چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

در این مقاله 5 ایده طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک را شرح می دهیم تا به راحتی اتاق نشیمن خودتان را به سبک کلاسیک تغییر دهید. اگر احساس می کنید که اتاق نشیمن شما دیگر جذاب یا دنج نیست، وقت آن است که چیزی را تغییر دهید تا جذابیت قبل را به شما برگرداند. شما می توانید برای طراحی دکوراسیون قدیمی و باز سازی خانه به شرکت هیرکاناسازه مراجعه کنید.

 

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

 

5 ایده طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

در این مقاله هیرکانا سازه قصد دارد تا 5 ایده طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به منظور ایجاد یک فضای نشیمن جذاب یا دنج را با شما که علاقمند به دیزاین کلاسیک یا سبک قدیمی هستید را بررسی کنیم و تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

 

یک تم کلاسیک برای اتاقتان انتخاب کنید :

برای اینکه بتوانیم کلکسیون عتیقه های قدیمی خودمان را به خوبی نمایش دهیم، طراحی اتاق به سبک کلاسیک بسیار  عالی است. شما می توانید با طراحی یک سالن به سبک ویکتوریایی، به گذشته برگردید و یا با یک طراحی خاص و عجیب و غریب به سرزمین های مصر باستان سفر کنید. اگر می خواهید با کاغذ دیواری، پرده و کفپوش تغییری در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید و یا با چند تغییر هوشمندانه جذابیت را به خانه خود برگردانید، می توانید با این 5 ایده، طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک کار را شروع کنید. تصمیم گیری در مورد تم اتاق یک راه عالی برای تزئین خانه و برجسته کردن آن است. شما می توانید چند هنر دیواری عالی را خودتان انجام دهید، مبلمان منحصر به فردی را برای اتاق خود تهیه کنید و کل خانه را با دکور کلاسیک دلخواه خود تزئین کنید.

 

معماری سبک ویکتوریایی چیست؟

اصطلاح معماری ویکتوریایی به یک سبک خاص اشاره نمی‌کند، بلکه به یک دوره اطلاق می‌شود. دوران سلطنت ملکه ویکتوریا بر پادشاهی متحده بریتانیا از ۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ می‌باشد. معماری دوران ویکتوریا بیش از ۶۰ سال را در برمی‌گیرد و شامل مجموعه‌ای از سبک‌های هم پوشانی مانند، احیای گوتیک اولیه، ویکتوریای عامیانه، احیای یونانی، ایتالیایی، امپراتوری دوم، استیک، احیای رمانسک، شینگل، احیای استعماری و سبک محبوب ملکه آن در انتهای دوران است. معماری ویکتوریایی از انگلستان سرچشمه گرفت و هنوز هم تا حد زیادی معماری شهرها و شهرستان‌های آن را مشخص می‌کند؛ اما چندین سبک معماری دوران ویکتوریا نیز در سطح بین‌المللی در مکان‌هایی مانند آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزلند گسترش یافت، جایی که کشورها و مناطق مختلف آن را باسلیقه، سبک زندگی و مصالح ساختمانی محلی سازگار کردند.

 

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

 

طراحی دکوراسیون دیوار به سبک کلاسیک با استفاده از کتاب:

اگر به دنبال ایده های منحصر به فرد دکور کلاسیک برای طراحی دیوارهای خود هستید، از کتاب ها به عنوان دکور دیوار قدیمی استفاده کنید. شما کمی شخصیت به فضای خانه خود می‌افزایید، به کتاب‌های کلاسیک یا قدیمی که ممکن است گرد و غبار روی قفسه‌های شما جمع‌آوری کرده باشند و باعث از بین رفتن جذابیت خانه شما شده اند، جان تازه‌ای می‌ بخشید. چند روش مختلف برای استفاده از کتاب ها به عنوان دکور دیوار کلاسیک یا قدیمی وجود دارد.
1- یکی از گزینه ها این است که آنها را به صورت افقی روی هم قرار دهید، مانند یک قفسه کتاب سنتی. همچنین می‌توانید با ایستادن آن‌ها روی لبه‌هایشان یا نصب آن‌ها بر روی دیوار مانند قاب عکس، آن‌ها را به صورت عمودی حالت دهید.
2- گزینه دیگر این است که جلد گالینگور کتاب را نصف یا یک سوم کنید و از آنها به عنوان کاشی استفاده کنید. این می تواند جلوه بصری جالبی ایجاد کند، به خصوص اگر رنگ ها یا بافت های مختلفی را برای کتاب انتخاب کنید. همچنین می‌توانید جلدهای کتاب را با هم ترکیب کنید و ظاهری سفارشی ایجاد کنید.

 

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

 

یک میز از چمدان درست کنید:

مانند بسیاری از مردم، شما هم چند چمدان کلاسیک یا قدیمی در اطراف خود دارید که دیگر از آنها استفاده نمی کنید. خوب، حدس بزنید. این یکی از ایده های عالی طراحی دکور کلاسیک یا قدیمی است. می توانید آن چمدان ها را به میز تبدیل کنید. فقط آنها را روی هم قرار دهید و یک میز روی آن قرار دهید. این یک راه عالی برای تغییر کاربری چمدان های کلاسیک یا قدیمی است و همچنین یک روش منحصر به فرد برای تزئین خانه شما است. اگر به دنبال راهی هستید که خانه خود را مانند یک هتل کلاسیک یا قدیمی بسازید، همچنین می توانید از چمدان ها به عنوان سر تخت خود استفاده کنید.

