طراحی و اجرا رستوران در گرگان

طراحی و اجرا رستوران در گرگان

طراحی داخلی و دکوراسیون
طراحی و اجرا رستوران در گرگان

رستوران یک فضای مطمئن و تمیز برای صرف انواع مختلفی از غذا و نوشیدنی می باشد. اغلب رستوران ها را به شکلی می سازند تا باعث جلب توجه مشتری شود. رستوران، علاوه بر شهرت توسط فضای زیبایی که دارد، باید در کیفیت مواد غذایی نیز شهرت داشته باشد. ما در این مقاله از هیرکاناسازه سعی می کنیم به انواع مختلفی از سبک های رستوران پرداخته و ضوابط و اصول داشتن رستوران و طراحی داخلی آن را به طور کامل شرح دهیم.

 

انواع طراحی رستوران

در طراحی همه ی رستوران ها باید به این موضوع دقت کنید که، چیدمان وسایل و متناسب بودن آن ها با مدل و سبک رستورانی که می سازید بسیار مهم است. شما باید وسایلی را انتخاب کنید که با سبک رستوران شما یکی باشد. در ادامه به انواع مختلفی از طراحی رستوران خواهیم پرداخت.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان

 

◘ طراحی رستوران کلاسیک

در رستوران های کلاسیک بین میز و مبلمان فضای بیشتری برای مشتریان قرار داده می شود تا مشتریان فضای خصوصی بیشتری داشته باشند. برای انتخاب رنگ دیوارها و پرده های رستوران کلاسیک معمولا از رنگ های تیره استفاده می شود. اگر به لباس کارکنان رستوران های کلاسیک هم دقت کرده باشید از لباس های رسمی استفاده می کنند و این لباس ها برای همه ی کارکنان رستوران به یک شکل می باشد. شما می توانید بر روی دیوار های رستوران کلاسیک از تابلو ها و نقاشی هایی که به سبک قدیمی هستند استفاده کنید. اگر به سقف این رستوران های سنتی دقت کرده باشید، اغلب از لوستر های بزرگ و چشمگیر استفاده می کنند. از سری وسایل دیگری که در چیدمان رستوران های سنتی قرار دارد، گلدان های بزرگی است که در پایین و روی زمین در گوشه های رستوران قرار می گیرند. در بعضی از رستوران های کلاسیک از پیانو برای نواختن موسیقی بی کلام استفاده می کنند. این فضا با نورپردازی بسیار عالی و موسیقی آرامش بخش باعث آرامش مشتریانی می شود که به رستوران شما می آیند.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان1

 

◘ طراحی رستوران مدرن

در طراحی رستوران مدرن، برای انتخاب لامپ ها از لامپ های زینتی و زیبا به جای لوستر استفاده می کنند. حالت فانتزی این لامپ ها طرح زیبا و شیکی به رستوران شما می دهد. برای انتخاب مبلمان از صندلی ها و مبلمانی استفاده کنید که حالت راحتی داشته باشند. در طراحی سقف ایده های نو استفاده کنید. ایجاد شیارها یا طراحی هایی چشم نواز برای طراحی سقف می تواند باعث جذب مشتری بیشتر رستوران شما شود.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان2

 

◘ طراحی رستوران سنتی

برای ایجاد یک رستوران سنتی معمولا از خانه های سنتی و قدیمی استفاده می کنند که نیاز به مرمت داشته و پس از بررسی و مرمت از آنها به عنوان یک رستوران سنتی استفاده می شود. اغلب رستوران های سنتی دارای حیاط یا ایوان های بزرگ می باشند این حیاط ها نیز اغلب دارای حوض هستند. در بسیاری از این رستوران های سنتی دیده می شود که می توانید غذا را در حیاط و در فضای باز سرو کنید. بر روی دیوار های این رستوران های سنتی از تابلوهایی با نقش و نگار های رستم و یا نقش های قدیمی مشاهده می شود. برای انتخاب لامپ و ایجاد نورپردازی درست، از لامپ هایی که شکل و شمایل قدیمی دارند استفاده می شوند برای مثال لامپ هایی که در قالب فانوس های قدیمی تولید شده استفاده می کنند.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان3

 

◘ طراحی رستوران چوبی

چوب نیز از جمله متریال های مناسب برای کافه ها و رستوران می باشد. این مدل از رستوران ها حس آرامش و یک نوع پیوند عمیق میان انسان و محیط ایجاد می کند. در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد که چگونه می توان برای معماری داخلی یک رستوران از چوب استفاده کرد. اگر دقت کرده باشید در برخی از رستوران ها که از نمای چوبی برای طراحی داخلی استفاده می کنند اغلب از لحاظ نورپردازی بسیار تیره و تاریک می باشند. از چوب در طراحی مبلمان، میز، صندلی یا در قسمت ورودی به عنوان پله و برای طراحی سقف و دیوارهای رستوران می توان استفاده نمود.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان4

