10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک

طراحی داخلی و دکوراسیون
10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک

دکوراسیون اتاق مطب پزشک در گذشته برای بیماران همیشه احساس کسالت و استرس را به همراه داشته است و بیمار پیش از ملاقات با پزشک دچار تشویش و نگرانی حاصل از فضای مطب می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مخصوصاً هنر معماری پزشکان تلاش کردند تا با بازسازی مطب پزشکی خود حس اعتماد، صمیمیت، آرامش و اثربخشی را در بیماران خود افزایش دهند. گران شدن قیمت ملک را هم که به موارد گفته شده اضافه کنیم دلایل محکمی برای بازسازی مطب پزشک می باشند. هیرکانا سازه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی آماده ارائه ی هرگونه مشاوره بازسازی مطب شما می باشد. ما در این مقاله قصد داریم 10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشکی را که باید به آن دقت شود توضیح دهیم. تا انتها با ما باشید.

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک

 

بازسازی مطب و اهمیت آن

ساخت مطب پزشک آن هم با افزایش قیمت روزافزون ملک و مصالح برای پزشکی که دارای یک مطب پزشکی ولی قدیمیست کاری غیرمنطقی به شما می رود. چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هنر معماری و افزایش نیروی متخصص و متعهد و خلاق در کشور دیگر نیازی به هزینه های گزاف ساخت و یا خرید یک مطب جدید نیست بلکه می توان با هزینه ای بسیار کمتر و با بازسازی مطب یک مکان جدیدی به عنوان مطب پزشک طراحی و ایجاد کرد. بازسازی مطب و در کل بازسازی مراکز درمانی و پزشکی با بازسازی منزل مسکونی و یا تجاری بسیار متفاوت است. چرا که اولین و اصلی ترین نکته ای که هر بیمار با ورود به مطب پزشک به آن توجه می کند تمیز و بهداشتی بودن مطب است که باعث ایجاد حس رضایت و اعتماد در وی می گردد. پس نمی توانید بازسازی مطب خود را به یک شخص یا شرکت غیر حرفه ای بسپارید. حتماً باید طراح و مجری شخص یا شرکتی باشد که در این زمینه تجربه ی کافی و لازم را داشته و اساساً دانش مورد نیاز این کار را دارد.

طراحی مطب مدرن فقط مربوط به طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان نمی شود بلکه نکاتی مانند نور کافی در محیط، تهویه مناسب، طراحی اتاق انتظار، سرویس بهداشتی و... باید در نظر گرفته و به آن ها پرداخته شود. اصولاً دلیل بازسازی مطب پزشک به خاطر کاربردی تر کردن مطب و توجه به جذابیت های بصری می باشد که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. بازسازی مطب با انجام تغییرات ضروری اساساً به عنوان یکی از فاکتورهای مهم که در جذب مشتری تأثیر بسزایی دارد قلمداد می‌شود. از آنجایی که با گذشت زمان ممکن است برخی از قسمت های داخلی و یا دکوراسیون مطب رنگ و بویی از فرسودگی به خود گرفته باشند نیاز به بازسازی آن احساس می شود. تصور کنید شما می خواهید وارد یک مطب پزشک شوید، آیا یک مطب قدیمی و کهنه که صندلی یا مبل های قدیمی و نوربردازی بسیار ضعیف در آن وجود دارد را انتخاب می کنید یا یک مطب زیبا و شیک با یک طراحی دکوراسیون مطب پزشک مدرن؟ قطعاً گزینه ی دوم انتخاب شماست.

