چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟

چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟

در دوره ای زندگی می کنیم که سرعت پیشرفت تکنولوژی و کسب و کارها به شدت زیاد شده است که حتی طراحی داخلی دکوراسیون ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد. از طرفی با توجه به این موضوع و همچنین کم شدن فروش یکی از این راه حل ها این است که فروشگاه شما نیازمند طراحی دکوراسیون داخلی است. داشتن دکوراسیون داخلی فوق العاده یکی از عوامل بسیار مهم از منظر روان شناسی در بخش فروش می باشد. زیرا در ابتدای امر ظاهر فروشگاه یکی از الویت های مهم و ضروری برای افزایش مشتری است. بنابراین حتما طراحی دکوراسیون داخلی برای فروشگاه حضوری خود را کاملا جدی بگیرید. بدین منظور ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چه نوع دکوراسیونی برای فروشگاه شما طراحی شود مناسب است؟ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله می خواهیم با نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن آشنا شویم تا بتوانیم دکوری شیک برای فروشگاه خود داشته باشیم.

 

چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟

 

اهمیت طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه

یکی از اصلی ترین ویژگی ها در داشتن فروشگاه حضوری داشتن دکوراسیون داخلی شیک و مرتب است که به جرات می توان گفت یکی از با اهمیت ترین و حیاتی ترین اقدام ها در فروش شما می تواند باشد. برخی از اصول این کار علاوه بر اینکه فضای داخلی موثری ایجاد می کنند، در جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه شما و ترغیب آن ها برای پیدا کردن محصولات بیشتر، را تشویق می کند. اهمیت این موضوع در این است که سبب می شود تا فروشگاه شما در ذهن مشتری باقی بماند. از زمانی که شحصی وارد فروشگاه شما می شود تا زمانی که تصمیم به پرداخت وجه می گیرد و یا حتی خرید ندارد، می تواند تاثیرات هوشمندانه و قابل توجهی در اینکه فروش داشته باشید یا خیر ایجاد کند. از این رو بخش قابل توجهی از سرمایه شما صرف هزینه طراحی داخلی می شود از طرفی حتما طراحی داخلی مغازه خود را به یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد بسپارید.

 

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با اهمیت طراحی فروشگاه پوشاک دادیم گفتیم که یکی از عوامل مهم در قدرت فروش است. اما سوالی که پیش می آید این است که طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه باید چگونه صورت بگیرد تا در فروش تاثیر گذار باشد:

1- ویترین

اولین ویژگی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن بپردازید ویترین مغازه است. در واقع ویترین عامل اصلی جذب مشتری ها به داخل مغازه می باشد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که این قسمت به چه صورت باشد.

2- طراحی ورودی

نکته دوم که در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها اهمیت دارند ورودی فروشگاه است. زیرا ورودی هر فروشگاه نشان دهنده دعوت مشتریان برای وارد شدن به فروشگاه هستند. به همین ترتیب در قسمت ورودی فروشگاه بهتر است از نور پردازی های خاص و رنگ بندی های مناسب بهره ببرید. زیرا همین نکته سبب می شود تا فروشگاه شما در ذهن مشتریان جای بگیرد و مجدد به مغازه شما برگردد.

3- چینش مناسب

سومین نکته در رابطه با اصول طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مربوط به چیدمان محصولات و اجناس می باشد. به همین منظور بهتر است اجناس خاص و پرطرفدار را بیشتر در معرض دید قرار دهید و در قفسه های پایین تر محصولات کم فروش را بچینید. از طرفی تفکیک بندی و جداسازی محصولات و اجناس بر مبناهای مختلف مثل: جنس، رنگ، فصلی بودن، مدل سبک و... کمک شایانی به جذب مشتری می کند زیرا آن ها به راحتی و سریعتر می توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، از این رو فروش شما هم بالا تر می رود.

4- دیوار قدرت

چهارمین نکته در رابطه با اصول طراحی داخلی فروشگاه توجه به طراحی دکوراسیون دیوار سمت راست می باشد. در واقع دیوار سمت راست فروشگاه ها را به عنوان دیوار قدرت می نامند. زیرا معمولا وقتی خریداران ومشتریان وارد مغازه شما می شوند ابتدا به دیوار و یا چیدمان سمت راست خود دقت می کنند، از این رو به آن دیوار قدرت می گویند. در اکثر مواقع دیوار سمت راست اولین بخشی است که نگاه ها را به خود جذب می کند. به همین دلیل توجه و طراحی دیوار قدرت فروشگاه به شدت حائز اهمیت است.

