سقف آسمان مجازی چیست؟

سقف آسمان مجازی چیست؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
سقف آسمان مجازی چیست؟

سقف آسمان مجازی چیست؟ با گسترش زندگی شهرنشینی و همچنین برج های آسمان خراش، دیگر جایی برای خانه های ویلایی و قدم زدن و لذت بردن از آسمان زیبا نیست. سقف آسمان مجازی این امکان را به شما می دهد که در منزل و محل کار از دیدن مناظر زیبای طبیعت لذت برده و آرامش خود را بازیابید. آسمان مجازی چیست؟ جنس آسمان مجازی چیست؟ اجزای تشکیل دهنده ی آسمان مجازی چیست؟ انواع سقف آسمان مجازی کدام است؟ مزایای آسمان مجازی چیست؟ این ها موضوعاتی ست که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها با ما باشید.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟

 

آسمان مجازی چیست؟

هیرکانا سازه با نزدیک به یک دهه فعالیت در زمینه طراحی و اجرای پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و... می تواند به شما کاربران گرامی در صورت تمایل در خصوص سقف با آسمان مجازی مشاوره بدهد. سقف با آسمان مجازی روشی نوین برای طراحی و اجرای سقف های کاذب است که می تواند علاوه بر زیبایی بصری در نورپردازی محیط نیز تأثیر داشته باشد. آسمان مجازی در بسیاری از فضاها مانند منزل، محل کار، بیمارستان و ... کاربرد دارد. طرح های کار شده در این نوع سقف ها بسیار متنوع بوده و برگرفته شده از مناظر طبیعت می باشد. از آنجا که انسان و طبیعت همواره ارتباط معنایی و قلبی با یکدیگر داشته اند، وجود یک تکه از طبیعت در فضای ساختمانی می تواند تأثیر بسزایی در روحیه ی افراد داشته باشد.
سقف با آسمان مجازی یک تکنولوژی پیشرفته در زمینه ی طراحی و اجرای سقف کاذب است که با استفاده از صنعت چاپ و روش های نوین معماری یک آسمان مجازی کاملاً واقعی برای شما در منزل یا محل کارتان ایجاد می کند. وسعت سقف آسمان مجازی کاملاً بستگی به سلیقه و نظر و البته توان مالی شما دارد. این سقف ها از صفحات پلکسی گلاس به صورت تایل تولید می شوند و این تایل ها با کنار هم قرار گرفتن یک سقف آسمان مجازی با طرحی چشم نواز برای شما به وجود می آورند.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟5

 

انواع سقف آسمان مجازی

طراحی سقف آسمان مجازی در دو مدل صورت می گیرد و اساساً این مدل سقف ها در دو نوع تولید می شوند. ثابت و متحرک. ویژگی های سقف آسمان مجازی ثابت که مشخص است. در این مدل سقف ها تصویری را بر روی تایل چاپ می کنند و شما در هر زمانی فقط همین تصویر را می بینید. در حالی که در نوع سقف متحرک، طراحی به گونه ایست که شما تصاویر را به شکلی می بینید که در حال حرکت و تغییر هستند. در واقع سقف های متحرک آسمان مجازی از یک مانیتور تشکیل شده اند که برای شما فیلم کوتاهی را پخش می کنند و براساس تغییر میزان و جهت تابش نور، تصاویر تغییر کرده و در طول روز نمایی از آسمان صاف و خورشیدی را می بینید و در شب به تماشای آسمان شب می نشینید.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟1

 

جنس آسمان مجازی

سقف با آسمان مجازی با سقف کشسان گاهی با هم اشتباه گرفته می شوند. پس بهتر است در این بخش از مقاله ابتدا تفاوت بین آسمان مجازی با سقف کشسان را برای شما بگوییم سپس به بیان جنس آسمان مجازی بپردازیم.

