از کجا و چجوری درب فلزی بخریم

از کجا و چجوری درب فلزی بخریم

تاسیسات ساختمانی
از کجا و چجوری درب فلزی بخریم

با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، خرید درب فلزی باکیفیت به یکی از دغدغه‌های کسانی تبدیل شده که همواره به دنبال محصولات ایده‌آل هستند.

درب‌های فلزی به طور گسترده در بخش‌های خارجی و داخلی ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، انبارها و... استفاده می‌شوند و تنوع بالایی دارند.

کاربرد روزافزون محصولات فلزی سبب شده تا بسیاری از خریداران به دنبال تجهیز ساختمان خود به این نوع درب‌ها باشند. نکته قابل توجه این است که باید فاکتورهای مهم در خرید این درب‌ها رعایت شوند تا کیفیت آن‌ها تضمین شود.

درب فلزی با چه ویژگی‌هایی تولید می‌شود؟

درب فلزی دارای ویژگی‌هایی مانند: استحکام بالا، مدل‌ها و اندازه‌های متنوع است که توسط عرضه‌کنندگان فرموله شده و به بازار عرضه می‌شود.

هزینه خرید درب فلزی بر اساس کیفیت مواد اولیه و کاربرد مورد نظر تعیین می‌شود و در پاسخ به هر یک از این عوامل تحت تأثیر نوسانات بازار قرار می‌گیرد.

درب‌های فلزی باید از پروفیل‌های فولادی 1.5 میلی‌متری مطابق با استانداردهای تولید و مونتاژ ساخته شوند. این ابعاد برای کاربردهای مختلف می‌تواند به 3.5 میلی‌متر ضخامت نیز برسد.

سازه‌های مربوط به چهارچوب هم باید به گونه‌ای طراحی شوند که هیچ شکافی بین دیوار و چهارچوب وجود نداشته باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان خرید درب فلزی باید در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های قفل درب باید در برابر خطرات خارجی تقویت شوند.

  • سیستم قفل یا محافظ سیلندر باید قوی، بادوام و با کیفیت ثابت در برابر سوراخ شدن باشد.

  • ضخامت بدنه درب فلزی نباید کمتر از 8 سانتی‌متر باشد.

  • زاویه دامنه نظارت باید گسترده باشد و مرکز قفل باید توسط شفت‌های ثابت پشتیبانی شود.

  • از رنگ ورقه‌ای الکترواستاتیک برای رنگ کردن درب استفاده شود.

  • درب فلزی باید دارای لولاهای فولادی کروم و لوازم داخلی و خارجی کروم ضد زنگ باشد.

  • درب فلزی مورد استفاده باید مطابق با محل نصب ساخته شود.

  • مونتاژ درب تولیدی باید به طور متعادل و درست انجام شود.

درب فلزی چه کاربردهایی دارد؟

یک تصور اشتباه قدیمی در مورد درب‌های فلزی وجود دارد که آنها گران‌قیمت و بسیار سنگین هستند و ظاهر مناسبی به ساختمان نمی‌دهند. در حالی که تکنیک‌های ساخت این درب‌ها به طور قابل‌توجهی پیشرفت کرده‌اند و مدل‌های مدرنی از آن‌ها در بازار موجود هستند.

درب‌های فلزی مدرن در انواع مختلفی از سبک‌ها در دسترس هستند و می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که با سبک ساختمان مربوطه ترکیب شوند. شما باید خرید درب فلزی را از یک تولیدکننده معتبر انجام دهید تا کیفیت محصول موردنظرتان تضمین شود.

درب فلزی ورودی ساختمان

درب‌های ورودی که معمولاً به اندازه نصف عرض ساختمان هستند و ارتفاعی در حدود دو متر دارند، با استفاده از مواد فلزی ساخته می‌شوند. این درب‌ها به عنوان دسترسی اصلی به ورودی ساختمان عمل می‌کنند و امنیت و راحتی ساکنان را تضمین می‌کنند.

درب فلزی پارکینگ

به منظور افزایش امنیت بیشتر ساختمان‌ها، درب پارکینگ را از فلز می‌سازند. این در‌ب‌ها به طور خاص برای محافظت از ساختمان و ساکنین آن طراحی شده‌اند؛ زیرا عرض آنها تقریباً 2.1 متر و ارتفاع آنها متفاوت و معمولاً بین 2 تا 4 متر است.

سازگاری ارتفاع این درب‌ها، امکان سفارشی‌سازی بر اساس الزامات و طرح‌های مشخص را فراهم می‌کند؛ بنابراین در زمان خرید درب فلزی پارکینگ با انتخاب‌های مختلفی روبرو خواهید بود.

درب فلزی انبار

درب‌های انبار با استفاده از انواع پروفیل‌ها برای اطمینان از دوام و عملکرد آن‌ها ساخته می‌شوند. این پروفیل‌ها در فرایند ساخت به دقت انتخاب و استفاده می‌شوند. با استفاده از این فایل‌ها، درب انبارها بسیار محکم هستند و در عین حال امکان دسترسی و جابجایی کارآمد کالاها را فراهم می‌کنند.

