ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

طراحی داخلی و دکوراسیون
ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

درباره زیبا سازی بالکن خانه

سبک خانه های امروزه نسبت به خانه های قدیم بسیار متفاوت است. آن زمان خانه ها ویلایی و بزرگ و حیاط دار بودند در صورتی که  خانه هایی که امروزه می سازند به دلیل گرانی زمین ها نسبت به آن زمان کوچکترند و همچنین بیشتر آنها آپارتمانی هستند که غالبا حیاط هم ندارند. از این رو برای بیشتر خانه های آپارتمانی بالکن و تراس طراحی می کنند. بالکن ها در خانه های آپارتمانی بخشی از محیط خانه حساب می شود بنابراین اگر قصد طراحی دکوراسیون منزل خود را دارید باید به همه بخش های خانه خود توجه کنید. از طرفی بالکن خانه آپارتمانی نسبت ب بخش های دیگر بسیار کاربردی ترند زیرا اغلب افراد از بالکن آپارتمان خود مانند حیاط بهره می برند و لباس های خیس خود را آن جا در هوای آزاد پهن می کنند تا خشک شود برخی دیگر از افراد هم هستند به کمک شیشه بالکن را تبدبل به یک اتاق کوچک شیشه ای می کنند در صورتی که بالکن مثل اتاق نیست در واقع باید بالکن و تراس خود را مانند یک حیاط شیک تزیین کنید. و آن را به یک محیط دنج تبدیل کنید.
همچنین  افرادی که خوش ذوق هستند و دکوراسیون بالکن کوچک آپارتمان شان برایشان اهمیت دارد می توانند طراحی و دکوراسیون بالکن خود را بنا با هر فصل تغییر دهند. در طراحی بالکن می توانید از وسایل مختلفی بهره ببرید فقط بخاطر داشته باشید وسایل کم و مناسب محیط به جذابیت طراحی منطقه می افزاید و در مقابل هرجایی از خانه که شلوغ باشد از زیبایی آن قسمت کم می کند. استفاده درست و اصولی از گل و گیاه های آپارتمانی متفاوت برای بالکن ها می تواند  تاثیر چشمگیری روی دکوراسیون آن بگذارد. حالا ممکن است برایتان  سوال پیش بیاید که چگونه بالکن کوچک را زیبا کنیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

چگونه بالکن را زیبا کنیم؟

به کمک ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک می توانید آن محیط را به یک جای دنج و با صفا تبدیل کنید  با رعایت یکسری نکات و توجه به اصول طراحی به راحتی می توانید خودتان با وسایلی که در منزل دارید و تهیه جزئیات، به دیزایین بالکن کوچک خود بپردازید. طراحی دکوراسیون بالکن تاثیر بسیار مثبتی برای محیط داخل خانه دارد همچنین می توانید اوقات زیادی را در آن جا بگذارید البته نه تنها آپارتمان ها بلکه می توانید برای بالکن خانه ویلایی و بالکن خانه باغ ها هم از این ایده های استفاده کنید. چند مدل تزیین بالکن به همراه نکات و موارد بسیار کاربردی برای استفاده از بالکن کوچک خود شامل موارد زیر می شود.

طراحی و استفاده از کفپوش برای کف بالکن

معمولا در اکثر خانه ها کف بالکن از سرامیک و یا موزاییک است که ظاهر بی روح و خسته کننده دارد در واقع چهره قشنگی ندارند. بنابراین از اقدامات اولیه و اصلی برای بازسازی بالکن ها انتخاب کف پوش مناسب است. برای اینکه اجرای کف پوش به صورت استاندارد انجام شود. بدین ترتیب باید قبل از اجرا از سیستم زهکشی برای خروج آب سطح بالکن استفاده کنید سپس کف سازی را اجرا کنید. کف پوش مدل و رنگبندی متنوعی دارند مثل چوب، کاشی های خوشرنگ، چمن مصنوعی و فرش و قالیچه و ... که می توانید با توجه به سلیقه و سبک طراحی بالکن خود یک مدل را انتخاب کنیم.