طراحی و اجرا مطب پزشک اگر به صورت اصولی انجام شود در نهایت یک مطب پزشک مدرن که به درستی از همه ی زوایای محیط استفاده شده و کاربری آن افزوده شده است خواهید داشت. در مقابل نیز اگر توسط متخصصان غیر حرفه ای و بی تجربه انجام شود یک مطب بی قواره با کلی هزینه های اضافی که روی دستتان گذاشته شده خواهید داشت. وجود کارشناسان دکوراسیون و طراحی در تیم تخصصی هیرکانا سازه توانسته است بستر مناسبی برای خلق ایده ها و نوآوری در اماکن درمانی و کلینیک های مختلف یا بازسازی و طراحی دکوراسیون مطب پزشک را فراهم نماید. بازسازی مطب می تواند تجربه ی شیرینی باشد و ضمن ایجاد حس آرامش در بیماران باعث رونق کسب و کار خود نیز خواهید شد. بنابراین پیش از هر کاری ابتدا با یک تیم متخصص و مجرب که در این زمینه تجربه کافی و لازم را دارند مشورت کنید. شرکت طراحی مطب هیرکانا سازه با داشتن تیمی حرفه ای و خلاق و متعهد در زمینه بازسازی مطب و طراحی و اجرا مطب پزشکی می تواند به شما در این امر مشاوره و راهنمایی های لازم را ارائه دهد. برای تماشای نمونه طراحی مطب شرکت هیرکانا سازه لطفاً اینجا کلیک نمایید.

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشکی

طراحی دکوراسیون مطب پزشک علاوه بر این که باید حس اعتماد و آرامش را در بیماران ایجاد کند، باید بازتاب حرفه ای بودن پزشک نیز باشد. برای رسیدن به این امر باید نکاتی را در هنگام بازسازی مطب پزشک در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- استفاده به اندازه از اکسسوری ها

طراحی دکوراسیون مطب پزشک همانطور که گفته شد به دلیل ایجاد حس آرامش و امنیت برای بیماران و مراجعه کنندگان انجام می شود. حال اگر در این طراحی و استفاده از وسایل تزیینی و اکسسوری ها زیاده روی کنید و از مجسمه های بزرگ یا وسایل شکستنی در تمامی نقاط مطب به کار بگیرید قطعاً بیماران خود را با مشکل رفت و آمد مواجه خواهید کرد. استفاده از اکسسوری ها می تواند در زیباتر نشان دادن مطب شما تأثیر بسزایی داشته باشد ولی این نکته را به خاطر بسپارید که زیاده روی در هر کاری اشتباه است. طراحی و اجرا مطب برای زیباتر و شیک نشان دادن مطب باید به گونه ای باشد که بیماران در هنگام مراجعه و یا رفت و آمد در فضای اتاق انتظار یا سایر قسمت ها بدون نگرانی از خراب شدن یا شکستن وسایل و اکسسوری ها نباشند. بسیاری از بیماران خانم با فرزندان خود به مطب پزشک مراجعه می کنند و همین امر دلیل محکمی بر استفاده ی به اندازه و به جای وسایل تزیینی می باشد. باید سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بیشتر باعث شیک شدن مطب شما می شود و از قرار دادن وسایل اضافی شدیداً خودداری نمایید.

 

2- واقع نگر باشید

بازسازی مطب همانطور که گفته شد نیاز به داشتن تخصص و تجربه است. شما هنگامی که می خواهید مطب خود را به دست طراح بسپارید باید نسبت به فضا و متراژ بنای خود و همچنین نوع کارایی مطب و قسمت های مختلف آن آگاهی کامل داشته باشید. چرا که بسیاری از افراد هنگام مراجعه به شرکت طراحی مطب توقعات غیر منطقی و غیرواقعی از تیم طراحی دارند. شما باید براساس پتانسیل بنای خود، از طراح انتظار داشته باشید. برای این کار می توانید ابتدا با مشورت گرفتن از تیم متخصص طراحی و اجرا مطب پزشکی نسبت به واقعیت بنای مطب اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس انتظارات و نظرات خود را به تیم طراحی اعلام کنید تا آن ها با در نظر گرفتن اصول و استانداردهای معماری طراحی نهایی را که با سلیقه ی شما نیز همراه باشد را انجام دهند. هیرکانا سازه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی آماده ارائه ی هرگونه مشورت و راهنمایی برای بازسازی مطب شما می باشد. برای ثبت سفارش طراحی مطب و کلینیک با هیرکاناسازه در تماس باشید.

