نگاهی تخصصی به دکوراسیون و دکور داروخانه

نگاهی تخصصی به دکوراسیون و دکور داروخانه

طراحی داخلی و دکوراسیون
نگاهی تخصصی به دکوراسیون و دکور داروخانه

دیگر گذشت آن زمانی که افراد وارد داروخانه‌هایی با یک طراحی مشخص بشوند و فقط داروهای مصرفی خود را بگیرند و از آن خارج شوند. الانه دکور داروخانه و دیزاین داخلی آن با توجه به گسترش انواع خدمات به‌قدری مهم است که اگر بخواهید داروخانه‌ای فعال داشته باشید باید به شکل حرفه‌ای و تخصصی به سمت پیاده‌سازی و اجرای دکوراسیون داروخانه‌ی خود بروید.
حتماً می‌دانید که خدمات زیادی در زمینه‌‌ی بهداشتی و خدمات حمایتی در داروخانه‌ها ارائه می‌شود‌؛ یعنی مکمل‌های غذایی، محصولات بهداشتی دهان و دندان، محصولات مادر و کودک، محصولات آرایشی و بهداشتی و پزشکی جای خود را در قفسه‌های داروخانه‌ها باز کرده‌اند. با این اوصاف باید در دکور داروخانه‌ی خود مدرن‌تر، کاربردی‌تر و شیک‌تر عمل کنید. برای این منظور در ادامه بیایید تا به بررسی نکات مهم در دکور تخصصی داروخانه بپردازیم.‌

 

 چیدمان منظم را در الویت دکور قرار بدهید

 در دکوراسیون تخصصی داروخانه باید هدف اصلی شما برجسته سازی محصولات و خدمات‌تان باشد و در گام بعدی عناصر دیگر مانند چینش صندلی‌ها و استفاده‌ی استاندارد از متریال‌ها بتواند طرحی حرفه‌ای ایجاد کند. با توجه به اینکه داروخانه‌ها در طول روز معمولاً مورد بازدید بسیاری از مشتریان قرار می‌گیرند، مهم است که دکوراسیون آنها ترکیبی از نظم و سهولت کار و ایمنی باشد. در این زمینه تفکیک فضایی و مجزا کردن  حوزه‌های خدمات رسانی از اصول اولیه‌ی طراحی داخلی هر داروخانه‌ای است.
ویترین و قفسه‌های حاوی دارو، وسایل بهداشتی و ارایشی و خدمات دیگر باید مرتب و منظم باشند.  مسلماً لازم است این وسایل با توجه به اندازه و ابعاد داروخانه انتخاب و مطابق با آن دیزاین شوند.

رعایت قواعد در چیدمان تاثیر بسزایی در ایجاد نظم دارد. مثلاً با توجه به این‌که نگاه مراجعین معمولاً  از بالا به پایین و از سمت راست به چپ است، در برجسته کردن هر محصولی توصیه می‌شود آن را در ارتفاع متوسط، در مرکز و در جهت راست قفسه قرار بدهید.
یا محصولات بزرگ‌تر را در قفسه‌های بالا به شکلی باید جا بدهید که نام و بسته‌بندی آن‌ها رو به بیرون و در دید باشد.
 از طرفی بهتر است از سیستم‌های قفسه‌بندی استاندارد یا منحصر به فرد استفاده کنید و علاوه بر قفسه‌های متراکم  که برای گروه‌های دارویی طراحی شده‌اند، عناصری مانند پیشخوان و میز صندوق هم باید به درستی جا گذاری شوند.

 

به بهینه‌سازی فضا در طراحی داروخانه‌ کوچک توجه کنید

فضای کوچک یکی از چالش‌های بزرگی است که طراحان با آن روبه‌رو می‌شوند؛ چراکه در این حالت باید علاوه بر بهینه‌سازی و استفاده‌ی استاندارد از تمام فضا، بحث زیبایی و شکل بصری طرح هم چشمگیر و جذاب باشد؛ از این جهت در درجه‌ی اول  برای این‌که فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید می‌توانید ویترین‌هایی‌ را با نورپردازی از کف انتخاب کنید. از طرفی کانترهای بیضی شکل علاوه بر این‌که به لحاظ بصری باعث ایجاد احساس صمیمیت در برخورد با مشتری می‌شوند می‌توانند در فضای کوچک کاربردی باشند. کمدهای کشویی شیشه‌ای هم از نظر فضا و هم از نظر کاربری آسان باید اولین انتخاب شما باشد.
در این حالت جاگذاری و تفکیک قسمت‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات مختلف مهم است به طوری که محصولات قابل دسترس برای پرنسل باشد و از تردد و هرج و مرج جلوگیری شود.