طراحی فضای دیوارهای بالکن

بنا به مدل و سبک بالکن طراحی های متفاوتی می توانید داشته باشید. زیرا یکی از بخش های طراحی  بالکن کوچک، دیوار های آن است که بسیار روی طراحی دکوراسیون تاثیر دارد اما ممکن است بالکن شما دور تا دور نرده و از یک طرف درب شیشه ای  قرار گرفته باشد می توانید به تزیین بالکن با چوب بپردازید و برخی فضا را پوشش دهید. شما می توانید قسمت های نرده را اگر از خانه همسایه شما دید دارد با چوب بامبو. یا پرده های حصیری بپوشانید تا هم نور و هوا وارد فضا شود. از طرفی استفاده از گیاهان آویزی هم می تواند تاثیر گذار باشد که به عنوان پوششی هم برای فضای آزاد و هم برای نصب روی دیوار بهره برد. همچنین در صورت وجود دیوار می توانید از انواع قفسه ها و یا حتی کتابخانه ای کوچک بر روی دیوار بالکن چوبی خود نصب کرد. می توانید به کمک چوب بالکن خود را به سبک بالکن چوبی مدرن دربیاورید. ترکیب چوب و گیاهان برای بالکن نمای دنجی را بوجود می آورد.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

نور پردازی و روشنایی بالکن

از موارد مهم دیگری که در زیباسازی و چیدمان بالکن اهمیت چشمگیری دارد نور پردازی و روشنایی بالکن است. طراحی آن باید به گونه ای باشد که در طول روز نور به اندازه کافی به بالکن برسد و روشن باشد و همچنین هنگام شب به کمک شمع و فانوس های تزئینی و یا لامپ های نئونی و ریسه های نوری و چراغ دیوارکوب و ... بتوانید هم نورپردازی لازم را ایجاد کنید و هم ظاهر شیک و جذابی را ایجاد کنید.

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

استفاده از میز و مبلمان در بالکن

هرچقدر بالکن کوچک باشد میز و صندلی جمع و جور برای نوشیدن قهوه و گذراندن وقت و استراحت کردن قرار دهید. اگر فضای کمی دارید می توانید از میز و صندلی های هوایی و یا تاشو برای این قسمت ها استفاده کنید. با باسازی و اجرای این ایده بالکن شما به محیطی تبدیل خواهد شد که همیشه دوست خواهید داشت وقت زیادی از روز خود را آنجا بگذرانید. هرچه فضای بالکن بزرگتر باشد ایده های بهتر و مختلفی را می توان روی ان اجرا کرد. برای داشتن چنین حسی که اتاق نشیمن و راحتی را برای شما تداعی کند  استفاده از صندلی و مبل راحتی، میز قهوه خوری، چند وسیله روشنایی و شمع پتو بالشت استفاده کنید. از آن جایی که بالکن فضایی خارج از محیط خانه است باید از پارچه های درجه یک و مقاوم در برابر آب و هوا استفاده کرد بالکن های بزرگ بهترین گزینه برای اجرای چنین ایده هایی است.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

استفاده از انواع گیاهان و سبز نگه بالکن

اگر بصورت کاربردی از گیاهان برای پوشش دادن فضایی در بالکن استفاده نکردید حتما قسمتی را برای گذاشتن گل های مختلف در نظر بگیرید. می توانید از سبک گلدان های کوچک و شیکی که از سقف آویزان می شوند در فضای بالکن خود استفاده کنید و یا همچنین نصب نرده و یا کمد برای گل آرایی و یا استفاده از گلدانها برای قرار دادن آن ها روی کمد ها نمایی جذاب و دلنشین را ایجاد می کند. برای این بخش از تزئینات این موضوع را حتما به خاطر بسپارید که اصل استفاده از گل و گیاهان در تزئینات طبیعی بودن آن هاست بهره مندی از گل های رنگی و گیاهان سبز و شاداب علاوه بر زیبایی محیط، حس سرزندگی و شادابی را در محیط القا می کند. همچنین فضای بالکن شما از راه دور و نزدیک شیک و دنج به نظر می رسد.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

استفاده از بالشت در بالکن

ممکن است فراهم کردن میز و صندلی برایتان فراهم نباشد اما قصد بازسازی و طراحی محیط بالکن خود را داشته باشید در این صورت می توانیداز بالشت های نرم و رنگی مناسب برای محیط بالکن خود بهره ببرید. و از آن ها برای نشستن و تکیه دادن در فضای بالکن خود استفاده کنید.