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک2

 

3- همگام با تکنولوژی

طراحی دکوراسیون مطب پزشک یک بخش از بازسازی مطب است و بخش دیگر آن نو کردن تجهیزات و امکانات مطب، همگام با تکنولوژی روز دنیا می باشد. با این کار علاوه بر شیک و مدرن کردن مطب، در واقع حرفه ای بودن و متخصص بودن خود را نیز به مراجعه کنندگان و بیماران نشان خواهید داد. همچنین به روز شدن تجهیزات باعث می شود حس اعتماد و اطمینان در مراجعین دو چندان شود و خیالشان بابت انتخاب پزشک مربوطه راحت باشد. ضمن این که در طراحی تجهیزات از علم نوین استفاده می کنند و همین امر سبب زیباتر شدن و شیک و چشم نواز شدن تجهیزات پزشکی می گردد و دیگر مثل سابق بیماران با دیدن وسایل و تجهیزات پزشکی دچار استرس و نگرانی نمی شوند.

 

4- دقت در مسائل به ظاهر بی اهمیت

طراحی و اجرا مطب پزشکی اگر توسط تیم و گروه متخصص و مجربی انجام شود قطعاً بدون خطا یا درصد بسیار ناچیزی خطا صورت می پذیرد. در هنگام طراحی یک سری نکات و مسائلی در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شوند و به ظاهر اهمیتی ندارند. این در حالیست که اگر به همین جزئیات دقت شود و داخل طراحی دکوراسیون مطب پزشک به آن توجه و در نظر گرفته شود خواهید دید که در نگاه مراجعین چه تأثیری خواهد داشت. قطعاً بیماران و مراجعین مطب شما ممکن است زمان نسبتاً طولانی را برای ملاقات با پزشک داخل مطب منتظر بمانند و در این مدت کاری جز تماشای دکوراسیون اتاق مطب نخواهند داشت و مطمئن باشید هیچ نکته ای از نگاه آن ها دور نخواهد ماند.

 

5- دکوراسیون جدید و با کیفیت بیشتر

بازسازی مطب قطعاً برای شما هزینه ی زیادی خواهد داشت و این موضوع ممکن است سبب شود در برخی هزینه های دیگر مانند وسایل و مبلمان کمی با وسواس و صرفه جویی بیشتر بخواهید هزینه کنید. همین کار موجب می شود در بسیاری مواقع از کیفیت وسایل و لوازمی که می خواهید داخل مطب برای استفاده ی مراجعین قرار دهید بکاهد. شما علاوه بر این که تجهیزات پزشکی خود را به روز می کنید و از وسایل مدرن و آخرین مدل استفاده می کنید، باید امکاناتی را هم که می خواهید برای بیماران و مراجعین خود قرار دهید هم زیبا و هم با کیفیت بالا باشد. این کار ممکن است هزینه ی شما را بالاتر ببرد ولی در مقابل رضایت بیماران و همچنین عمر طولانی تر وسایل را نیز به همراه خواهد داشت.

 

6- توجه به نیاز و سلیقه ی بیماران

طراحی دکوراسیون مطب پزشک همانطور که گفته شد باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبا و شکیل بودن، کاربردی نیز باشد. یعنی باید نیازها و خواسته های مراجعین و بیماران خود را در نظر داشته باشید و سپس نظرات و ایده های خود را به تیم طراحی انتقال دهید. به عنوان مثال اگر موضوع طراحی مطب زیبایی باشد باید توجه کنید که مراجعینی که برای عمل های زیبایی یا مشاوره به مطب شما مراجعه می کنند چه سلیقه هایی دارند و یا اگر موضوع طراحی مطب دندانپزشکی باشد باید به این نکته دقت کنید که نیازهای بیماران و حتی گروه سنی آن ها را در نظر گرفته و سپس اقدام به بازسازی مطب نمایید.

