی داخلی مطب در نظر گرفته شده جلب شود و با این فضای هنری ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند. طراحی مطب پزشک می تواند باعث شود مراجعین یا بیماران ضمن همکاری کامل جهت درمان از حس بد بیماری در نظر فرد نیز کاسته خواهد شد ضمن این که کمک می کند زمان انتظار کمتر به نظر برسد چرا که شخص در هنگام حضور در فضایی که چیزی برای ارائه ندارد مدام به ساعت خود می نگرد تا زمان بگذرد حال آنکه هر چه در طراحی مطب پزشکی خود بکوشید توجه فرد مراجعه کننده را به آن جلب نموده اید و زمان انتظار برای شخص کمتر احساس می گردد.

طراحی داخلی مطب پزشک و طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشک به صورت علمی و با بهره گیری از علم طراحی معماری و دکوراسیون داخلی کمک شایانی در رفع محیط های کسل کننده کاری و اداری و بی انرژی و خنثی محیط های درمانی خواهد نمود و با طراحی علمی محیط و کمک گرفتن از هنرهای زیبایی شناسانه و رنگ شناسی در طراحی و عدم استفاده از رنگ های تنش زا در طراحی مطب و کلینیک  این دست فضاها تبدیل به محیطی دلپذیر و صمیمانه خواهد شد و بیمار در حین انتظار احساس بدی نخواهد داشت. طراحی مطب پزشک می تواند باعث از بین رفتن ترس و اضطراب برخی از مراجعه کنندگان حین مراجعه به محیط درمانی گردد. همچنین طراحی مطب تا جای ممکن بایستی فضایی گرم و شاد باشد و سهمی در ایجاد تجربه ای نو در بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشد به نحوی که علاوه بر خدماتی که دریافت می کنند تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند. در این نوع از فضاها که برای رفع مشکلات بیمار در نظر گرفته شده اند جنبه روحی طراحی مطب پزشکی بسیار حائز اهمیت است و در کل باید حس امید و سلامتی در فرد شکل بگیرد.

 

اهمیت طراحی داخلی مطب پزشک

طراحی مطب پزشک همانطور که گفتیم در ابتدای امر طراحی داخلی را شامل می شود. اما چرا طراحی داخلی مطب پزشک حائز اهمیت است؟ این سوالیست که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما باشید.
طراحی داخلی مطب پزشک به نحوی ارتباط بین پزشک و بیمار را پیش از معاینه ی بیمار برقرار می کند. کیفیت طراحی در این فضاها بسیار مهم و اساسی است چرا که رابطه ی مستقیمی با رعایت استانداردها دارد. این استانداردها شامل نورپردازی، پارتیشن بندی ها، سقف کاذب و سایر موارد مربوط به طراحی داخلی که در مقالات گذشته به طور کامل توضیح دادیم. در هنگام طراحی داخلی مطب پزشک باید نیازهای پزشک که همان کارفرما می باشد را در نظر گرفت و نسبت به وسایل پزشکی و ابعاد آن آگاهی کامل داشت.
طراحی داخلی امروزه باتوجه به پیشرفت صنعت طراحی و هنر بسیار گسترده تر شده و به جزئیات بیشتری پرداخته می شود. طراحی داخلی مطب پزشک باید باعث کاهش استرس و اضطراب مراجعین گردد و به آن ها احساس حضور در یک فضای امن و آرامش بخشی را القا نماید. ضمن این که طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که برای پزشک نیز خسته کننده نباشد چرا که اغلب پزشک ها بیشتر زمان خود را داخل مطب به سر می برند پس باید طراحی داخلی به گونه ای باشد که پزشک بتواند در تمام مدت حضورش داخل مطب با انرژی به کار خود ادامه دهد.