انواع درب فلزی چه ویژگی‌هایی دارند؟

به طور کلی انواع درب‌های فلزی در ساختمان‌ها برای افزایش امنیت و محافظت در برابر آتش‌سوزی مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی اصلی انواع درب فلزی، آن‌ها را از هم متمایز می‌کند و مقاومت فوق‌العاده آنها سبب شده تا برای تمام بخش‌های ورودی و خارجی ساختمان مناسب باشند.

درب فرفورژه

درب‌های فرفورژه به خاطر طرح‌های پیچیده خود معروف هستند و یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در زمان خرید درب فلزی محسوب می‌شوند. این درها به ویژه به دلیل کاربرد در ورودی حیاط‌ها و ساختمان‌ها و همچنین برای تقویت سازه‌های ساختمان کاربرد دارند و در حال حاضر به عنوان پرطرفدارترین درب‌های فلزی شناخته می‌شوند.

درب آکاردئون

درب‌های آکاردئون برای ارائه سطح بالاتری از امنیت طراحی شده و به طور خودکار در برابر خطر و نفوذ عمل می‌کنند. این درها معمولاً در ورودی ساختمان‌ها نصب می‌شوند و به عنوان یک مانع محکم عمل می‌کنند. علاوه بر این، با اتصال یک قفل آویز حلقه‌ای و سوئیچ داخلی، امکان ایجاد ویژگی‌های امنیتی بیشتر نیز وجود دارد.

درب ریلی

ساخت درب ریلی شامل استفاده از قرقره‌های یاتاقان است که درب را قادر می‌سازد تا به جلو و عقب حرکت کند. این حرکت را می‌توان از طریق دستکاری دستی یا مکانیزم‌های خودکار به دست آورد. حضور این قرقره‌های یاتاقان، درب ریلی را با درجه بالایی از تطبیق‌پذیری و عملکرد مجهز می‌کند.

در حال حاضر درب‌های ریلی یکی از انواع محبوب در زمان خرید درب فلزی هستند؛ اما باید توجه داشت که این درب‌ها برای هر مکانی مناسب نیستند و کاربرد درب نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

درب استیل

درب‌های استیل سبک و بادوام هستند و مقاومت خوبی در برابر پوسیدگی و خراب شدن از خود نشان می‌دهند. این درب‌ها به دلیل خاصیت ضد حرارتی که دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند و این خاصیت، آنها را برای نصب در مناطقی که ایمنی آتش‌سوزی از اهمیت بالایی برخوردار است، ایده‌آل می‌کند.

علاوه بر این، این درها در محیط‌های مختلف از جمله ورودی‌های آپارتمان، ورودی‌های باغ و ویلا و همچنین ورودی‌های پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در زمان خرید درب فلزی محبوبیت دارند.

قیمت درب فلزی چقدر است؟

انواع درب‌های فلزی در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ در نتیجه هر یک از این ویژگی‌ها بر قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، وزن و پیکربندی درب نیز در تعیین هزینه آن نقش دارند؛ زیرا فلزات سنگین‌تر و طرح‌های پیچیده‌تر، قیمت بالاتری دارند.

به طور کلی، با توجه به اینکه این درب‌ها از فلز ساخته می‌شوند، قیمت آنها بر اساس قیمت روز فلزات محاسبه می‌شود. درهای فلزی ساخته شده توسط سازندگان و طراحان می‌توانند ویژگی های مینی مالیستی و بسیار زیبا و الگوداری داشته باشند که به طور قابل‌توجهی بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارد.

درب‌های فلزی را از کجا خریداری کنیم؟

خرید درب فلزی یک تصمیم و سرمایه‌گذاری مهم است و خریدار باید آن را جدی بگیرد. ضروری است که دربی را انتخاب کنید که برای هدف مناسب باشد و سال‌ها از آن استفاده کنید. انتخاب دقیق، امنیت، آرامش خاطر و حفظ ارزش سرمایه را به همراه خواهد داشت.

آگاهی کامل از بازار و آشنایی با محصولات مختلف مرتبط با درب‌های فلزی، مزیت بزرگی در انتخاب درب متناسب با محل شما خواهد بود. با این حال، اگر مطمئن نیستید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید، بهتر است با یک سازنده متخصص صحبت کنید تا به شما کمک کند.

اگر مایل هستید تا پروژه خاصی را برای ساختمان خود برنامه‌ریزی کنید و می‌خواهید باکیفیت‌ترین درب‌ها و محصولات فلزی را خریداری کنید، با کارشناسان باغی نو تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا با مشاوره‌های تخصصی خود شما را راهنمایی کنند.

لینک مشاوره و استعلام قیمت باغی‌نو

سؤالات متداول

1. در ساخت درب فلزی از چه پروفیلی استفاده می‌شود؟

پروفیل‌های فولادی 1.5 تا 3.5 میلی‌متری

2. محبوب‌ترین محصول در خرید درب فلزی چیست؟

درب فرفورژه

3. عرض درب فلزی پارکینگ چقدر است؟

معمولاً 2.1 متر

پاسخ دهید