برای جذاب تر کردن مغازه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای جذاب تر کردن مغازه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
برای جذاب تر کردن مغازه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

طراحی داخلی مغازه:

چرا بعضی از مغازه هایی که کاربری مشابهی دارند و اجناس یکسانی را می فروشند، فروش متفاوتی را دارند؟

ما دراین مقاله شما را با نحوه طراحی حرفه ای ونکاتی که دراین حوزه باید رعایت شود، آشنا می کنیم.
شرکت هیرکانا سازه گستر با طراحی داخلی و خارجی فضاها با هر نوع کاربری با تکیه برتجارب گذشته، خلاقیت و نوآوری درطراحی واجرا توانسته پروژه های بسیاری را به موفقیت برساند.

داشتن طراحی اصولی ویترین مغازه، دکوراسیون مغازه، نمای مغازه باعث جذب بیشترمشتری و افزایش درآمد می شود. اینکه بتونیم محصولات و اجناس را در قالبی زیبا و جذاب به مشتری ارایه دهیم پیشرفت زیادی کردیم زیرا ویترین و دکوراسیون مغازه پل ارتباطی ما، بین فروشگاه ومحیط بیرون است که عامل اصلی جذب مخاطب، القای حس خوب به مشتری و برندسازی است.

 

 

عوامل موثر در طراحی اصولی مغازه:

1. ویترین مغازه

یکی از نکات مهم طراحی داخلی مغازه توجه به جزییات است. چگونگی چیدمان وترکیب اجناس برای جذب بهتر مشتری ومدت زمان بیشتری درمغازه گذراندن آن موثر است.
ویترین همان موردی است که مشخص می کند مشتری وارد مغازه شما می شود یانه! این مشتری است که با توجه به نمایش محصولات توسط ویترین تصمیم می گیرد که آیا اجناس را می پسندد. هرچقدر ویترین شما جذاب تر وخاص تر باشد، چیدمان درست داشته باشد و دارای نورپردازی خوبی باشد، طرفدار بیشتری پیدا می کند زیرا مردم به دنبال طرح های متفاوت و جدید هستند.

ساختارشکنی و تغییر دکوراسیون مغازه متفاوت تراز دکورهای عمومی ازنظر مردم جالب تر بوده و به شناخته شدن برند شما کمک می کند زیرا باعث می شود مردم همدیگر را مطلع کنند و موجب دیده شدن بیشتر این وجه تمایز شود پس بهتر است نسبت به سلایق مردم و آن چیزی که به دنبال آن هستند آگاهی داشت.

 

 

برای طراحی ویترین مغازه باید توجه داشت که پر از رنگ و شلوغ نشود چون جلوی دیده شدن کالا را گرفته و نتیجه منفی برایتان دارد.
بعضی از محصولات برای بهتر دیده شدن نیازمند طراحی ویترین و دکوراسیون خاص با نورپردازی ویژه هستند که این کار ملزم به اطلاعات کافی از روانشناسی رنگ ها ونورها وتجربیات عملی دارد که شرکت هیرکانا سازه گستر با مشاوره قوی وچندین سال سابقه کاری می تواند شما را درعرصه کسب درآمد بالا کمک کند.

2. تاثیر رنگ در دکوراسیون مغازه:

انتخاب ترکیب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه وفروشگاه یکی ازاصول است. بسته به نوع محصول، کاربری ، ابعاد و اندازه مغازه می توان تعیین کرد.
همخوانی یک رنگ مناسب با برند خود، امتیاز خوبی است برای اعتبار خود و مغازه.
به هیچ وجه نباید اجازه دهید رنگ ها مانع دیده شدن اجناس شود بنابراین از ترکیب رنگ هایی استفاده کنید که ازشلوغی بیش ازحد جلوگیری کرده ومحصولات را بیشتر در معرض نمایش قراردهد.

 

 

3. نورپردازی در دکوراسیون مغازه:

با طراحی چگونگی قراردادن نورها در فضا توسط متخصص واستفاده ازلامپ های دارای نورلایت و ال ای دی موجب می شود مغازه و محصولات زیباتردیده شود.

بازی با نور یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی مغازه است. معمارها در طراحی خود از نورپردازی هایی ک قابلیت کنترل را دارند استفاده می کنند تا در زمانهای مختلف با روشن خاموش کردن نورها جلوه جدیدی به دکوراسیون داخلی مغازه دهد.

