همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک

همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک

طراحی داخلی و دکوراسیون
همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک

رستوران امروزه از جمله محیط های انتخابی است که افراد برای تفریح خود استفاده می کنند. رفتن به محیط های آرامش بخش و دوری از کار و فعالیت های پر تنش روزانه می تواند در روحیه افراد تاثیر مثبت بگذارد. افراد برای انتخاب رستوران سعی می کنند تا بهترین محیط را انتخاب کنند. سبک چیدمانی روستیک از جمله بهترین فضاهایی است که در رستوران ها استفاده می شود. انتخاب رستوران هایی با سبک چیدمانی دکوراسیون روستیک می تواند باعث تغییر روحیه افراد شود. در این مقاله ما قصد داریم، طراحی رستوران به سبک روستیک را به طور کامل شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک

 

سبک روستیک چیست؟

طراحی آمیخته با مواد طبیعی و غیر طبیعی را سبک چیدمانی دکوراسیون روستیک می گویند. خانه هایی که برگرفته از طراحی مدل های مختلفی از سنگ و چوب می باشد. شاید در ابتدا بسیار عجیب بنظر برسد اما با رسیدگی و چیدمان درست براساس این سبک، شما با زندگی در این محیط می توانید احساس راحتی کنید. در این سبک سعی می شود تا تمامی متریال استفاده شده در طراحی و چیدمان وسایل خانه از چوب، سنگ، مواد طبیعی دیگر باشند.

 

تاریخچه سبک روستیک

در قرن نوزدهم میلادی با گسترش ساخت منازل در اطراف شهر های امریکا سبک روستیک ایجاد شد. این افراد از مهاجرانی بودند که از شهرها و کشورهای دیگر به طمع به دست آوردن زمین رایگان وارد ایالات متحده می شدند. این افراد اثاثیه زیادی را همراه نداشتند. چرا که مسافرت با وسایل برای آن ها در آن زمان غیر ممکن بود. این مهاجران سعی می کردند تا با موادی که در منطقه وجود داشت به ساخت خانه بپردازند. با گذشت زمان، در قرن بیستم در کشورهای مختلفی مانند سوییس و آلمان این مدل چیدمان با استفاده از سنگ و چوب را به یک سبک ایده ال برای انتخاب چیدمان منازل تبدیل کردند. ملکه ویکتوریا از جمله اشخاصی بود که جذب این مدل از چیدمان شد. در پی آن نیز کشورهای اروپایی به سبک روستیک علاقه بسیاری نشان دادند. سبک روستیک ایجاد شده در دو قرن متفاوت با هم، تفاوت های بسیاری دارند. به همین علت سبک روستیک به دو قسمت تقسیم می شود.

 

◘ سبک روستیک سنتی

در روستیک سنتی از رنگ بندی بسیار کم رنگ و ملیح استفاده می گردد و متریال انتخابی به طور گسترده چوب و یا سنگ می باشد. اغلب رنگ های انتخابی نیز در طیف رنگی کرم و نسکافه ای است. در سبک روستیک سنتی سادگی را می توان احساس کرد. دیوارهای کاملا چوب یا کاملا سنگی بدون تزئینات احساس زنده بودن را در انسان ایجاد می کنند. خانه های به سبک روستیک سنتی همواره تلفیقی از بوی چوب و طبیعت را به  همراه دارند.

 

◘ سبک روستیک مدرن

در سبک روستیک مدرن، شما متوجه سادگی دکور و طراحی داخلی رستوران می شوید. در سبک روستیک مدرن از مبلمان و لوازم منزل مدرن اما در عین حال ساده استفاده می شود. در این سبک روستیک، از پنجره های بزرگ و نورگیر های مناسب استفاده شده و در انتخاب رنگ از رنگ های کرم و نسکافه ای روشن، قهوه ای روشن و تیره استفاده می شود. تمامی مبلمان و وسایل در سبک روستیک مدرن از چوب و مواد طبیعی ساخته شده اند. سبک دکوراسیون روستیک مدرن از فضاهایی است که طرفداران زیادی دارد. شاید دلیل اصلی آن هم این است که این سبک به دلیل استفاده از پنجره ها و نورگیر های بزرگ و ایجاد یک فضای طبیعی، محیطی بسیار روشن و دل باز را در اختیار شما قرار می دهد.

