اهمیت نصب شیر پیسوار در مسیر لوله کشی شیر آشپزخانه

اهمیت نصب شیر پیسوار در مسیر لوله کشی شیر آشپزخانه

تاسیسات ساختمانی
اهمیت نصب شیر پیسوار در مسیر لوله کشی شیر آشپزخانه

می توان گفت شیر آشپزخانه تقریباً پر استفاده ترین شیر منزل است و استفاده از آن محدود به شستن ظرف ها، سبزی و میوه نیست. حتمِاً پیش آمده که به منزل رسیده اید و به دنبال انجام کاری مهم و عجله ای هستید.  در عین حال، می خواهید در سریع ترین حالت ممکن دستان خود را هم بشویید و شیر ظرفشویی به شما چشمک می زند! بماند که نقش شیر سینک ظرفشویی در آشپزی و باقی کارهای روزمره بسیار پررنگ است. با توجه به این حجم از کاربرد بهتر است هر روشی که می توانید به کار بگیرید تا در صورت خرابی شیرآلات آشپزخانه در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید تعمیرات مورد نیاز را به سرانجام برسانید.

شیر پیشوار آبی

شیر پیسوار چیست و انواع آن کدام است؟

شیر پیسوار یک شیر کوچک و ربع گَرد است که در مسیر لوله های ورودی آب به شیر روشویی، شیر ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و توالت فرنگی نصب می شود و وظیفه قطع و وصل و تنظیم فشار جریان خروجی آب از لوله را بر عهده دارد. به کمک شیر پیسوار می توانید، بدون نیاز به قطع فلکه واحد یا فلکه اصلی آب ساختمان، فقط جریان آب بخش مورد نظر خود را قطع کنید. شیر پیسوار می تواند از نوع فیلتردار و یا بدون فیلتر باشد. شیر پیسوار فیلتردار دارای یک توری است که وظیفه جلوگیری از ورود شن و سنگریزه به داخل شیر آب را نیز بر عهده دارد.

احتمالاً شنیده اید که در بازار انواع شیر پیسوار 8/3 ،4/3یا 2/1 عرضه می شود. این عدد مربوط به قطر رزوه یا بخش اتصال شیر پیسوار به شیلنگ پیسوار (متصل به شیرآلات،‌ ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و ...) است. قطر بخشی که به لوله آب متصل می شود 2/1 است و قطر سر دیگر که به شیلنگ پیسوار وصل می شود بر طبق سایر رزوه شیلنگ متفاوت است. البته در صورت تفاوت در قطر رزوه شیر پیسوار و شلنگ پیسوار می توانید از تبدیل استفاده کنید. در بخش شیر پیسوار چیست به صور کامل در مورد جنس شیر پیسوار،‌ کاربرد و مزایای آن توضیح داده شده است. توجه داشته باشید حتماْ شیر پیسواری خریداری کنید که استاندارد باشد تا خود این قطعه شما را درگیر تعمیر و خرید مجدد و البته پشیمانی نکند.

شیر پیسوار قرمز

چرا باید در مسیر لوله کشی شیر ظرفشویی از شیر پیسوار استفاده کرد؟

همان طور که قبل تر بررسی شد به کمک شیر پیسوار می توانید آب شیر ظرفشویی را به سرعت از زیر سینک ببندید. طبیعتاً برای تعمیر شیرآلات، مانند تعویض کارتریج، تعمیر چکه شیر ظرفشویی، تنظیم فشار مهره کارتریج و حتی تمیز کردن قطعات داخلی شیر ظرفشویی از رسوب آب باید جریان آب را قطع کنید. معمولاً فلکه آب واحد به صورت روزمره مورد استفاده قرار نمی گیرد و به دلیل کهنگی ممکن است دچار مشکلاتی باشد.  همچنین، قطع کردن فلکه آب ساختمان،‌ خصوصاً در مجتمع های مسکونی امروزی که تعداد واحدهای بسیاری در آن وجود دارد،‌ نیاز به هماهنگی و صرف وقت زیادی دارد. در نتیجه، قبل از اینکه شما به داد مشکلات شیر آشپزخانه خود برسید ممکن است آب آشپزخانه را بردارد و یا تمام کارها عقب بیفتد. اما با نصب یک شیر پیسوار پیش از نصب شیر ظرفشویی می توانید به سادگی در وقت صرفه جویی کنید و میزان آسیب وارده را به حداقل میزان ممکن برسانید.

شیر ظرفشویی

شیر پیسوار چه کاربردهای دیگری دارد؟

علاوه بر قطع و وصل کامل جریان آب در شیر روشویی، توالت فرنگی، شیر ظرفشویی و ... شیر پیسوار جهت کاهش فشار آب نیز کاربرد دارد. گاهی اوقات فشار آب ورودی به شیر به قدری زیاد است که حتی با باز کردن شیر به میزان اندک فشار آب خروجی بسیار بالاست و باعث خیس شدن اطراف می شود. در این حالت کافی است شیر پیسوار را کمی ببندید تا به فشار آب خروجی دلخواه برسید. ­­

علاوه بر این،‌ به کمک یک شیر پیسوار فیلتردار می توانید از ورود ذرات شن و ماسه و رسوبات درشت به داخل شیر جلوگیری کنید و به اصطلاح جریان آب را فیلتر کنید. این ویژگی به خصوص در مناطقی که املاح آب بسیار زیاد است و یا سیستم لوله کشی دچار مشکلاتی شده می تواند بسیار کمک کننده باشه و از ورود این مواد به داخل شیر پیشگیری کند.

معمولاً در جعبه شیرآلات روشویی و ظرفشویی شیلنگ پیسوار موجود است اما شیر پیسوار باید به صورت جداگانه خریداری شود. پس فراموش نکنید که در زمان خرید شیر آشپزخانه و شیر روشویی حتماً شیر پیسوار مناسب نیز خریداری کنید. شیر پیسوار شما را از گرفتاری های قطع و وصل فلکه اصلی آب، فشار بیش از اندازه بالای آب و ورود قطعات ماسه و رسوبات درشت به داخل شیرآلات نجات می دهد!‌ در این فروشگاه اینترنتی شیرآلات می توانید در کنار سفارش شیرآلات بهداشتی مطالب بسیاری در زمینه نگهداری و تعمیر شیرآلات، راهنمای خرید، مزایا و معایب انواع شیرآلات در رنگ های مختلف و هر آنچه که به شیرآلات ساختمانی مربوط است را مطالعه کنید.

پاسخ دهید