 

 

4. طراحی ورودی در دکوراسیون مغازه:

اولین منطقه ازمغازه که مشتری درآن قرارمی گیرد 5 تا 15 قدم اول مغازه شماست. این فضا را به عنوان فضایی برای رهایی ازفشاریا انتقال انرژی می شناسند. وسعت این فضا بستگی به مساحت مغازه و نوع کاربری آن دارد. درواقع دراین منطقه مشتری از شلوغی های خارج از فروشگاه که با آن مواجه شده رها می شود و آن بارمنفی افراد از لحاظ روانی تخلیه می شود.

 

 

اولین برخورد مشتری با محیط مغازه، ورودی است. آن چیزی که در این منطقه در ذهن خریدار ایجاد می شود حایز اهمیت است. مشتری دید کلی از رنگ بندی، نورپردازی، ویترین مغازه و.... در این فضا مکث می گیرد. اینجاست که اگر بهترین طراحی دکوراسیون داخلی مغازه را برای مواردی که ذکر شده داشته باشیم نسبت به بقبه رقبا فروشگاه شما برتری پیدا می کند و اون تصور جذاب و زیبایی که در ذهن مخاطب القا می شود هدف ماست که مشتری را تشویق به ورود می کند.

 

 

این منطقه به هیچ عنوان نباید شلوغ و پیچیده باشد تا مخاطب قدرت انتخاب مسیر داشته باشد. تمامی موارد و المان هایی که در این بخش قرارمی گیرد با دقت بسیاری توسط خریداران مورد بررسی قرار می گیرد.
صفحه نمایش که برای تبلیغات کار سردر فروشگاه قرار می گیرد باعث می شود ذهنیتی اعم از با ارزش بودن و گران بودن مغازه در ذهن مشتری ایجاد کند.

5. نحوه چیدمان دکوراسیون مغازه:

مردم به دنبال راحت ترین راه برای پیدا کردن کالا مورد نظرخود هستند هم چنین دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه تنها تأثیر زیادی در فروش بیشتر دارد بلکه به مشتری کمک می کند تا به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در فروشگاه  شما بیابد پس محصولات پرفروش و جذاب تربیشتر در معرض دید قرار می گیرند و حتما باید متناسب با نیاز مردم باشد.

 

 

1. توجه به طراحی سمت راست دکوراسیون مغازه:

به طور طبیعی و ناخودآگاه طبق تحقیقاتی که به عمل آمده، زمانی که مشتری وارد مغازه می شود ابتدا به سمت راست مغازه نگاه میکند به همین دلیل به دیوار قدرت معروف است زیرا بالاترین تاثیر را در برداشت اول روی مشتری می گذارد پس باید به این منطقه توجه بسیار شود.

در این قسمت محصولاتی که قرار می گیرد باید جذاب باشد تا مشتری را تشویق به خرید کند زیرا اولین نگاه مشتری به آنها می افتد و دید کلی نسبت به مغازه و دکوراسیون داخلی آن خواهد داشت. بهتراست اجناس خیلی خاص و جذاب مطابق با نیاز مردم روی دیوار این قسمت قرار گیرد.

 

 

2. طراحی سیرکلاسیون حرکت مشتری:

شما می توانید مسیر حرکت مشتری را هم طراحی کنید و با طراحی دکوراسیون مغازه هماهنگ کنید. برای دکوراسیون داخلی مغازه باید مسیررا طوری طراحی کنید که محصولات به بیشترین حد ممکن دیده شوند.
براساس مساحت و نقشه مغازه می توانید مسیرهای مختلفی را تعبیه کنید. مسیرهای دورانی به سمت راست یا تقسیم کردن مغازه که هر بخش را با رنگ یا اجناس خاصی را نمایش می دهد، ایده های جالبی برای جذب مخاطب است.

 

 

یکی از اهداف ما در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه دیده شدن تمامی اجناس توسط مشتری است برای اینکه این موضوع اتفاق بیوفتد می توانید در پایان مسیر بهترین و جذاب ترین کالا فروشگاه را قرار دهید تا مشتری مشتاق شود کل مسیر را طی کند.
 همانطورکه گفتیم خریداران به صورت ناخودآگاه ازسمت راست شروع به دیدن اجناس می کنند و ممکن است ازسمت چپ فروشگاه غافل شوند شما می توانید در طراحی داخلی مغازه خود بخش صندوق را در سمت چپ ورودی قرار دهید تا هنگام پرداخت هزینه اگر از سمت چپ دیدن نکرده بتواند انتخاب کند حتی می توانید بخشی ازکالاهای خاص مغازه را دراین قسمت هم قراردهید.