 

ترکیب روستیک سنتی و مدرن

برای ایجاد یک سبک روستیک ترکیبی، می توانید از سبک روستیک مدرن در چیدمان و انتخاب وسایل استفاده کنید و در کنار آن از لوازم دکوری آنتیک بهره ببرید. برای مثال انتخاب گلدان یا صندوقچه های کوچکی که بر روی انواع کمد و دراور قرار می گیرند. کتاب های قدیمی و لوازم عتیقه، گلدان های پتینه کاری شده و استفاده از لوستر های قدیمی می تواند در کنار انتخاب مبلمان بروز و طراحی شومینه این دو سبک روستیک را با هم ترکیب کند. در صورتی که رستوران قدمت زیادی داشته باشد، باید قسمتی از آن حفظ شود تا حال و هوای سبک روستیک مدرن و کلاسیک بگیرد. برخی از منازل از سنگ ساخته شده است و بهتر است تا تمامی قسمت های آن تخریب نشود. با اینکار شما در محیط منزل خود یا رستوران، دیوارهایی دارید که به سبک دکوراسیون روستیک سنتی می باشد. شما در کنار این سبک سنتی می توانید، برای انتخاب مبلمان، میز و صندلی از سبک روستیک مدرن استفاده نمایید. معمولا مبلمان سبک روستیک از چرم طبیعی و چوب با کیفیت ساخته شده اند.

 

همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک1

 

دکوراسیون داخلی رستوران به سبک روستیک

در این قسمت سعی داریم با پرداختن به برخی از نکات، چیدمان دکوراسیون رستوران به سبک روستیک را آموزش دهیم. برای ثبت سفارش طراحی داخلی رستوران می توانید به سایت هیرکانا سازه مراجعه کرده و از خدمات آن بهره ببرید.

1- از چوب زیاد استفاده کنید.

سعی کنید بیشتر لوازم رستوران از قبیل میز و صندلی و قسمت میز پیشخوان را از لوازم دکوراتیو چوبی انتخاب کنید. قسمت سقف رستوران یا پارکت های کف نیز از مواردی هستند که باید چوبی باشند. انتخاب رنگ چوب لوازم دکوری رستوران هم باید در ابتدا مشخص شود و براساس آن لوازم تهیه شود. از لوازم چوبی قدیمی بیشتر استفاده کنید، به شکلی که کهنه و قدیمی بودن آن ها مشخص باشد. این لوازم شامل گلدان ها یا آینه های دارای تزئینات چوبی می باشند. به این شکل در هزینه نیز صرفه جویی کرده اید. 

2- انتخاب لوازم جانبی با احتیاط بالا

سعی کنید برای انتخاب لوازم جانبی رستوران کمی دقت کنید. باید لوازم جانبی انتخابی به شکلی باشند که این اطمینان را به شما بدهند که به دلیل هدفی مشخص انتخاب شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند. با این کار شما از نامنظم دیده شدن دکوراسیون رستوران جلوگیری می کنید. اگر دوست دارید تا سلیقه خود را به این تم اضافه کنید، می توانید در انتخاب مبلمان و مدل صندلی ها یا انتخاب ظروف به کار بگیرید، اما مطمئن شوید که تمامی انتخاب های شما در دسته لوازم طبیعی قرار بگیرند.

3- یک تم رنگی انتخاب کنید

قبل از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و انتخاب لوازم رستوران کنید، بهتر است در ابتدا تم رنگی رستوران خود را انتخاب نمایید. از آنجایی که رستوران خود را با سبک دکوراسیون روستیک انتخاب کرده اید، باید از تم رنگی قهوه ای، کرم، نارنجی، عسلی و شکلاتی در انتخاب رنگ لوازم و دکوراسیون استفاده نمایید. رنگ روی دیوار ها، پارکت، بشقاب، لوازم دکوری، میز و صندلی ها و سایر تجهیزات رستوران باید همگی اشاره ای به سبک انتخابی شما داشته باشند. این مجموعه از وسایل با تم رنگی گرم باعث ایجاد احساس گرما و آرامش در افراد خواهد شد.

4- استفاده از گیاه

یک قسمت جدا نشدنی از سبک روستیک مطمئنا استفاده از گل وگیاهان می باشد. انتخاب گیاهان آپارتمانی در کنار چیدمان چوبی و سنگی، حال و هوای رستوران را کاملا تغییر می دهد. برای مثال استفاده از گیاه پتوس و آویزان کردن آن از سقف یا اطراف پله ها و به نمایش گذاشتن ساقه های بلند آن از انتخاب های مناسب سبک روستیک می باشد. قرار دادن بونسای کوچک بر روی میز یا طاقچه پنجره می تواند باعث ایجاد جلوه مناسب برای این محیط باشد.

5- استفاده از پوشش فلزی و برنزی

دو تا از روکش های معروفی که در سبک روستیک استفاده می کنند، پوشش فلزی و برنزی است. از این پوشش فلزی در انتخاب دستگیره درها و انتخاب وسایل روشنایی مانند آباژور یا لوستر استفاده می شود.