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

 

چرا طراحی دکوراسیون مطب پزشک اهمیت دارد؟

طراحی دکوراسیون داخلی همانطور که در قسمت های قبل گفته شد پس از طراحی داخلی انجام می شود. اما چرا طراحی دکوراسیون مطب پزشک حائز اهمیت است؟ این سوالیست که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما باشید. طراحی دکوراسیون مطب پزشک می تواند به روند بهبودی بیماران کمک کند. اما چگونه؟ فضای درمانی مانند مطب یک مکانیست که در آن پزشکان و پرستاران با بیماران در ارتباط هستند. اساساً هدف از وجود چنین مکان هایی رفع مشکلات جسمی و روحی بیماران و مراجعین می باشد. یک طراحی دکوراسیون داخلی اصولی می تواند عملکردها و کارایی افراد را در محیط درمانی افزایش دهد که در نهایت منجر به رضایت دو طرف، یعنی پزشک و مراجعین می شود.
دکوراسیون داخلی مطب پزشک با سایر مکان ها متفاوت است. ابتدا باید با شاخه ی پزشکی که برای آن مطب تأسیس شده را شناخت و سپس اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی نمود. چرا که در بسیاری از مطب ها یک سری نکات را باید حتماً رعایت کرد تا باعث ایجاد تنش و اضطراب بیشتر در بیماران و مراجعین نگردد. دلیل آن هم واضح است. به این علت که مراجعین و بیماران به خودی خود دارای استرس و نگرانی بابت تشخیص احتمالی یا درمان دردناک و امثالهم دارند. نقش طراحی دکوراسیون داخلی اینست که سعی کند با یک طراحی اصولی باعث کاهش این نگرانی ها گردد. طراحی دکوراسیون مطب پزشک شامل رنگ، نور، چیدمان مبل ها، انتخاب مبل مناسب مطب، اکسسوری ها، تابلو یا هر چیزی که می تواند باعث کاهش اضطراب و دل نگرانی مراجعین شود می باشد. اگر با یک طراحی خوب محیطی گرم و صمیمی و دوستانه ایجاد کنید آرامش و اعتماد را به مراجعین انتقال خواهید داد و وجودشان را از انرژی مثبت پر خواهید کرد. با این کار مراجعین به حضور مجدد در این مطب ترغیب خواهند شد.

 

چرا باید مطب پزشک زیبا طراحی شود؟

بار دیگر می رسیم به این سوال و گمان می کنم پاسخ آن را در طول این مقاله دریافت کرده اید. طراحی مطب پزشک برخلاف تصور بسیاری از افراد شاید یکی از مهم ترین مکان هاییست که باید در طراحی آن دقت بسیاری اِعمال شود چرا که با سلامت روح و جسم افراد ارتباط مستقیم دارد. اگر در طراحی از رنگ های تند یا فضاهای تیز و گوشه دار به طور زیاد استفاده کنید یا حتی اکسسوری های نامرتبط و ناموزونی را انتخاب کنید قطعاً باعث تخریب روحیه ی افراد و یا ایجاد تنش بیشتر در آن ها خواهید شد. مراجعین در شهرهای مختلف که دارای آب و هوای گوناگون می باشند و در روزهای متفاوت به مطب پزشک مراجعه می کنند. گرما و سرما و بارش باران می تواند بر روحیه و اعصاب افراد اثر مستقیم بگذارد. ترافیک و شلوغی را هم اگر اضافه کنیم معجونیست منحصربه فرد که می تواند یک شخص سالم را حتی بیمار کند. طراحی مطب پزشک اگر استاندارد و با رعایت اصول زیبا شناسی انجام شود قطعاً می تواند از تنش هایی که ممکن است در افراد و یا مابین مراجعین و پرسنل به وجود آید جلوگیری کند. تنها کافیست به یک طراح یا یک شرکت حرفه ای اعتماد کنیم تا رضایت مراجعین و پرسنل خود را جلب نماییم. هیرکانا سازه با داشتن تیمی جوان و متخصص و مجرب آماده پذیرش سفارش طراحی مطب پزشک شما می باشد. برای ثبت سفارش لطفاً اینجا کلیک نمایید.

 

جمع بندی

طراحی داخلی مطب پزشک عملیاتیست که پس از ساخت و تکمیل مطب انجام می شود و هدف آن بهبود کارایی و عملکرد پرسنل و پاسخگویی هرچه بهتر به نیازهای مراجعین می باشد. طراحی دکوراسیون مطب پزشک نیز کلیه ی اقداماتیست که جهت زیباسازی فضا همراه با تزیینات و وسایل انجام می شود. چه بهتر که این دو طراحی را به یک شرکت معتبر و متخصص بسپارید تا طراحان بتوانند در حین انجام عملیات با یکدیگر تعامل نیز داشته باشند. هیرکانا سازه می تواند به شما در این امر کمک کند. جهت تماشای نمونه کارهای ما لطفاً اینجا کلیک نمایید.

پاسخ دهید