5- مسیر مشتری در فروشگاه

به عنوان نکنه پنجم اصول طراحی داخلی مغازه، می توان به این مورد اشاره کرد که مسیر حرکت مشتری و بخش های استراتژیک را مشخص کنید. از طرفی بهتر است این مشخص کردن مسیر بیشتر به سمت راست باشد و همچنین باید بخش های استراتژیک مغازه خود را شناسایی کنید و محصولات خاص تر را در آن بخش ها قرار دهید. با این کار مشتری های شما مدت زمان بیشتری در مغازه می مانند و از طرفی علاوه بر آن فروش محصولات هم بیشتر می شود. برای تنوع در طراحی مغازه خود می توانید از برچسب های رد پا و یا ردپای کارتونی حیوانات همچنین طراحی فلش و... مناسب با محتوا و سبک مغازه خود انتخاب کنید.

6- حجم و تعداد محصولات متناسب با ظرفیت مغازه

مورد مهم دیگر این است که تنوع و کیفیت بالای محصولات سبب می شود تا مشتریان بیشتر از ظرفیت مغازه وارد فروشگاه شما شوند از این رو فروشگاه بسیار شلوغ شده و مشتریان و خریداران نمی توانند به راحتی انتخاب خود را انجام دهند در نتیجه ممکن است مشتریان از خرید صرف نظر کنند و فروش پایین می آید. از این رو هنگام سفارش طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه حتما به میزان محصولات خود توجه کنید چرا که هرچه دکور شلوغ تر باشد فروش شما کاهش پیدا خواهد کرد.

 

چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟1

 

اصول طراحی داخلی فروشگاه

در اصول طراحی داخلی مغازه باید موارد متعددی را در نظر گرفت از طرفی به خاطر داشته باشید که این موارد اصولی هستند و حتما باید طراحی داخلی مغازه خود را به دست افراد و مجموعه های متخصص بسپارید هیرکاناسازه یکی از مجموعه های معتبر و با تجربه در زمینه طراحی داخلی است. در ادامه با اصول اولیه و مهم طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا می شویم:

 

• روشنایی را تنظیم کنید

یکی از اصول مهم طراحی داخلی مغازه تنظیم نور و روشنایی آن محیط است. اهمیت این موضوع قدری است که باید تعادل مناسبی را بین ایجاد روحیه و تامین نور کافی برای مشاهده کالا و اجناس فروشگاه رعایت کنید. برای اینکه مشتریان رنگ محصولات و اجناس را تا حد ممکن دقیق ببینند باید نور را با شاخص پردازش بالا انتخاب کنید. رعایت این مورد برای فروشگاه های لباس و مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. زیرا رنگ های تیره و مخدوش می توانند بر تصمیمات خرید مشتری تاثیر منفی بگذارد.
برای جا افتادن نورپردازی طراحی داخلی مغازه باید درک کنید که نور چگونه بر روحیه تاثیر می گذارد چراغ های سفید گرم و بسیار گرم، حال و هوایی آرام ایجاد می کند که برای یک طراحی داخلی فروشگاه لباس کوچک بسیار مناسب و ایده آل است. چراغ ها و نورپردازی های کم برای اتاق پرو زمانی که مشتری در حال عوض کردن لباس است، فضا را آرامش بخش تر نشان می دهند. همچنین چراغ های روشن سبب می شود تا محصولات متنوع راحت تر به نمایش گذاشته شود و مشتریان راحت تر برچسب روی اقلام را می خوانند و آن ها را با هم مقایسه می کنند. از این رو باید منابع نور را متفاوت کنید اینکه کدام قسمت ها نیاز دارد محصولات برجسته تر شوند و یا ترکیبی از نور پردازی ها، قلاب های متحرک، لامپ ها و چراغ های بنری استفاده کنید.

 

• گسترش فضا با شیشه و آیینه

در طراحی دکوراسیون داخلی از قفسه های شیشه ای استفاده کنید از نظر ظاهری فضای کمتری را نسبت به قفسه های فلزی اشغال می کند. دلیل آن هم این است که نور از قفسه های شیشه ای عبور می کند و مشتریان می توانند راحت تر و با نور بهتر محصولات را ببینند. همچنین در کنار شیشه، آینه ها هم هستند که نور را از خود عبور می دهند، از این رو شیشه و آینه ها می توانند یک فروشگاه کوچک را بزرگتر نشان دهند، در واقع آیینه ها با انعکاس نور فضا را گسترش می دهند. از طرفی امنیت محیط را بیشتر می کنند زیرا به کمک آینه ها می توانید فعالیت افرادی که درون فروشگاه هستند و سخت رویت می شوند ردیابی کنید.

 

• مشتریان را راحت نگه دارید

یکی از نکات به ظاهر مهم در این زمینه علاوه بر روشنایی و ترافیک این است که راحتی مشتریان خود را در نظر بگیرید. زیرا سبب حضور طولانی تر مشتریان در مغازه و فروشگاه لباس شما می شود. از جمله عوامل مهم در راحتی برای افراد در فروشگاه این است که دما را تنظیم کنید که این موضوع  ممکن است ارتباط مستقیم با تهویه هوا در تابستان و درجه حرارت پایین تر در زمستان باشد. پخش موزیک در پس زمینه محیط مغازه می تواند تاثیرگذار باشد چه بسا که باید متناسب با محیط و افرادی که می خواهید جذب کنید باشد. داشتن مبلمان راحتی و یا اتاقک هایی برای استراحت مشتریان از نکات ضروری است.

