بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران

مصالح ساختمانی
بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران

پوکه معدنی سنگ متخلخل است که رنگ های متنوعی دارد. این پوکه نوعی سنگ آتشفشان آذرین است که از فوران آتشفشان و سرد شدن آن ها به وجود می آید. این ضایعات یا زباله های معدنی شامل مواد مختلفی مثل خاک، سنگ، شن، خاک رس، سنگ گچ، سرباره ها و مواد معدنی دیگر هستند. پوکه های معدنی به اندازه یاقوت گران بها نیستند ولی در صنعت ساختمان سازی، کشاورزی، صنعت و سازه های بتنی ارزش زیادی دارند که در بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران به فروش می رسند. این سنگ از مواد معدنی کلسیم، سدیم، آهن، منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده است.

پوکه معدنی که نام دیگر آن پومیس است، یک سنگ آتشفشانی بوده که در اثر سرد شدن مواد مذاب تشکیل شده است. بخشی از سنگ های زیرزمینی، در اثر حرارت زیاد به مواد مذاب (ماگما) که نسبت به سایر سنگ ها چگالی کمتری دارد، در می آیند. ماگما به سمت دهانه آتشفشان و سطح زمین حرکت می کند و هنگام فوران آتشفشان بیرون پرتاب شده و در مجاورت هوا منجمد می شود و در نهایت سنگ هایی به نام پوکه معدنی تشکیل می شود.

 

ویژگی های پوکه معدنی

پوکه های معدنی از املاح معدنی مختلفی تشکیل شده اند که نوع این املاح به مکان شکل گیری آن بستگی دارد. این پوکه ها در طبیعت یا معادن با رنگ های مختلفی مثل خاکستری، سیاه، سفید و قهوه ای یافت می شوند. این سنگ ها از ویژگی های متعددی از جمله مقاومت در برابر حشرات و موریانه ها، مقاومت در برابر رطوبت، دارای بافت متخلخل و وزن سبک، مقاومت در برابر فشارهای خارجی، مقاومت در برابر گرما و... برخوردار هستند. پوکه های معدنی به دلیل ویژگی هایی که دارند، در تولید انواع مصالح ساختمانی به کار می رود که این مصالح را می توان از بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران تهیه کرد. در ادامه توضیح مختصری درباره ویژگی پوکه معدنی بیان می کنیم.

وزن پایین

ماگما از اعماق زمین بیرون می آید و گازهای آتشفشانی در زیر زمین جذب ماگما می شوند. به دلیل پایین بودن رطوبت و دمای سطح زمین، به سرعت سرد و منجمد می شوند. این گازها در سنگ ها حبس شده و در نتیجه وزن کم و تخلخل بالا را به دنبال دارند. بافت متخلخل و وزن سبک پوکه های معدنی و همچنین استحکام بالایی که دارند، باعث شده سبک و مقاوم باشند و در تولید مصالح ساختمانی های مختلف به کار روند.

عایق رطوبت

مقاومت در برابر رطوبت یکی از ویژگی پوکه های معدنی است و به همین دلیل در تولید مصالح ساختمانی به کار می روند. ساختمان سازی در مکان هایی که مرطوب هستند، به مصالحی نیاز دارد که در برابر رطوبت مقاوم باشد تا بعد از مدتی روی دیوارهای ساختمان، بوی نم و لکه های زرد رنگ ایجاد نشود. این مصالح را می توانید از بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران تهیه کنید.

مقاومت در برابر گرما

مقاومت پوکه های معدنی در برابر حرارت و گرمای زیاد، بسیار بالا است. این سنگ ها به عنوان عایق حرارت کاربرد دارند، چرا که از دل زمین بیرون آمده اند. این پوکه ها تا دمای 760 درجه سانتی گراد مقاومت دارند و می توانند مانع پیشروی آتش شوند، به همین دلیل استفاده از آن در نقاط حساسی که خطر آتش سوزی وجود دارد، مناسب است. پوکه های معدنی به دلیل عایق گرما در تولید مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و آن ها را می توانید از بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران تهیه کنید.