 

◘ طراحی رستوران با گل و گیاه در گرگان

گیاهان یکی از عوامل ایجاد حال خوب در مشتریان می باشند. از گیاهان و گلدان ها یا درختچه ها می توان برای دیزاین رستوران هایی با سبک مدرنیته و هم با سبک سنتی استفاده نمود. گیاهان رونده انتخاب خوبی است برای قرار دادن آن ها در سقف ها یا در پایه های وسایل و یا ستون هایی که در رستوران قرار دارند. این گیاهان بعد از رشدشان می توانند تمام ستون یا سقف شما را در بربگیرند و فضای زیبایی را ایجاد کنند. قراردادن یک گلدان کوچک بر روی میزها نیزمی تواند باعث زیبایی فضای شما شود. استفاده از گلدان ها در داخل برخی از لوستر های ساده می تواند باعث شود لوستر ساده ی شما بیشتر به چشم بیاید.

 

سفارش طراحی رستوران در گرگان

اگر بخواهید اقدام به طراحی دکوراسیون یک رستوران کنید، اولین سوالی که شاید به ذهنتان خطور کند این باشد که چه کسانی می توانند در طراحی رستوران به شما کمک کنند. شرکت هیرکاناسازه پیشرو در زمینه طراحی دکوراسیون انواع رستوران ها و فست فود می تواند به شما در زمینه طراحی داخلی کمک کند. هدف شرکت هیرکاناسازه طراحی مکانی زیبا و متناسب با اهداف شما برای رستوران می باشد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به جذب مشتری برسید.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان5

 

نکات مهم طراحی رستوران در گرگان

شاید توجه به یکسری نکات اساسی اما معمولی در طراحی رستوران، باعث شود تا شما در مدت زمان زیادی شاهد بازدهی رستوران باشید. برخی از این نکات را در ادامه این مطالب ذکر خواهیم کرد.

1- وجود سیستم تهویه مناسب

در قسمت طبخ غذا در رستوران، باید از سیستم تهویه قوی استفاده شود. زیرا پخت غذا آن هم به مقدار زیاد ممکن است بوی آزار دهنده ای در رستوران پراکنده کند که با تهویه مناسب این اتفاق نمی افتد. البته ازدحام جمعیت و حضور مردم در رستوران نیز موجب می شود تا حتما به نصب یک تهویه خوب نیاز پیدا کنید.

2- دیوارهای رستوران

دیوارهای رستوران از جمله قسمت هایی است که باید در دیزاین رستوران حتما استفاده شود. برای دیزاین آن می توانید از کاغذ دیواری و یا نقاشی استفاده کنید. می توانید براساس سبک رستورانتان نقاشی یا کاغذ دیواری را انتخاب کنید. برای مثال در رستوران های سنتی از نقاشی های سنتی که مربوط به شاهنامه است یا نقاشی های مینیاتوری استفاده می گردد.

3- انتخاب کفپوش

برای انتخاب کفپوش مناسب برای سبک رستورانی که مدنظرتان است، اول از همه باید به این نکته توجه کنید که کفپوش ها نباید باعث سر خوردن مشتریان و کارکنان شما شود. دوم اینکه طرحی که به عنوان کفپوش انتخاب می کنید باید با سبک رستوران شما متناسب باشد. برای مثال در انتخاب کفپوش مناسب برای رستوران سنتی، سعی کنید به سراغ طرح هایی بروید که از رنگ های آبی فیروزه ای و خاکستری استفاده شده است. یا به دنبال طرح هایی باشید که به طرح و نقش دیوار های شما نزدیک باشد. از موارد دیگری که باید در انتخاب کفپوش مناسب دقت شود، نگهداری آسان آن می باشد. کفپوش پراستفاده ترین قسمت رستوران شما خواهد بود، پس باید به شکلی باشد که بتوان آن را براحتی تمیز کرد.

4- استفاده از سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یک عضو اصلی از رستوران شما است که در طراحی اولیه باید به آن توجه شود. حتما باید شخصی را برای رسیدگی به این قسمت مسئول دانست. داشتن بوی نامطبوع در سرویس های بهداشتی باعث از بین رفتن حس اطمینان مشتریان به رستوران می شود.   

5- امنیت رستوران

مشتریان شما هنگامی که در رستوران هستند باید احساس آرامش کنند. این حس آرامش معمولا بخاطر وجود یک محیط آرام به همراه موزیک و ظاهری منظم و شیک که با گل و گیاهان تزیین شده اند، می تواند باشد.