انتخاب پالت رنگی مناسب برای تم بالکن

از ایده ها و نکات مهم در طراحی بالکن انتخاب رنگ بندی مناسب است. رنگ بندی طراحی دکوراسیون و تزئین بالکن شما تاثیر بسزایی خواهد داشت زیرا باید رنگ های مد نظر را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید. اغلب برای بالکن ها بهتر است از رنگ های خنثی ملایم برای قسمت نرده ها بهره ببرید و یا می توانید از رنگ های پاستیلی و مناسب در طراحی دکوراسیون محیط بالکن استفاده کنید همچنین می توانید به راحتی از رنگ های تند و قویتر متناسب با محیط برای دکوراسیون بالکن خود بهره ببرید زیرا کاملا سلیقه ای ست اما اغلب برای بالکن رنگ های خنثی و ملایم را پیشنهاد می دهند.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

نصب تاب و یا صندلی تابی برای بالکن

اگر از نظر هزینه و هم از نظر مالی شرایطش را دارید یکی از ایده هایی که می توانید برای بالکن خود بهره ببرید نصب صندلی تابی یک یا دونفره است البته دو نفره به دلیل فضای بیشتر مناسب تر است. داشتن تاب چوبی این امکان را به شما می دهد تا اوقاتی در روز را به استراحت و تماشا منظره و یا گیاهان خود بپردازید می توانید روی این تاب لم داده کتاب بخونید و موزیک موردعلاقه خود را گوش دهید و در واقع ساعاتی را ریلکس کنید. همچنین می توانید برای اینکه جذابیت آن را بیشتر کنید از کوسن های رنگی و یا پتو بافت های غول پیگر برای آن ها بهره ببرید. نصب این تاب ها محیط را بسیار دنج و جذاب می کند و از طرفی برای تراس بالکن های بزرگ وشیکی که در اتاق ها طراحی شده اند ایده بسیار جذاب و مناسبی است.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

ایجاد یک سایبان و یا کاور برای بالکن

اگر بالکن شما سقف ندارد ممکن است برخی اوقات مثل زمان هایی که باد و باران شروع می شود و یا آفتاب سوزانی می تابد اذیت شوید از این رو بهتر است از یک سایبان و کاور سیار و قابل جمع شدن برای سقف بالکن خود استفاده کنید البته نیاز نیست که این سایبان به صورت دائم باشد بلکه برخی نمونه های های آن ها به صورت تا شو هستند. از این رو می توانید به راحتی هر وقت که خواستید آن را جمع کنید. و همین کار سبب می شود تا فضای بالکن شما برای زمان های زیادی از شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

استفاده از باربیکیو برای محیط بالکن

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک بالکن زیبا و ایده آل می تواند داشته باشد قرار دادن باربیکیو و یا منقل در بخشی از بالکن است البته این ایده اغلب برای بالکن هایی که فضای کافی دارد از نکات مهم و ضروری محسوب می شود. زیرا ممکن است برای تعطیلات اخر هفته ک دور هم جمع می شویم بسیار مورد استفاده قرار بگیرئد. همچنبن می توتنید از آب نما ها یا حوض کوچک هم برای بالکن خود استفاده کنید.

 

ایده های خلاقانه برای استفاده از بالکن کوچک

 

نتیجه گیری

 در این مقاله از مجموعه مقالات هیرکانا سازه، گفتیم که بالکن ها می توانند چه قابلیت هایی داشته باشند و با چگونه می توانیم این محیط را به یک جایی دنج و دلنشین تبدیل کنیم بنابر این اگر همچنان بالکن منزل شما بازسازی شده نیست و از آن جا به عنوان انباری و قرار دادن وسایل اضافی استفاده می کنید بهتر است همین حالا اقدام به  طراحی خانه و بازسازی خانه خود بصورت اصولی توسط شرکت بازسازی خانه و  کرده و تغییرات آن محیط و دهید تا تاثیرات مثبت و حس خوب آن را ببینید. به راحتی بدون هزینه های زیاد می توانید به  تزیین بالکن با وسایل ساده بپردازید و یک بالکن جدید برای خود برای استراحت و مطالعه دور هم بودن و نوشیدن و گفت و گو کردن تبدیل کنید.

پاسخ دهید