تفاوت آسمان مجازی با سقف کشسان:

سقف با آسمان مجازی همانطور که تا اینجا گفته شد، در دو مدل ثابت و متحرک است که در مدل ثابت از تایل برای چاپ تصویر استفاده می شود و در مدل متحرک، یک مانیتور برای نمایش تصاویر به کار گرفته می شود. اما در سقف کشسان که می تواند نوعی آسمان مجازی نیز باشد، از پارچه ای مخصوص که قابلیت کشسانی دارند استفاده می گردد و همانطور که از نامش مشخص است باید پارچه آن به ابعاد مورد نظر شما کش بیاید تا در سقف نصب گردد. در سقف های کشسان از هیتر صنعتی برای اجرای آن استفاده می گردد.

جنس سقف آسمان مجازی:

ویژگی های سقف آسمان مجازی ثابت به گونه ایست که تصاویر باید بر روی قطعات کوچک 60*60 چاپ شوند تا به راحتی قابل حمل و یا جابجایی باشند. این قطعات کوچک که تا الان با آن آشنا شدید تایل نام دارد. در واقع تایل های آسمان مجازی از جنس ورق های پلکسی گلاس که خاصیت ضد گرد و غبار دارند تولید می گردند. جنس این تایل ها به گونه ایست که می توان آن ها را با یک دستمال نم دار به راحتی تمیز کرد. ضخامت تایل ها در سقف با آسمان مجازی به مکان نصب و ابعاد تعیین شده شما بستگی دارد که می تواند 2، 4 و 6 میلی متری باشند.

 

اجزای تشکیل دهنده آسمان مجازی چیست؟

هیرکانا سازه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی از جمله سقف با آسمان مجازی در گرگان، استان گلستان و شمال کشور به شما این اطمینان را می دهد که در تمامی مراحل در کنار شما بوده و از راهنمایی و مشاوره و اجرا در هر بخشی فرو گذار نخواهد بود. اما هر بخش دکوراسیون داخلی متشکل شده از قسمت های مختلفی که در نهایت باعث زیباتر دیده شدن اجرای نهایی دکوراسیون می باشند. سقف با آسمان مجازی نیز دارای سه قسمت کلی می باشد. برای این که با اجزای تشکیل دهنده ی آسمان مجازی آشنا شوید ما را تا انتها همراهی کنید. سقف با آسمان مجازی دارای سه قسمت کلی است :
1- سازه نورپردازی
2- سازه سقف کاذب
3- تایل آسمان مجازی

 

سقف آسمان مجازی چیست؟2

 

1- سازه نورپردازی

اولین قسمت از اجزای آسمان مجازی که باید به سقف ساختمان وصل شود، سازه نورپردازی است. در این سازه از المان های مختلف نورپردازی استفاده شده و باعث می شود تا تصاویر موجود بر روی صفحات این سقف ها، طبیعی تر به نظر برسند. با توجه به درخواست مشتری و نظر طراحان، می توان در این سازه از المان هایی چون لامپ های T4 و T5 و یا FPL استفاده کرد. استفاده از لامپ های LED و نور مخفی نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. استفاده از هر کدام از این لامپ ها دارای یک سری شرایط است که باید توسط طراحان، بررسی شده و انتخاب شوند. با استفاده از این المان ها، طرح ها به صورت سه بعدی به نظر می رسند و نور محیط نیز تأمین خواهد شد.

2- سازه سقف کاذب

بخش دوم، سازه سقف کاذب است که پس از نورپردازی اجرا می گردد. این مدل سازه با توجه به سلیقه و بودجه مشتری دارای تنوع زیادی است و محیط مورد نظر با انواع سقف کاذب موجود، دکور گردیده و فقط در فضای آسمان مجازی اجرا خواهد گشت. از سازه سپری با ابعاد قابل اجرا (30×30 ، 60×60 ، 60×120) استفاده می کنیم. حالا فقط تایل های آسمان مجازی را باید انتخاب کنیم تا آسمان مورد نیاز و علاقه خود را بالای سرمان داشته باشیم.

