بهترین کفپوش برای پشت بام که شما را خیره میکند!

بهترین کفپوش برای پشت بام که شما را خیره میکند!

فضاسازی
بهترین کفپوش برای پشت بام که شما را خیره میکند!

استفاده از یک کفپوش با کیفیت برای پشت بام ساختمان، اهمیت بسیاری در حفظ سلامت و عمر مفید سازه دارد. پشت بام به عنوان بخشی حساس از ساختمان، نیازمند یک پوشش محافظ است که در برابر عوامل آب و هوایی، تغییرات دما و همچنین فشار و استفاده مداوم، مقاومت بالایی داشته باشد.

بنابراین انتخاب بهترین کفپوش برای پشت بام ، امری حیاتی است که باید با دقت انجام شود. همچنین پشت بام و روف گاردن به عنوان یک فضای استراحت محسوب می شود و باید از کفپوش زیبا و با دوام استفاده کرد. یکی از کفپوش هایی که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود به عنوان یک گزینه برتر برای پشت بام مطرح می شود، تایل ترمووود است.

بهترین کفپوش برای پشت بام چیست؟

انتخاب کفپوش مناسب برای پشت بام اهمیت بسیاری دارد. پشت بام یکی از بخش ‌های حیاتی ساختمان است که در معرض تمامی شرایط و آسیب های آب و هوایی قرار دارد. بنابراین کفپوش باید توانایی مقاومت در برابر نور خورشید، باران، برف، باد و سایر عوامل زیست محیطی را داشته باشد.

علاوه بر این انتخاب یک کفپوش با کیفیت برای پشت بام می‌ تواند به عایق ‌بندی مناسب، کاهش هزینه‌ های انرژی و افزایش عمر مفید ساختمان کمک کند. ترمووود چوبی است که در یک فرآیند حرارتی و ترمو سازی تحت تأثیر حرارت بالا قرار می ‌گیرد. این فرآیند باعث می ‌شود که چوب در برابر رطوبت، آتش، آفتاب و آفات مقاومت بالایی کسب کند.

بهترین کفپوش برای پشت بام تایل ترموود است که به دلیل مزایا و ویژگی هایی که دارد، تبدیل به یک گزینه عالی برای پشت بام شده است. این تایل ها در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم هستند و بسیار کمتر از مصالح دیگر و چوب های معمولی دچار آسیب می شوند. تایل ترموود یک چوب ضد آب است و مانع نفوذ رطوبت به ساختمان نیز می ‌شود.

همچنین ترمووود زیبایی طبیعی چوب را دارا است و به طور قابل توجهی طول عمر آن نیز بالا است. از این رو بسیاری از طراحان و معماران به دلیل ویژگی ها و مزایایی که این چوب دارد، از آن در دکوراسیون داخلی و خارجی مخصوصا به عنوان کفپوش پشت بام استفاده می کنند.

علاوه بر این تایل ترمووود برای پوشش کف تراس، بالکن، حیاط، سرویس بهداشتی، حمام و ... نیز استفاده می شود و تا مدت زمانی طولانی عمر می کند و ظاهر و مقاومت خود را از دست نمی دهد. به همین دلیل به راحتی می توان از تایل ترمووود در انواع و پروفیل های مختلف استفاده کرد و یک فضای مدرن و شیک را در پشت بام ایجاد کرد تا بتوان اوقات فراغت یا مهمانی های خود را در آن گذارند.

" برای اطلاع از قیمت و خرید تایل های ترمووود به لیست قیمت کفپوش ترمووود مراجعه نمایید "

چرا تایل ترمووود بهترین کفپوش برای پشت بام است؟

بهترین کفپوش روف گاردن

همانطور که گفتیم تایل ترمووود به عنوان بهترین کفپوش برای پشت بام شناخته می ‌شود. تایل های ترمووود در انواع پروفیل های 3 تایی، 5 تایی و 7 تایی در بازار موجود هستند و به راحتی برای انواع فضا با متراژ مختلف مناسب و کاربردی به شمار می ایند. در ادامه مطلب برخی از ویژگی ها و دلایل اهمیت تایل ترمووود برای کفپوش پشت بام و روف گاردن را بیان می کنیم.

1- نصب آسان

تایل های ترمووود به دلیل وزن سبک و ساختار قابل حمل خود، نصب آسانی دارند. این ویژگی باعث می ‌شود که نصب آن ها بر روی پشت بام ساده تر و سریع تر انجام شود. همچنین این تایل ها توسط یک زیره پلاستیکی نصب می شوند و هر فرد به راحتی می تواند خودش تایل ها را بدون نیاز به حضور نصاب حرفه ای نصب کند.

