تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟

با ورود تلویزیون به زندگی ما طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی تغییر چشمگیری پیدا کرد. بطوری که در قسمتی از اتاق نشیمن تلویزیون را قرار می دهند. بنابراین آن قسمت از خانه شما که تلویزیون در آن جا طراحی شده است را نقطه عطف سالن یا اتاق نشیمن و منزل می نامند. در گذشته که خانه ها اغلب ویلایی و بزرگ بودند تلویزیون را در اتاقی جدا قرار می دادند که به آن محیط تی وی روم می گفتند. اما امروزه که خانه ها آپارتمانی شدند و فضا کوچکتر این اتاق ها تبدیل به دیواری در اتاق نشیمن شدند که تلویزیون را در آن قسمت قرار می دهند. البته این دیوار ها در طراحی دیزاین داخلی خانه بیشتر از تی وی روم مورد استقبال قرار گرفت زیرا این سبک فضای کمتری اشغال کرده و از طرفی زیبایی بیشتری به محیط می بخشد. در بخش طراحی دیواری که تلویزیون را قرار می دهیم سبک های مختلفی از قبیل مینیمال، کلاسیک، مدرن و ... وجود دارد. همچنین تلویزیون در این قسمت با دو مدل مختلف چیده می شود تی وی ست و تی وی وال  که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم. با هیرکاناسازه همراه باشید.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟

 

تی وی ست چیست؟

بعد از اینکه سبک تی وی روم ها کنار گذاشته شد طراحی و جایگاه تلویزیون ها تغییر کرد و قالبا تلویزیون ها را روی سطح بلندی در کنار دیوار قرار می دادند که به آن میز تلویزیون می گویند در ادامه و تنوع بیشتر در این راستا، این طراحی ها به صورتی شد که میز را به صورت تخته ای به دیوار وصل می کردند و سپس تلویزیون را روی میز قرار می دهند. به این سبک از طراحی ها تی وی ست می گویند. این سبک بسیار مورد استقبال عموم افراد قرار گرفت. طراحی تی وی ست ها با توجه به دیزایین چیده می شود تی وی ست ها طراحی های متفاوتی از قبیل مدرن، سنتی، تلفیقی، کلاسیک و مینیمال دارند. طراحی این سبک طوری بود که ابتدا دیوار ها با رنگ و یا پوشش کاذب تزیین می کردند سپس روی آن با طراحی های مختلف کمد و قفسه و شلف و ... ، جا برای قرار دادن تلویزیون و وسایل جانبی روی آن را نصب می کنند.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟1

 

تی وی وال چیست؟

تی وی وال سبک دیگر و جدیدتر از چیدمان تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی است. که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد همان طور که از اسم این مدل پیداست، در این مدل تلویزیون روی دیوار قرار می گیرد. از آن جایی که تلویزیون های جدید را به صورت  LCD و LED تولید می کنند طراحی تی وی وال ها تقاضای بیشتری دارند زیرا ویژگی بارز این تلویزیون ها تخت و صاف بودن است بنابراین به راحتی می توان آن را روی دیوار نصب کرد زیرا سبک ترندی دارد و از طرفی فضای کمتری را اشغال می کنند. در سبک تی وی وال هم شما می توانید از طراحی های متنوع استفاده کنید و نمایی دلنشین و آرامش بخش هنگام مشاهده تلویزیون داشته باشید به همین دلیل است که این محیط ها نیاز به توجه بیشتری در طراحی دارند زیرا قسمتی که تلویزیون قرار دارد را نقطه عطف خانه می گویند.  متریالی که در طراحی تی وال ها و تی وی ست استفاده می شود معمولا کناف یا ام دی اف است. کناف انعطاف زیادی دارد و داینامیک است و یا می توان از چوب و الوارها، انواع سنگ ها و یا حتی کاغذ دیواری ها برای طراحی دیوار تی وی وال و تی وی ست ها بهره برد.