3- تایل آسمان مجازی

وجه تمایز این نوع سقف با سایر سقف های کاذب، تایل های آن است. دلیل اصلی تفاوت آن وجود تصاویر با کیفیت که ترکیبی از آسمان با المان های طبیعی مثل ابر در مدل ها و حجم های مختلف، درخت ها مثل افرا، کاج و شکوفه و … پرندگانی مثل کبوتر، طوطی و … و حتی المان های غیر طبیعی مثل بالن و هواپیما است که مطابق با سلیقه و طرح موجود روی تایل های شما چاپ می شود. تعداد تایل ها با توجه به فضا و بودجه باید انتخاب و سفارش داده شود. بعد از انتخاب این عکس روی تایل ها چاپ و به صورت پازل کنار هم دیگر جای گرفته و نصب می شوند.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟6

 

مزایای آسمان مجازی

هیرکانا سازه تولیدکننده سقف آسمان مجازی در کشور می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی امروزه به سمت زیبایی و ماندگاری بیشتر می رود. شما ممکن است در ابتدای کار هزینه ی زیادی متحمل شوید ولی در عوض متریالی که از آن استفاده کردید عمر طولانی دارند و همچنین کیفیت خود را در اثر گذر زمان از دست نمی دهند. استفاده از سقف با آسمان مجازی نیز یکی از همین قسمت هایی در دکوراسیون داخلیست که در ابتدا هزینه زیادی نسبت به یک سقف کاذب ساده دارد ولی زیبایی بیشتری دارد ضمن این که یک سقف کاذب ممکن است در طول زمان شما را دچار دلزدگی بکند ولی سقف با آسمان مجازی می تواند تنوع را برای شما به ارمغان بیاورد.
استفاده از آسمان مجازی در قسمت‌های مختلف ساختمان اعم از آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … دارای مزیت‌های مختلفی است. در واقع آنچه این تجهیزات را امروزه به یکی از پرطرفدارترین المان های دکوراسیون در ساختمان ها تبدیل نموده است همین مزیت های استفاده از آن ها می باشد. از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنوع در طرح و رنگ:

اجرای سقف آسمان مجازی به گونه ایست که دست شما را برای انتخاب طرح کاملاً باز می گذارد. شما می توانید از طرح های طبیعت که در فضای مجازی موجود است استفاده کنید، می توانید تصویری را با کیفیت مطلوب از منظره ی مورد پسند خود چاپ کنید و یا می توانید با طراحی در نرم افزارهای مخصوص طراحی، یک نمای زیبایی از طبیعت و یا هر طرح دیگری را که مورد نظر شماست، انتخاب و طراحی کنید. همچنین می توانید برای آسمان مجازی هر اتاق یا هر قسمت از ساختمان خود یک طرح مجزا انتخاب کرده و با ورود به هر بخش از ساختمان با یک طرح جدید روبرو شوید.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟3

 

• ایجاد آرامش:

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، با گسترش زندگی شهرنشینی و افزایش برج های آسمان خراش دیگر جایی برای خانه های ویلایی در شهر وجود ندارد و شما نمی توانید مانند دوران کودکی خود در حیاط منزل قدم زده و از تماشای درختان و آسمان صاف و آفتابی لذت ببرید. اما اجرای سقف آسمان مجازی در منزل یا محل کار این امکان را به شما می دهد که به دوران کودکی خود برگشته و از طبیعت در کنار زندگی شهرنشینی لذت ببرید. همچنین از مهم ترین مزیت آسمان مجازی به القای آرامش، رفع اضطراب و استرس ناشی از زندگی شهری و محیط کاری و ایجاد آرامش و بهبود کیفیت زندگی می توان اشاره نمود. با وجود مصنوعی بودن آسمان مجازی، اما می توان گفت وجود این تایل ها سبب آشتی هرچه بیشتر انسان با محیط زیست می شود.