6- ترکیب رنگ رستوران

رنگ زمینه ای که برای وسایل، دیوارها و کفپوش انتخاب می کنید باید متناسب با سبک رستوران شما باشد. برای مثال برای رستوران هایی که از چوب برای طراحی دیزاین رستوران خود استفاده کرده اند، برای انتخاب رنگ دیوار ها اغلب رنگ های تیره را بکاربرده اند. استفاده از رنگ های قهوه ای و رنگ تیره در کنار استفاده از چوب در طراحی داخلی رستوران یک جور حس گرما و بودن در یک کلبه ی چوبی را به مشتریان تلقین می کند.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان7

 

ضوابط طراحی رستوران در گرگان

1- ظاهر بیرونی رستوران، می تواند به مشتریان در انتخاب رستوران کمک کند. باید ظاهر رستوران شما به شکلی باشد که بتواند مشتری را جذب رستوران کند. ممکن است در اطراف شما رستوران های بی شماری وجود داشته باشند. پس تنها راهی که می توانید رستوران خود را از سایر رستوران ها متمایز گردانید همین تغییر رنگ دادن و تغییر شکل دادن به درب رستوران می باشد.

2- شرایط آب و هوای منطقه ای که رستوران را در آن بنا کرده اید می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب مشتری داشته باشد. برای مثال اگر رستوران در منطقه خوش آب و هوای ناهار خوران و نزدیک و مناظر و درختان زیبای آن منطقه باشد مطمئنا می تواند یکی از اولویت های افراد برای رفتن به رستوران قرار بگیرد.

3- ایجاد محیط زیبا برای رستوران از هر نظر حائز اهمیت است. اگر منطقه ای که برای ساخت رستوران خود انتخاب کرده اید از مناطق سرسبز و جنگلی دوراست، می توانید با گل های زیبا و نهال برای ایجاد حس آرامش در رستوران خود بهره ببرید. در ادامه چگونگی استفاده از گل و گیاهان را برای استفاده در دیزاین رستوران آموزش خواهیم داد.

4- در وهله بعدی باید دقت خود را برروی معماری داخلی رستوران قرار دهید. اول تعیین کنید که رستورانی که قرار است دایر شود، به چه سبکی خواهد بود. بعد از تعیین سبک مورد نظر خود می توانید برای معماری داخلی آن، اقدام نمایید.

5- یکی از نکاتی که زیبایی رستوران را دو چندان می کند و می تواند باعث جذب مشتری شود، درون نماهای شیشه ای می باشد. هنگامی که رستوران شما از یک سمت دارای شیشه درون نما باشد، نمای بسیار زیبایی به لحاظ معماری داخلی می دهد و باعث می شود اشخاصی که بیرون از محیط رستوران شما قرار دارند دید خوبی از رستوران شما را داشته باشند.

6- داشتن پارکینگ از مواردی است که در انتخاب رستوران توسط مشتریان تاثیر می گذارد. هنگامی که جای پارک مناسبی اطراف رستوران شما نباشد مشتریان ممکن است نظرشان را در رابطه با رستوران شما تغییر دهند.

7- استفاده از یک لگوی مناسب برای تبلیغات رستوران بسیار مهم است. این لگو باید برای دیده شدن در جلوی درب رستوران نیز قرار بگیرد. لگویی که طراحی می کنید حتما باید براساس سبک رستوران باشد.

 

طراحی و اجرا رستوران در گرگان6

 

ضوابط طراحی داخلی رستوران

1- در طراحی داخلی رستوران باید قسمت پذیرش را در محلی قرار دهید که کاملا در معرض دید باشد و مشتریان بتوانند به راحتی به قسمت پذیرش رجوع کنند.
2- باید محلی وجود داشته باشد تا افرادی که وارد رستوران شما می شوند بتوانند لباس های خود را تحویل دهند. برای اینکار یک اتاق کوچک می توانید در نظر بگیرید و شخصی را مسئول این کار قرار دهید.
3- سعی کنید تا برای همه گروه های 4 یا 6 یا 8 نفره نیز فضایی را فراهم نمایید.
4- می توان فضایی را مناسب برای مشتریانی که به صورت خانوادگی و چند نفره به رستوران می آیند درنظر گرفت. در این قسمت غذا توسط پیش خدمت ها برده می شود.
5- انتخاب اسم برای رستوران باید با نوع رستوران هم خوانی داشته باشد. برای مثال شما نمی توانید از اسمی مدرن برای رستوران های کلاسیک و سنتی استفاده کنید.  

 

نتیجه گیری

طراحی رستوران به چند دسته تقسیم می شود. رستوران سنتی، رستوران کلاسیک و رستوران مدرن از جمله دیزاین های است که برای طراحی در نمای داخلی استفاده می شود. شما می توانید برای گرفتن مشاوره برای طراحی رستوران خود از خدمات شرکت هیرکاناسازه استفاده کنید.

پاسخ دهید