 

از بافت های مختلف در سالن استفاده کنید:

اگر تنها از دو بافت یکسان و تکرار شونده در یک فضا استفاده کنید، این کار ساختار را بسیار یکنواخت و کسل کننده خواهد کرد. در مقابل استفاده از ترکیبی از بافت های متفاوت در یک فضا می تواند اثر بخشی سبک پیاده شده در آن جا را دو چندان کند.
بنابراین در فرایند دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق نشیمن مورد نظر باید روی استفاده از بافت های متنوع در یک فضا تمرکز کنید. برای مثال :
• می توانید از بافت ها و الگو های مختلف در روکش مبل ها، فرش و پرده ها استفاده کنید.
• همچنین می توانید از کوسن هایی با بافت های متنوع و در سایز های کوچک و بزرگ و اشکال متنوع نیز بهره بگیرید.
در نظر داشته باشید که الزاما برای پیاده کردن الگو های رنگی و بافت های متنوع نیازی به داشتن یک سالن پذیرایی بسیار بزرگ ندارید. در فضاها و سالن های بسیار کوچک نیز می توانید با استفاده از بافت های متنوع آرامش و زیبایی مورد نظر را پیاده کنید.

 

چگونه برای دیزاین اتاق نشیمن از ایده های دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم؟

 

در مورد طرح و رنگ تصمیم درست بگیرید:

هنگام تزئین با ایده های دکوراسیون سبک کلاسیک مهم این است که رنگی را انتخاب کنید که بیانگر این حس و حال کلاسیک یا قدیمی بودن یا سبک کلاسیک باشد. بدین شکل که :
• دیوارها به رنگ آبی روشن و سبز و یا صورتی کم رنگ و هلویی رنگ آمیزی شوند.
• شاید باورش سخت باشد برای شما اما در دیزاین مدرن بر خلاف طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک، از دکوری های لوکس و پر تزیین مانند بوفه‌های چوبی و پر نقش و نگار به میزان قابل‌ توجهی استفاده می‌شود.
• یکی از ایرادات بسیار فاحش دکوراسیون های کلاسیک خانه های ایرانی، استفاده از اکسسوری و تزیینات مدرن در کنار مبلمان کلاسیک است که یک ترکیب ناهماهنگ و نازیبا را به معرض نمایش می گذارد و لازم است به این نکته مهم دقت کافی داشته باشید.
• مبلمان چوبی با جزئیات پیچیده، یا قطعاتی که با طرح های گلدار روکش شده اند، عالی خواهند بود.
• پرده‌ها غالباً از رنگ‌های تیره متمایل به قهوه‌ای و با والان ها و تزیینات طلایی‌ رنگ طراحی‌ شده و از پرده‌های سبک مانند پرده‌های حریر سفید رنگ و کاملا ساده در این سبک استفاده نمی‌شود.
• البته از پارچه های حریر در ترکیب با سایر تزیینات و اکسسوری های پرده می توانید استفاده کنید، اما حتما به این موضوع دقت داشته باشید که در نهایت، پرده و تزیین پنجره نمی تواند نمایی ساده و بی تکلف داشته باشد!
• فرش ها باید به رنگ های یکدست یا طرح های ساده باشند و پرده ها باید با پارچه های سبک و توری ساخته شوند.
• لوسترهای پرنقش و غالباً طلایی‌ رنگ با ارتفاع زیاد و شاخه‌های متعدد از ویژگی‌های نورپردازی در این سبک دیزاین منزل است. به عبارتی، لوستر در نقش تزیینات و دکوراتیو سقفی به کار می رود و بایستی جلوه ای باشکوه و پر طمطراق (همانند سایر اجزای دیزاین کلاسیک) داشته باشد.
دیزاین خود را بدون ریسک و با الهام گرفتن از الگوها آزمایش کنید چرا که ریسک شما را پایین آورده و نیازی به ترس از الگوها در ایده های دکور کلاسیک یا قدیمی وجود ندارد. اگر چند قطعه دارید که دوست دارید، از ترکیب و تطبیق الگوها نترسید. شما همچنین می توانید از الگوها برای ایجاد یک حالت یا سبک خاص استفاده کنید. طرح های گلدار برای ظاهر بهاری یا راه راه برای حال و هوای شرجی(نزدیک به دریا). اطمینان حاصل کنید که الگوهای مختلف در یک خانواده رنگ هستند.

 

نتیجه

وقتی به آن فکر می کنید، اتاق نشیمن یک فضای مقدس است. اینجا جایی است که با خانواده و دوستان وقت می گذرانید، پس از یک روز طولانی استراحت می کنید یا کارهایی را انجام می دهید. از افزودن حس و حال به فضای خود با مبلمان کلاسیک یا قدیمی گرفته تا به ارمغان آوردن رنگ‌های تازه با دکوراسیون جالب، این ایده‌های دکور کلاسیک به شما کمک می‌کنند ظاهری را که آرزویش را داشتید ایجاد کنید. در یک جمله می توان گفت که خانه های قدیمی و زندگی در فضای کلاسیک حس قشنگتری به آدم می دهند.

پاسخ دهید