 

از متریال چوب در دکوراسیون‌های مدرن غافل نشوید

حرفه‌ای‌ها می‌دانند که بیشترین متریال‌های مورد استفاده در طراحی داروخانه‌ها ام دی اف و چوب، ورق‌های کامپوزیت و همچنین سنگ‌های کورین و کوارتز و البته شیشه هستند. به طور کلی استفاده از ام‌ دی اف و چوب به خصوص برای میزها، کانترهای پذیرش و تحویل نسخه و قفسه‌‌ها بسیار محبوب است و نمایی مدرن و امروزی به داروخانه می‌دهد.‌  از طرفی چوب‌های روشن نه تنها یک ترند در دکوراسیون خانه هستند؛ بلکه با انتقال احساس طبیعی بودن می‌توانند جذابیت لازم را ایجاد کنند.

 

قفسه داروخانه با چوب

 

برای پیروی از خط کلاسیک به سمت متریال سنگ در طراحی داروخانه بروید

در برخی از پروژه‌های مدرن از سنگ در داخل یا خارج محوطه استفاده می‌شود. این سنگ‌ها می‌توانن  از جنس کورین و کوارتز و همچنین مرمر باشند. در مناطقی که طرح‌ها باید مطابق با استانداردهای محلی اجرا شوند و از خط کلاسیک پیروی کنند، استفاده از سنگ می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. این بخشی از روندهایی است که فضاهای کلاسیک را بدون از دست دادن ماهیت خود متحول می کند.

 

با استفاده از رنگ و نورپردازی در دکور داروخانه جذابیت ایجاد کنید

بی‌مقدمه باید بگوییم از رنگ سفید را می‌توانید در کف، دیوار ، سقف و به ویژه در عناصری که بیشتر در دید هستند مانند پیشخوان یا قفسه استفاده کنید. این مورد همیشه یک کنتراست تمیز و ثابت با محصولاتی که قرار است نمایش دهید ایجاد می کنند.
از طرفی اگر خواهان محیط کاری امن و راحت و همچنین ظرافت و جذابیت در فضای داروخانه هستید، می توانید از نورپردازی LED که یکی از برجسته ترین ترندهای دکوراسیون در چند سال اخیر است، استفاده کنید.  بهترین جزئیاتی که دکور داروخانه شما را در نظر مشتری مدرن می کند، بدون شک نورپردازی صحیح است. اگر مبلمان رنگ روشن را با این نورپردازی یا نور ورودی ترکیب کنید، می‌توانید برخی از محصولات یا بخش‌ها را نسبت به برخی دیگر برجسته کنید که در کل این مورد یک روش تجاری بصری بسیار توصیه شده است.

از طرفی اگر نمی‌خواهید تاثیر رنگ سفید خیلی غالب باشد، می‌توانید رنگ‌های ملایم‌تری را به کار ببرید یا با ترکیب درست هارمونی و توازن اصولی را ایجاد کنید؛ همچنین در این زمینه می‌توانید انواع متریال را جایگزین کنید تا فضایی با همان رنگ، اما بافت‌های متفاوت ایجاد کنید. 

 

طراحی داخلی داروخانه

 

به پیشخوان در دکوراسیون داخلی داروخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید

از آن‌‌جایی که بیشترین ارتباط پرسنل با مراجعین در قسمت پیشخوان است؛  بنابراین در دکور تخصصی داروخانه این قسمت هم از حساسیت خاصی برخوردار است. طراحی پیشخوان باید طوری انجام بشود که از نظر رنگ، متریال، ظاهر و تناسب هندسی با سایر اجزای دکور داروخانه هماهنگی لازم را داشته باشد؛ از طرفی در انتخاب پیشخوان باید مواردی مثل ابعاد و اندازه‌، نمای زیبا و کاربردی بودن آن را مد نظر داشت. در بهترین حالت می توانید پیشخوان‌های مجزایی برای هر خدمت در طراحی داخلی داروخانه در نظر بگیرید‌. 

 

بهترین دکور داروخانه را با کمک متخصصین اجرا کنید

با یک نگاه کلی متوجه خواهید شد که در زمان طراحی داروخانه فاکتورهای ریز و درشت زیادی را باید در نظر داشته باشید از انتخاب فضا و تفکیک بخش‌های مختلف بگیرید تا اجرای سبک مد نظر با متریال‌های مناسب، رنگ و عناصر کلیدی دیگر. برای این‌که به بهترین دکور داروخانه دست پیدا کنید به طوری که به پرسنل و داروسازان اجازه بدهد به راحتی به تمام قسمت‌های داروخانه دسترسی داشته باشند و در نظر  مراجعین علاوه بر زیبایی،  حس اعتماد ایجاد بشود توصیه می‌کنیم از دانش و مهارت متخصصین استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از مشاوره و راهنمایی طراحان شرکت‌های با سابقه و معتبر از جمله شرکت معماری شیپ بهره ببرید. معماران شیپ با توجه به نیازهای شما، فضا و بودجه‌‌تان بهترین طرح‌ها را پیش روی‌تان قرار می‌دهند و بعد از تایید شما به اجرا در می‌اورند.‌ در این راستا این امکان دارید که همین حالا به صورت رایگان از مشاوره‌ی  تلفنی متخصصین این شرکت استفاده کنید.

پاسخ دهید