2- قابل حمل

تایل های ترمووود به دلیل سبکی و اندازه مناسب، قابلیت حمل و جابجایی آسان را دارا هستند. این امر می ‌تواند در مواقعی که نیاز به تعویض یا حمل تایل وجود دارد، بسیار مفید باشد. از این رو می توان به راحتی تایل ها را باز کرده و در محیطی دیگر نصب کرد و مورد استفاده قرار داد.

3- ظاهر زیبا

تایل های ترمووود به دلیل ساخته شدن از چوب طبیعی، دارای ظاهری زیبا و طبیعی هستند. با استفاده از این کفپوش، می ‌توانید به پشت بام خود ظاهری جذاب و زیبا ببخشید. همچنین این چوب با سایر عناصر ساختمان به خوبی ترکیب می ‌شود و می توان تمامی سبک های دکوراسیون را با استفاده از آن ایجاد کرد.

4- قیمت مناسب

در مقایسه با برخی گزینه ‌های دیگر کفپوش، تایل های ترمووود قیمت مناسب ‌تری دارند. این مزیت باعث می‌ شود که با توجه به کیفیت و مقاومت بالای آن ها، قابلیت دسترسی به آن ها برای بسیاری از افراد فراهم شده و خرید آن راحت باشد. همچنین به دلیل نیاز نداشتن تایل ترمو به تعمیر و نگهداری مقاوم، هزینه تمام شده این متریال بسیار کمتر از سایر مصالح ساختمانی است.

5- مقاومت بالا

تایل های ترمووود به عنوان بهترین کفپوش برای پشت بام با فرآیند ترمو سازی مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آتش، آفتاب و نفوذ حشرات پیدا می ‌کنند. این ویژگی باعث می‌ شود که تایل های ترمووود در برابر تغییرات آب و هوایی و دیگر عوامل زیستی مانند پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بیشتری نسبت به سایر مصالح و چوب های معمولی داشته باشند.

عوامل موثر در انتخاب کفپوش پشت بام

انتخاب کفپوش مناسب برای پشت بام وابسته به عوامل متعددی است. در ادامه مطلب برخی از عوامل مهم در انتخاب کفپوش پشت بام را بررسی می ‌کنیم.

  • اقلیم : اقلیم منطقه ای یکی از عوامل مهم در انتخاب کفپوش است. در برخی اقلیم‌ ها مانند شمال یا غرب کشور بارش ‌های زیاد باران یا برف وجود دارد، در حالی که در برخی مناطق آب و هوای بسیار گرم و آفتابی وجود دارد. بنابراین کفپوش پشت بام به عنوان منطقه ای که به صورت دائمی در معرض آسیب های محیطی و تغییرات دما قرار دارد، باید توانایی مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مشخص منطقه را داشته باشد. تایل ترمووود به دلیل مقاومت بالا در برابر تمامی شرایط اب و هوایی، به راحتی در تمامی مناطق قابل استفاده است.

  • نگهداری : برخی از انواع کفپوش مانند سنگ، چوب های معمولی و ... نیاز به نگهداری و تمیز کردن دائمی دارند. در حالی که مصالحی مانند تایل ترمووود به دلیل مقاومت و قابلیت شستشوی آسان به راحتی قابل نگهداری هستند و طول عمر بالایی دارند.

  • زیبایی : برخی افراد به زیبایی ظاهری کفپوش اهمیت بسیاری می ‌دهند. در صورتی که زیبایی و طراحی خاص کفپوش پشت بام برای شما مهم است، باید کفپوشی را انتخاب کنید که قابلیت سازگاری با دکوراسیون کلی ساختمان را داشته باشد.

  • میزان بودجه : همان طور که اشاره کردیم میزان بودجه شما نیز یک عامل مهم در انتخاب کفپوش پشت بام است. برخی کفپوش ‌ها مانند انواع سنگ هزینه بالایی دارند، در حالی که برخی دیگر مانند تایل ترموود با توجه به کیفیت و مقاومت خود، قیمت مناسب ‌تری دارند. در خرید کفپوش باید میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و بهترین متریال سازگار با آن را خریداری کنید.

همچنین عوامل دیگری مانند مقاومت در برابر آتش و حرارت، سازگاری با محیط زیست و پایداری طولانی نیز می ‌توانند در انتخاب کفپوش مورد نظر شما تأثیر گذار باشند. تایل ترموود به دلیل مزایای بسیار خوب در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب، به عنوان بهترین کفپوش برای پشت بام شناخته می شود.

انتخاب مرکز خرید معتبر برای تهیه متریال کفپوش پشت بام نیز بسیار مهم است. بنابراین تایل ترمووود را از مراکز معتبر و با سابقه ای مانند پویان وود خریداری کنید تا از کیفیت و دوام محصول خریداری شده اطمینان خاطر داشته باشید.