 

همه چیز درباره ی طراحی رستوران به سبک روستیک2

 

ویژگی های سبک روستیک

1- طبیعی بودن

طبیعی جلوه دادن نمای داخلی یک رستوران می تواند از ویژگی های بارز استفاده از سبک دکوراسیون روستیک باشد. در این سبک شما می توانید از لوسترهای براق و آنتیک، مبلمان پلاستیکی و پارکت های چوبی یا سنگی بهره ببرید. این فضای کاملا طبیعی باعث می شود تا افراد زیادی جذب انتخاب رستوران شما شوند. این فضا باعث ایجاد احساس آرامش در افراد حاضر در رستوران می شود.

2- ایجاد محیط جذاب

اغلب کافه ها یا رستوران هایی که در فصل پاییز و زمستان انتخاب می شوند، از سبک روستیک استفاده کرده اند. این سبک به افراد حاضر در رستوران حال و هوای گرم و نشاط آوری را منتقل می کند.

3- استفاده از پارچه های کاملا طبیعی

انتخاب پرده ها و رومیزی در رستوران از انتخاب های مهم و تاثیر گذار بر ظاهر رستوران می باشد. برای انتخاب پارچه برای پرده ها و رومیزی از پارچه های سبک و ساده استفاده کنید. همینطور قرار دادن یک فرش بدون طرح و نقش و نگار شلوغ و هماهنگ با رنگ پرده ها برای این سبک چیدمان مناسب می باشد. به جای فرش انتخاب شما می تواند استفاده از پوست حیوانات باشد.

4- مشاهده قسمتی از طبیعت

در برخی از رستوران های ساخته شده با سبک دکوراسیون روستیک شما شاهد پنجره های بسیار بزرگ هستید. این پنجره ها درصورتی که بتوانند ویو مناسبی با وایب رستوران داشته باشند، ایجاد می شوند. برای مثال پنجره و نورگیر بتواند فضایی از طبیعت را به شما نمایش دهد. معمولا سعی می شود تا مبلمان یا میز و صندلی ها به شکلی چیده شوند تا افراد بتوانند استفاده بیشتری را از فضای نورگیر ایجاد شده ببرند. دلیل دیگری که استفاده از پنجره می تواند در سبک روستیک داشته باشد، ایجاد یک فضای پر نور و روشن و دلباز می باشد.

5- ایجاد حس آرامش

سبک چیدمان دکوراسیون روستیک می تواند شما را از هیاهوی شهر دور کرده و به مکانی آرام ببرد. این فضای ایجاد شده سراسر آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مشاهده ی قسمتی از طبیعت در هنگام صرف غذا می تواند برای همه ی افراد لذت بخش باشد. بوی چوب، قهوه، چرم و گیاهان اولین چیزی است که هنگام فکر کردن به این فضا در ذهن ما تداعی می شود.

 

هیرکانا سازه

هیرکانا سازه در راستای سیاست کاری مشتری، در انتخاب سبک دکوراسیون کمک می کند تا سبک دلخواه خود را انتخاب کرده و چیدمان رستوران را براساس آن انجام دهید. اگر مشتری برای انتخاب سبک دکوراسیون رستوران مردد باشد، می تواند با مشورت با گروه هیرکاناسازه، تردید را از خود دور کرده و به نتیجه نهایی برسد. مشاوره به مشتریان برای هیرکاناسازه در اولویت قرار دارد. با واگذاری پروژه به گروه هیرکاناسازه با توجه به بودجه و سلیقه شما تمامی تلاش خود را انجام داده تا بهترین نتیجه را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهند.

 

نتیجه گیری

ما سعی کردیم در این مقاله به یکی از دیدنی ترین سبک های چیدمان بپردازیم. تعریف این سبک در اصل تلفیق سبک چیدمان مدرنیته و سبک روستایی می باشد. طراحی دیوارهای سنگی که امروزه در منازل و رستوران ها مشاهده می شود از جمله نمونه های طراحی و اجرا رستوران به سبک روستیک می باشد. برای اینکه بتوانید این سبک را به بهترین شکل ممکن در منزل یا رستوران خود استفاده کنید، باید با یک متخصص طراحی داخلی رستوران مشورت کنید. شرکت هیرکانا سازه می تواند به شما در طراحی و اجرای سبک روستیک مناسب چیدمان رستوران کمک کرده و تمام تلاش خود را می کند تا با بهترین امکانات و بهره گیری از افراد متخصص در این زمینه نتیجه نهایی مطلوب را حاصل نماید.

منابع:

https://mag.sazokar.com/rustic-style-desgin/
https://bolej.ir/mag/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9
https://www.homedit.com/interior-design/styles/rustic-interior-design/
https://vevano.com/blogs/design-101/home-interior-styles-rustic-design

پاسخ دهید