عایق صدا و دما

پوکه های معدنی دارای منافذی هستند که باعث به وجود آمدن پی وی سی در آن ها شده است. به عبارتی هوا در لایه لایه های فضای خالی سنگ ها پر شده و باعث عایق شدن سنگ در برابر صدا و دما شده است. این ویژگی پوکه های معدنی تا حد زیادی باعث کاربردی شدن آن ها شده است. یکی از کاربردهای آن استفاده در شیب بندی می باشد که می توان از بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران تهیه کرد.


 

بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران2


 

کاربرد پوکه معدنی

پوکه معدنی از جمله محصولاتی است که به دلیل ویژگی هایی که دارد، در ساخت و ساز، کشاورزی، باغبانی، تولید مصالح ساختمانی، تولید سنگ پا و... استفاده می شود. بیشتر حجم پوکه صنعتی و معدنی در ساخت و ساز و تولید مصالح استفاده می شود و تنها درصد حجم کمتری از آن در باغبانی، کف سازی و ساخت مواد ساینده به کار می رود که این مصالح در بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران موجود می باشد. 

به طور کلی پوکه در صنایع مختلف و موارد زیر کاربرد دارند:

  • کشاورزی

  • نساجی

  • صنعت پزشکی

  • تصفیه آب های آلوده

  • در ساخت و ساز

  • سقف ساختمان

  • کف سازی ساختمان

  • ساخت بتن

  • سد سازی

  • تونل و مترو

  • شیب بندی

برای تهیه این محصول می توانید به بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران مراجعه کنید.

انواع پوکه معدنی

پوکه ها کاربردهای زیادی دارند و به صورت طبیعی از آتشفشان ها خارج شده یا به صورت صنعتی ساخته می شوند. پوکه ها دارای انواع مختلفی هستند. در مزارع و کشاورزی باید از نوع پوکه های معدنی استفاده کرد، ولی در پروژه های ساختمانی، عملکرد چندان متفاوتی ندارند. پوکه های معدنی در تولید مصالح ساختمانی، تصفیه آب، صنعت ، زیر ساخت های کشاورزی و... کاربرد دارند که می توان از بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران اقدام کرد.

پوکه ها از نظر نحوه شکل گیری به دو نوع صنعتی و ساختمانی تقسیم می شوند. پوکه های معدنی در حوزه های مختلف بسیار کاربرد دارند و به همین دلیل بعد از مدتی با کمبود مواجه می شوند. از این رو برای برطرف کردن این مشکل، پوکه مصنوعی با افزودن ویژگی های دلخواه، ساخته می شود که به آن پوکه صنعتی می گویند. تولید پوکه صنعتی هزینه کمتری نسبت به استخراج پوکه های معدنی دارد.

این سنگ ها از لحاظ اندازه، انواع مختلفی دارند که شامل پوکه عدسی، پوکه مخلوط، پوکه فندقی، پوکه نخودی، پوکه ماسه ای دارای ابعاد کوچک و پوکه بادامی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی و کاربردهای مختلفی می باشند.


 

بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران3


 

جمع بندی

پوکه معدنی نوعی سنگ آذرین است که با فعالیت های آتشفشانی و سرد شدن مواد مذاب به وجود می آید. این سنگ به دلیل ویژگی های متعددی مثل عایق دما، صدا، مقاومت در برابر گرما، بافت متخلخل و وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت و... در حوزه های مختلف، کاربردهای فراوانی دارد. این محصول در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و اهمیت ویژه ای دارد. پوکه ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به ویژگی متفاوت هر کدام، در بخش های مختلف به کار می روند. شما می توانید به بهترین فروشگاه مصالح ساختمانی برای خرید پوکه معدنی در تهران مراجعه کنید و مصالح مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

 
 

 

 

پاسخ دهید