 

• ایده های ارزان قیمت با تخفیف

در مواقعی که هزینه زیادی برای طراحی تزئینات ندارید، تنها کافی است نکاتی که متخصصان طراحی توصیه کرده اند را امتحان کنید:
◘ انتخاب رنگ دیوار اولین توصیه متخصصان است. برای اینکه فضا را بزرگتر نشان دهید و همچنین علاقه خود را در محیط به نمایش بگذارید. به این صورت که از یک رنگ برجسته در یک قسمت از مغازه خود استفاده کنید. از طرفی بهتر است از یک فضای عمودی بهره ببرید، مخصوصا زمانی که فضای کف در سطح بالاتری قرار دارد. ایجاد تفاوت در دکوراسیون داخلی و متفاوت بودن طراحی از ارتفاع سبب جلب توجه می شود. مانند آویزان کردن  قفسه ها در ارتفاع های مختلف، سبب تحرک چشم مشتریان می شود.
◘ بهره مندی از کتابخانه های باز با عنوان قفسه نمایش از دیگر نکات متخصصان طراحی داخلی است. قفسه کتاب های باز نسبتا قیمت مناسب تری دارند. از آن ها در قفسه های ویترنی می توان هم به صورت عمودی و هم افقی استفاده کرد. استفاده از این قفسه ها سبب می شود تا فضا تقسیم بندی شود بدون اینکه محیط بسته به نظر برسد.
◘ تمیز نگه داشتن محیط فروشگاه بسیار حائز اهمیت است، زیرا خریداران و مشتریان معمولا از رفتن به فروشگاه هایی که تمیز به نظر نمی رسند خودداری می کنند. از تمیز بودن و درخشش پنجره ها و شیشه ها اطمینان داشته باشید، همچنین قفسه و کالاها را دست بکشید تا گردو غبار روی آن ها ننشیند. همچنین بهره مندی از عطر و بوی مطبوع برای فضای فروشگاه مثل وانیل و مرکبات و کاج بسیار تاثیر گذار است.

 

• استفاده از خدمات طراحی حرفه ای

این مورد به این معنا است که اگر به توانایی طراحی خود اطمینان ندارید. به افراد و مجموعه حرفه ای و متخصص در این زمینه سفارش طراحی داخلی مغازه خود را بسپارید. زیرا در دراز مدت هزینه طراحی داخلی فروشگاه لباس و یا هر مغازه دیگر برای شما به صرفه تر خواهد شد. مجموعه هیرکانا سازه یک تیم با تجربه و متخصص در زمینه طراحی داخلی است که با خیال راحت می توانید طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس خود را به آن ها بسپارید.

چرا باید قبل از راه اندازی فروشگاه خود آن را اصولی طراحی داخلی کرد؟2

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به صورت موضوعی

برای طراحی داخلی مغازه و یا فروشگاه خود بهتر است به صورت موضوعی یعنی با توجه به کالا و اجناس خود در فروشگاه به انتخاب موضوع و طراحی دکوراسیون بپردازید. به عنوان نمونه در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس که دارای لباس های برند و مارک هستند انتظار می رود نورپردازی، رنگ بندی دیوارها و حتی قفسه بندی های متفاوتی دیده شود به طوریکه مشتری حس کند وارد شهری مانند لندن و پاریس که طرفدار مد هستند شده است و یا مثلا یک خرده فروشی که لوازم کوهنوردی دارد می تواند طراحی داخلی فروشگاه را با نقاشی های دیواری از صحنه ها و طبیعت و کوه و همچنین نمایش چوب و سنگ احساسی تر کرده طوری که حس کنید در فضای باز هستید.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره طراحی داخلی فروشگاه صحبت کردیم و نکات مهم و حائز اهمیت در این باره را بررسی کردیم. طراحی فرشگاه پوشاک تاثیر چشمگیری در فروش خواهد گذاشت. زیرا سبب جذب مشتری های بیشتری می شود امکان خرید بالاتر می رود. طراحی داخلی فروشگاه دارای اصولی است که اگر توانایی آن را ندارید باید به دست افراد متخصص بسپارید. نورپردازی، طراحی ویترین، چیدمان محصولات و اجناس، میز کانتر مناسب، رنگ بندی مناسب، تعادل در نظم و طراحی و... از موارد مهم در اصول طراحی دکوراسیون داخلی همه فروشگاه ها می باشد. رعایت همه این اصول نیاز به تخصص دارد به همین منظور ما به شما مجموعه هیرکانا سازه رو معرفی می کنیم که با خیال راحت می توانید سفارش طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه های خود را به آن ها بسپارید.

پاسخ دهید