• ضد آب بودن:

یکی دیگر از مزایای استفاده از سقف با آسمان مجازی می توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد. مسلماً یکی از مسائلی که ممکن است ذهن افراد خصوصاً خانم های خانه را درگیر کند این ست که آیا این سقف ها قابلیت تمیز شدن را دارند یا خیر؟ باید بگوییم بله. علاوه بر اینکه می توان آن ها را به راحتی تمیز کرد، همچنین قابلیت شستشو نیز دارند. اما نیازی به شستشوی آن مگر در موارد خاص نیست. چرا که تنها با یک دستمال نم دار می توان به آسانی سقف با آسمان مجازی را تمیز و مثل روز اول تبدیل کرد. خاصیت ضد آب بودن و مقاومت در برابر بخار آسمان مجازی باعث شده که از این مدل سقف ها در استخر و سونا نیز استفاده گردد.

• مقاومت بالا:

به دلیل نوع متریال به کار رفته در این نوع سقف ها و همچنین کیفیت ساخت آن، مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مثل گرما و سرما، ضربه و یا حتی آتش سوزی از خود نشان می دهند. که این امر موجب افزایش طول عمر سقف با آسمان مجازی می گردد. این در حالی ست که یک سقف کاذب ساده یا گچ بری های وسط سقف در اثر رطوبت یا سرما و گرما ممکن است واکنش نشان دهد. به همین دلیل است که می گوییم هزینه ی بالای سقف با آسمان مجازی نسبت به کیفیت و طول عمر آن چندان به چشم نمی آید.

• قابل حمل و جابجایی راحت:

ویژگی های سقف آسمان مجازی شامل جابجایی راحت آن نیز می شود. شما به راحتی می توانید در صورت نیاز این سقف ها را جدا کرده و به راحتی به محل دیگری انتقال دهید و مجدداً در مکان جدید نصب کنید. این در حالیست که برای سقف های کاذب چنین امکانی وجود ندارد و شما باید تا زمانی که تصمیم به طراحی و اجرای طرح جدید سقف در منزل را نگرفتید باید طرح قبلی را تحمل کنید و اجرای طرح جدید نیز مستلزم ایجاد گرد و غبار و بنایی در منزل یا محل کار شما می شود که باعث می گردد آن قسمت از ساختمان برای چند روز غیر قابل استفاده باشد.

• نصب آسان و سریع:

اجرای سقف آسمان مجازی و نصب آن بسیار ساده است و نیازی به تخریب سقف و تولید گرد و غبار در فضا وجود ندارد. چرا که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توان آن ها را نصب و از زیبایی آن لذت برد.

• قابل نصب در همه ی قسمت های ساختمان:

از دیگر ویژگی های سقف با آسمان مجازی می توان به این مورد اشاره کرد که شما در همه ی قسمت های ساختمان، چه محل کار و چه منزل می توانید آسمان مجازی خود را داشته باشید. در لابی، آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، سرویس بهداشتی و... می توان این سقف های زیبا را با توجه به سلیقه و فضای مورد نظر شما نصب کرد.

 

سقف آسمان مجازی چیست؟4

 

جمع بندی

کاربرد سقف آسمان مجازی امروزه در ساختمان های بلند و بدون حیاط امری غیر قابل انکار است. انواع سقف آسمان مجازی در دو مدل ثابت و متحرک می باشد که مدل متحرک آن طبیعتاً گران تر و پر هزینه تر است. اما در نوع ثابت که از تایل برای چاپ تصاویر استفاده می شود هزینه کمتری دارد. هیرکانا سازه با بهره گیری از دانش و خلاقیت تیم جوان خود به شما در انتخاب آسمان مجازی خود از هرگونه مشاوره ای فروگذار نخواهد بود. برای دیدن نمونه کارهای سقف آسمان مجازی هیرکانا سازه لطفاً اینجا کلیک کنید.

پاسخ دهید