 

ابعاد مناسب برای طراحی تی وی ست و تی وی وال

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که استفاده از تی وی ست و تی وی وال مناسب چه طرح هایی است؟ باید توجه کنید که طراحی تی وی ست و تی وال نیاز به فضای مناسب دارد. بنابراین طراحی آن مناسب محیطی از خانه است که فضای آن قابلیت طراحی داشته باشد. به این منظور محیطی که می خواهید تلویزیون را در آن جا قرار دهید نباید از تلویزیون شما کوچکتر باشد به طور کلی باید یک دیوار کامل در قسمتی از خانه که جایگاه و ابعاد مناسبی دارد را برای این کار در نظر بگیرید. از طرفی در طراحی به سبک تی وی ست برای زیبایی بیشتر نتیجه کار حتما اندازه تی وی ست را از تلویزیون خود بزرگتر قرار دهید تا طراحی شما به چشم بیاید. بنابراین هرگز سراغ تی وی ست های کوچکتر نروید. اما اگر با این حال در طراحی تی وی ست فضای کمی دارید و نمی خواهید از تی وی ست های کوچک استفاده کنید پیشنهاد بهتر آن است که از تی وی ست های دیواری بهره ببرید.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟2

 

تفاوت تی وی ست و تی وی وال در چیست؟

ممکن است برای خیلی از افراد این سوال پیش بیاید که فرق بین تی وی ست و تی وال ها چیست؟ و یا تی وی ست و تی وی وال مناسب  چه خانه هایی هستند؟ با توجه به تعریف ها درباره تی وی ست و تی وی وال متوجه تفاوت این دو سبک طراحی شدیم البته به طور کلی در متریال و طراحی هایی که می سازند تفاوت زیادی ندارند هر دو سبک را می توان به صورت سنتی، کلاسیک، مدرن، مینیمال و تلفیقی و ... طراحی کرد. تنها تفاوت آن ها جایگاه قرارگیری تلویزیون است که در طراحی ها تی وی وال به صورتی انجام می شود که فضایی برای نصب تلویزیون روی دیوار داشته باشد اما در طراحی تی وی ست شما میز یا کنسولی به عنوان جایگاه قرارگیری تلویزیون دارید و دیگر آن را روی دیوار نصب نمی کنید. استفاده از تی وی ست و تی وی وال برای هر خانه ای مناسب است. البته هرچه فضا بیشتری در اتاق نشیمن داشته باشید نمای بهتری خواهد داشت اما در هر صورت به راحتی می توانید در خانه خود به کمک متخصصین و مهندسین طراحی داخلی این مدل را به اجرا در آورید. البته طراحی های تی وی ست و تی وی وال به سبک های مدرن و کلاسیک نزدیک ترند و طراحی منزل شما رو به مدرن سوق پیدا می کند. حتما طراحی های داخلی منزل خود را به افراد متخصص و مورد اعتماد بسپارید تا به نتیجه ایده آل برسید.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟3

 

سبک های تی وی وال

طراحی داخلی منزل سبک های مختلفی دارند از این رو طراحی تی وی وال ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و شما می توانید بنا به سلیقه و سبک چیدمان منزل یکی از سبک های مناسب را انتخاب کنید.

• سبک مینیمال

یکی از سبک های جذاب برای دیوارهای پشت تلویزیون مدل مینیمالیستی است از ویژگی های مهم این سبک سادگی، شفافیت و خلوص است. اگر طرفدار سبک ساده مینیمالیستی برای دیوار تلویزیون خود هستید باید از مبلمان و دکوراسیون راحتی با رنگ های روشن استفاده کنید. به همین ترتیب سعی کنید طرح مبلمان و دیوارها را طوری انتخاب کنید تا ساده باشد زیرا سادگی آن سبب می شود تا طراحی دیوار پشت تلویزیون با مبلمان ها از نظر سبک مینیمالیستی هماهنگ باشند.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟4

 

• سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از دیگر سبک های پرطرفدار و محبوب بین مردم است. هر آیتمی که در طراحی منزل شما به سبک کلاسیک نزدیک باشد می تواند یک مکمل بسیار خوب در زیبا تر جلوه دادن دکوراسیون سبک کلاسیک شما باشد. طراحی تی وال به سبک کلاسیک از بهترین انتخاب هایی است که می تواند با دکوراسیون کلاسیک شما ست شود.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟5

 

• سبک مدرن

برای افرادی که علاقه مند به سبک و چیدمان مدرن هستند انتخاب خوبی است. از طرفی جزو پر طرفدار ترین سبک های طراحی تی وی وال به حساب می آید و در رقابت با طراحی کلاسیک است به همین دلیل معماران در این حوزه به دنبال ارائه بهترین آیتم ها برای دکوراسیون طراحی تی وی وال هستند. اجرای این سبک می تواند محیط منزل شما را به صورت چشمگیری تغییر دهد.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟6

 

انواع تیوی وال

منظور از انواع تی وی وال متریال متفاوت استفاده شده در طراحی آن هاست. متریالی که سبک طراحی و دیزاین شما را تغییر می دهد. به عنوان مثال از سنگ های مرمر با رگه های زیبایش بهره ببرید همچنین استفاده از سنگ های مات یا براق بسیار شیک و جذاب هستند و یا الوان های چوبی و کاغذ دیواری و ... در طرح های مختلف بهره ببرید.

◘ طراحی تی وی وال کناف

کناف ها یکی از مصالح پرکاربرد در طراحی و تزیین دکوراسیون هاست که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا در طراحی و تزیین تی وی روم و تی وی وال ها بهره مندی از کناف ها به شدت مشاهده می شود. اگر در طراحی و تزیین با کناف ها از نور پردازی های مناسبی استفاده کنید سبب می شود تا زیبایی المان هایی که طراحی کردید بیشتر شود.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟7

 

◘ طراحی تی وی وال با کاغذ دیواری

از متریال های دیگری که در طراحی تی وی وال برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می شود کاغذ دیواری است. استفاده از کاغذ دیواری برای خانه هایی که مساحت کمتری دارند و همچنین به دنبال سادگی هستند بسیار مناسب است. از طرفی کاغذ دیواری ها با طرح و مدل های متنوع و جذاب بی شماری که دارند انتخاب را برای مخاطبان خود راحت تر کرده است و همچنین زیبایی فضا را دوچندان می کند. در انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی تی وی وال حواستان باشد تا از مدل های شلوغ و پر طرح استفاده نکنید. زیرا سبک های ساده تر نمای بهتری به طراحی شما می دهد و از طرفی طرح های شلوغ برای این قسمت مناسب نیست. این نکته به این دلیل است که افراد در طول روز ممکن است مدت زمان زیادی را به تماشای تلویزیون بگذرانند به همین دلیل کاغذ دیواری های مدرن ساده انتخاب بهتری هستند. حتی اگر تمایل به طرح های کلاسیک دارید بهتر است از مدل هایی انتخاب کنید که رنگ زمینه با گل های کاغذ دیواری بهم نزدیک باشند. همچنین یکسری طرح های جدید وارد بازار شده اند که طرح سنگ اسلب و سنگ های آنتیک است که می تواند انتخاب خوبی برای طراحی تی وی وال ها باشد.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟8

 

◘ طراحی تی وی وال آجرنما

انتخاب آجر یا آجر نما از گزینه های مناسب برای طراحی پشت دیوار تلویزیون است. مخصوصا افرادی که به طرح های باستانی علاقه دارند استفاده از نمای آجر در طراحی تی وی وال خانه ی خود به دلیل بافتی که دارد و طبع گرمی که به محیط می بخشد انرژی خاصی را به محیط القا می کند. از طرفی برای انتخاب این طراحی برای دکوراسیون تی وی وال دو انتخاب داریم اول اینکه از آجرهای طبیعی مانند آجر نسوز، آجرهای دکوراتیو، آجر نماها و ... استفاده کنیم و یا از کاغذ دیواری های با طرح آجر و یا آجر مصنوعی بهره ببریم. هرکدام از این طرح ها آجری و آجرنما برای دیوار پشت تلویزیون دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند که دقت در انتخاب آن بسیار حائز اهمیت است.