انواع دیگر کفپوش پشت بام چیست؟

کفپوش روف گاردن

علاوه بر تایل ترمووود که بهترین کفپوش برای پشت بام محسوب می شود، انواع دیگری از کفپوش ‌ها نیز برای استفاده در پشت بام وجود دارند. برخی از رایج ترین مدل های کفپوش برای پشت بام را در ادامه مطلب معرفی می کنیم.

1- کفپوش های سبز (  یا تایل چمن مصنوعی)

این نوع کفپوش شامل چمن مصنوعی یا تایل ‌های چمن مصنوعی است که برای پوشش دادن روی سطح پشت بام استفاده می ‌شود. این کفپوش ها ظاهری زیبا و سبز دارند و فضای پشت بام را جذاب می کنند. همچنین استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش پشت بام مزایایی مانند جذب صدا و ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان را نیز دارا است. تایل های چمن مصنوعی را می توان به صورت ترکیبی با تایل های ترموود نیز به کار برد که زیبایی فضا را دو چندان می کنند.

2- کفپوش های سنگی

از جمله مواد ساختمانی محبوب برای پشت بام انواع سنگ است. سنگ ‌های طبیعی مانند گرانیت، سنگ مرمر و ... می ‌توانند به عنوان کفپوش پشت بام استفاده شوند. این کفپوش ها مقاومت بالا، طول عمر طولانی و ظاهری زیبا دارند. از معایب استفاده از سنگ به عنوان پوشش ساختمان نیز می توان به قیمت بسیار بالا و افزایش وزن ساختمان اشاره کرد.

3- کفپوش های پلاستیکی

کفپوش های پلاستیکی مانند کفپوش های PVC و پلیمری، از موادی مانند پلی وینیل کلراید ساخته شده ‌اند. این کفپوش ها مزایایی از قبیل مقاومت در برابر رطوبت، وزن سبک، نصب آسان و قابلیت تعویض راحت را دارا هستند.

4- کفپوش های وینیل

کفپوش های وینیل نوعی کفپوش پلاستیکی هستند که توسط لایه‌ هایی از پلیمر وینیل تشکیل شده ‌اند. این کفپوش ها در برابر رطوبت و خش و ضربه مقاوم هستند و ضد لغزش و ضد آب محصوب می شوند.

5- کفپوش های سرامیک

کفپوش سرامیک یا کاشی های سرامیکی نیز به عنوان یک گزینه برای پوشش کف پشت بام استفاده می ‌شوند. این کفپوش ها ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب، آتش، زنگ زدگی و خراشیدگی را دارا هستند و به صورت متنوع با طرح ها و رنگ های مختلف در دسترس هستند.

این کفپوش ها همچنان در بسیاری از خانه ها به عنوان کفپوش پشت بام به کار می روند. ولی به طور کلی تایل های ترموود به دلیلی مزایای بی نظیری که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، به عنوان بهترین کفپوش برای پشت بام شناخته شده و امروزه در بسیاری از ساختمان ها به کار می روند.

جمع بندی

همانطور که می دانید تایل ترمووود یک نوع کفپوش ساخته شده از چوب طبیعی است که به واسطه فرآیند ترمو سازیو قرار گرفتن در حرارت و رطوبت بالا تقویت و ضد آب می ‌شود. این فرآیند باعث می شود که تایل ترمووود مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما، رطوبت، آب و هوا و حشرات کسب کند. دلایل استفاده از کفپوش ترمووود برای پشت بام بسیار متنوع و مهم هستند.

مقاومت بالای تایل ترمووود در برابر رطوبت و تغییرات دما، از آسیب های ناشی از نفوذ آب و تغییرات زیست محیطی جلوگیری می کند. این کفپوش به راحتی به شکل و ابعاد مختلف قابل تنظیم است و می تواند با توجه به نیازهای خاص ساختمان شما تهیه شود. همچنین تایل ترمووود دارای ظاهری زیبا و طبیعی است که به پشت بام ساختمان شما جذابیت و زیبایی می بخشد.

این کفپوش در طرح ها و رنگ های مختلف در دسترس است و می تواند به راحتی با سبک دکوراسیون و طراحی ساختمان شما انتخاب و هماهنگ شود. در نهایت تایل ترمووود برخلاف برخی کفپوش‌ های دیگر، به صورت طبیعی غیر لغزنده است.

این خاصیت باعث می ‌شود بام شما در شرایط مرطوب یا بارانی نیز ایمن باشد و خطر سقوط و لغزش تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. به همین دلیل تایل ترموود در سر تا سر دنیا به عنوان مناسبت ترین، مقاوم ترین و بهترین کفپوش برای پشت بام و به طور کلی فضای بیرونی شناخته می شود.

 

پاسخ دهید