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک3

 

7- استفاده درست از نور

طراحی مطب مدرن دیگر مانند گذشته از نورهای تند و گرم آن هم به صورت مستقیم استفاده نمی کند. بلکه با استفاده از نورهای ملایم که به صورت مخفی در سقف قرار گرفته و با توجه به مساحت اتاق انتظار در چند جهت به کار برده می شوند. این نورها معمولاً به رنگ شیری هستند که بتوانند رنگ اشیا اطراف خود را در بر بگیرند. در بازسازی مطب وجود این گونه نورپردازی ها می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روحیه بیماران و حتی روند درمان و امید و آمادگی بیشتر آن ها برای تداوم و طول درمان بالا ببرد. در مجموع نوع نورپردازی می تواند به راحتی طراحی حرفه ای شما را تحت شعاع قرار دهد و آن را زشت یا زیبا جلوه دهد. هیرکانا سازه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی آماده ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره بازسازی مطب شما می باشد.

 

8- احترام به زمان انتظار بیمار

طراحی مطب پزشک باید به گونه ای باشد که مراجعین و بیماران متوجه این موضوع شوند که شما به عنوان پزشک به زمانی که آن ها منتظر ملاقات با شما هستند احترام می گذارید. چگونه؟ می توانید با قرار دادن قفسه ی کتاب و مجلات به روز مرتبط با رشته ی پزشکی خود و یا حتی مجلات متفرقه مخصوصاً جداول متنوع به همراه مداد و پاک کن این کار را انجام دهید. با چنین ترفندی به راحتی بیمار یا مراجعه کننده ی شما مدت زمان طولانی سرگرم می شود و از زمانی که در انتظار است خسته نخواهد شد. مهم تر از همه این که در مراجعه ی بعدی بیمار بسیار اثر گذار خواهد بود. چرا که وی از منتظر ماندن در مطب شما بی تاب نخواهد گردید.

 

9- دسترسی راحت به سرویس بهداشتی

طراحی مطب دکتر باید در هنگام بازسازی دسترسی راحت و سریع بیماران و مراجعین به سرویس بهداشتی را در نظر بگیرد. در بسیاری از مطب ها بیمار پس از ملاقات با پزشک نیاز فوری به سرویس بهداشتی دارد. باید به گونه ای سرویس بهداشتی جانمایی شود که بیمار مجبور به عبور از مقابل سایر بیماران و یا مراجعین نباشد. یعنی درب ورودی سرویس بهداشتی نباید در مقابل دیدگان سایرین قرار داشته باشد. اگر نمی توانید نقشه ی داخلی را تغییر دهید می توانید از پارتیشن های جدید برای جداسازی این قسمت استفاده کنید. ضمن این که وسایل بهداشتی لازم داخل سرویس بهداشتی را نیز باید در نظر گرفته و برای آن هزینه کنید. مطمئن باشید با این کار بر حرفه ای بودن خود خواهید افزود.

 

10- قیمت طراحی مطب

سفارش طراحی مطب درست است که هزینه ی زیادی را به دنبال خواهد داشت اما باید توجه کنید که پیش از ثبت سفارش خود با چند شرکت طراحی مطب مشورت کنید و از همکاران خود استعلام قیمت نمایید و سپس اقدام به سفارش طراحی مطب به شرکت مورد نظر خود نمایید. شرکت هیرکانا سازه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی، قیمت های مناسبی را برای پروژه های خود در نظر گرفته است. جهت اطلاع از قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشک و کلینیک پزشکی با کارشناسان هیرکاناسازه تماس بگیرید.

 

10 نکته کلیدی برای بازسازی مطب پزشک4

 

جمع بندی

بازسازی مطب به معنای تخریب بنا نیست بلکه شما می توانید با نوسازی و تغییر قسمت هایی از مطب آن را از یک مطب کهنه و قدیمی به یک مطب مدرن و کاربردی تر تبدیل نمایید. ضمن این که شما با انجام این تغییرات در واقع به مراجعین و بیماران خود احترام گذاشتید و این ارزشمندی از نگاه آن ها دور نخواهد ماند. شرکت طراحی هیرکانا سازه با در نظر گرفتن نظر و سلیقه ی شما اقدام به طراحی و اجرای مطب شما خواهد نمود.

پاسخ دهید