◘ طراحی تی وی وال با سنگ آنتیک

بطور کلی سنگ آنتیک تنوع زیادی دارد که انتخاب هم برای شما راحت می شود. انواع آن عبارتند از: سنگ آنتیک گیوتینی، سنگ آنتیک بادبر، سنگ آنتیک پازلی و ... که می توان از آن ها برای طراحی قسمت های مختلف خانه استفاده کرد که قالبا عنصری برای زیبا سازی فضای داخلی خانه است. یکی از فضاهایی که می توان در آن جا از سنگ های آنتیک استفاده کرد برای طراحی تی وی وال است البته حتما باید در انتخاب طرح و رنگ سنگ مورد نظر خود دقت کنید. در صورتی که از نور پردازی و یا کناف در اطراف تی وی وال استفاده شده باشد. سنگ آنتیک زیبایی دوچندانی به فضا می دهد.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟10

 

◘ طراحی تی وی وال چوبی

یکی دیگر از طراحی های تی وی وال که بین طرفداران سبک کلاسیک محبوب استفاده از چوب برای طرح های تی وی وال است که در طرح ها و شکل های متنوعی قابل استفاده است.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟11

 

◘ طراحی تی وی وال سنگ اسلب

سنگ های اسلب از بهترین متریالی است که در طراحی دکوراسیون تی وی وال از آن ها استفاده می شود. امروزه بهره مندی از این سنگ ها بسیار ترند و پر طرفدار شده اند و مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است زیرا نمایی شیک و جذابی برای دیوار پشت تلویزیون ایجاد می کند. از این رو سنگ های اسلب مدل های مختلفی دارند از جمله زیباترین طرح آن سنگ مرمر است. سنگ های مرمر با خاصیت عبور نور از خود زمانی که در طراحی تی وی وال استفاده شود نمای جذابی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر سنگ مرمر انتخاب سنگ های مرمریت و یا چینی می تواند گزینه مناسبی برای طراحی تی وی وال ها باشد از طرفی اگر به صورت بوک مچ (چیدمان قرینه کنارهم) استفاده کنید زیبایی بیشتری را به محیط القا می کند. همچنین استفاده از سنگ های هوند (مات) برای تی وی وال ها بسیار مرسوم و شیک است می تواند محیط را بسیار خاص در بیاورد. علاوه بر سنگ های طبیعی اسلب می توانید از سنگ های مصنوعی که قیمت پایین تری دارند هم استفاده کنید اما دیگر زیبایی و کیفیت سنگ های طبیعی را نخواهند داشت.

 

تفاوت بین طراحی تیوی ست و تیوی وال چیست؟12

 

جمع بندی:

در این مقاله شرکت طراحی داخلی هیرکاناسازه به بررسی تفاوت ها و سبک های تی وی ست و تی وی وال پرداخته و گفتیم که تی وی ست و تی وی وال طرحی است برای بخشی از منزل که تلویزیون را قرار می دهید صورت می گیرد. مهندسین طراحی داخلی در این زمینه این طراحی ها را مطابق با سلیقه و سبک مورد نظر انتخابی شما انجام می دهند تفاوتی که در این مدل تی وی ست و تی وی وال وجود دارد به جایگاه قرار گیری تلویزیون بستگی دارد. در طراحی تی وی ست ها شما از یک میز مخصوص در طراحی آن بهره می برید و قالبا تلویزیون روی آن قرار می گیرد اما در طراحی تی وی وال تلویزیون در طراحی داخلی روی دیوار نصب می شود. در هردو طراحی متریال یکی استفاده می شود و می توان با توجه به سلیقه خود سبک های مختلف مینیمال و مدرن و همچنین کلاسیک را انتخاب کنید.

پاسخ دهید