 

 

3. روش های جذب بیشتر مشتری:

بعد از انجام طراحی داخلی مغازه اصولی، دوست دارید مشتری به سادگی ازبخش هایی که تولید کردید نگذرد و برایش جذاب باشد و تمایل برای خرید آن ایجاد شود پس بهتر است به وسیله چند روش ساده این اتفاق بیوفتد:

- استفاده ازعلامت‌ها یا تابلوهای فصلی است که به‌ اصطلاح نوعی «سرعت‌گیر» محسوب می‌شوند و مشتری را به بررسی بیشتر تشویق می‌کنند.

- روش دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که محصولاتی در وسط راهروها قرار داده شود به این ترتیب وقتی مشتری به این کالاها می‌رسد با خود فکر می‌کند که به آنها نیاز دارد یا خیر و احتمال خرید بالا می‌رود. معمولاً در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار می‌گیرند تا احتمال فروش بالاتر رود. همچنین توصیه می‌شود که هر هفته یا به‌طور منظم بخشی از چیدمان تغییر کند تا برای مشتریان تکراری نشود.

 

 

نکته آخر اینکه :
می‌توان محصولات پرطرفدار را در قفسه‌های میانی که در سطح چشم قرار دارند گذاشت و سایر محصولات را در قفسه‌های بالاتر یا پایین‌تر جای داد.

 

 

4. روش چیدمان آزاد در دکوراسیون داخلی مغازه:

دراین روش محدودیتی برای رفت وآمد افراد وجود ندارد. راهرو های مستقیم یه چشم نمی خورد و به سلیقه افراد بستگی دارد. این امکان برای مشتری ها وجود دارد که کاملا آزادانه در تمامی بخش های فروشگاه گردش کنند و با هر چرخش توجه آنها به یک محصول تازه جلب شود . از مهمترین مزایای این روش امکان ایجاد سبک واقعی زندگی در آن است و به همین دلیل در بسیاری از فروشگاه ها از این نوع چیدمان استفاده می شود.

 

 

نکات مهم در دکوراسیون داخلی مغازه:

برای دکوراسیون مغازه متفاوت، راحت بودن مشتری را در اولویت قرار دهید. افراد تمایلی به رفت آمد درجای شلوغ را ندارند مخصوصا راهروهایی که عرضشون کم باشد و پرجمعیت هم بشود. باید توجه داشته باشید اگرفروشگاه خود چنین فرمی دارد باید فضاهایی برای مکث مانند گذاشتن صندلی ایجاد کنید تا مشتریان ضمن استراحت، از آن فضای شلوغ و بار روانی که برایش به وجود آمده رهایی پیدا کند.

سعی کنید صندلی ها را در قسمت هایی از فروشگاه قرار دهید که روبه روی قفسه ها و محصولات شما باشد تا احتمال خرید بالاتر رود.

 

نتیجه گیری:

در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قالب خاصی وجود ندارد زیرا هر فردی سلیقه خاص خود را دارد و نسبت به کابری فروشگاه یا مغازه نکات طراحی خاص خود را دارد پس فقط تا می توانید نیازهای مشتری را بشناسید، الگوهای حرکتی و رفتاری آن را توجه کنید. شما برای مخاطبین و مشتریان خود تلاش می کنید پس باید تمامی نکات طراحی را رعایت کنید تا با توجه به آن چیدمان مختلفی را طراحی کرده و بهترین را انتخاب و اجرا کرد و برای مشتریان ارایه نمود.

ما سعی کردیم در این مقاله تمامی نکات ریزو درشت طراحی داخلی مغازه را در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کافی بهترین ایده را پیاده سازی کنید. می توانید برای خلاق شدن ذهنتون به مقالات دیگر ما در رابطه با بازسازی منزل، طراحی داخلی منزل، طراحی دکوراسیون مدرن و کلاسیک، طراحی روف گاردن و..... تمامی فضاهای مورد نیاز شما مراجعه کنید.

شرکت طراحی و اجرا هیرکانا سازه گستر با مشاوره رایگان در رابطه با چگونگی طراحی تمامی فضاهای مورد نیاز شما با چندین سال سابقه کاری و مهارت بالا در طراحی و اجرا می توانند شما را در امر طراحی فروشگاه یا مغازه خود کمک کنند.

 

 

 

 

 

 

پاسخ دهید