4 ایده جذاب و استفاده کردن ماربل شیت و دیوارپوش پی وی سی در منزل

4 ایده جذاب و استفاده کردن ماربل شیت و دیوارپوش پی وی سی در منزل

طراحی داخلی و دکوراسیون
4 ایده جذاب و استفاده کردن ماربل شیت و دیوارپوش پی وی سی در منزل

ماربل شیت و مزایا استفاده از آن

برای کسانی که عاشق ظرافت و ظاهر سنگ مرمر هستند اما در عین حال بودجه لازم برای خرید آن را ندارند می توانند به نصب ماربل شیت فکر کنند. این ورق ها جدا از اینکه شبیه سنگ مرمر هستند، مزایای بسیار بیشتری از آنچه فکر می کنید ارائه می دهند. بنابراین، در این مقاله، مزایای پوشش دیوار ورق ماربل شیت و اینکه چگونه می تواند به دیوارهای شما جلوه ای شبیه به سنگ مرمر بدهد، بحث خواهیم کرد.

 

  1. سبک وزن

یکی از بزرگترین مزایای نصب ماربل شیت این است که بسیار سبک تر از سایر مصالح دیواری است. این ورق ‌ها علاوه بر سبک ‌تر بودن، باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه شما می ‌شوند، زیرا فرآیند حمل و نقل و نصب بسیار آسان‌ تر است. بنابراین، اگر می خواهید ظاهر سنگ طبیعی طراحی داخلی را بهبود بخشد و در عین حال راه حلی سبک و مقرون به صرفه می خواهید، حتماً باید به سراغ ماربل شیت بروید.

  1. دوستدار محیط زیست

هنگام نصب دیوارپوش ماربل شیت ، با راه حل دیوار کشی سازگار با محیط زیست سر و کار دارید. بله، آنها از موادی ساخته شده اند که کمترین تأثیر را بر محیط زیست دارند. بنابراین بدون نگرانی از آسیب های محیطی می توانید این ورق ها را در منزل خود نصب کنید.

  1. بودجه پسند

یکی از بزرگ‌ ترین دلایلی که بسیاری از صاحبان خانه‌ ها به سمت ماربل شیت می ‌روند، مقرون به صرفه بودن آن‌ ها است. آنها ظاهر و ظرافتی شبیه مرمر را به خانه شما می آورند. با این حال، آنها به اندازه سنگ های طبیعی قوی و بادوام نخواهند بود. اما اگر بودجه کمی دارید، باید به فکر نصب این ورق ها باشید.
جدا از اینکه این دیوارپوش های مرمری مقرون به صرفه هستند، می توانند تا حد زیادی در هزینه شما صرفه جویی کنند. آنها می توانند مقدار زیادی از پول شما را در نصب، حمل و نقل و نگهداری صرفه جویی کنند. بنابراین، اینها مقرون به صرفه هستند.

  1. انعطاف پذیر

هنگامی که می خواهید ورق ها را در ناحیه ای که کمی خمیده یا غیرعادی است نصب کنید، این ورق ها را می توان در آن قسمت ها نیز نصب کرد. بنابراین، این ورق های مرمر انعطاف پذیر نیز هستند و می توانند بر روی هر دیواری نصب شوند.

  1. همه کاره

همانطور که می دانید، سنگ مرمر به دلیل ظاهر زیبا، رنگ های منحصر به فرد و الگوهای متمایز خود شناخته شده است. این ورق ها نه تنها از نظر ظاهری، می توانند در زمینه های مختلف کاربردی از جمله نما، دیوارهای داخلی اتاق، محوطه سازی در فضای باز و غیره نصب شوند.
بهترین بخش در مورد این ورق ها این است که می توان آنها را روی یک بستر بتنی یا چوبی نصب کرد. بنابراین، اگر صفحات دیواری ورق مرمر را در خانه خود نصب کنید، یک راه حل دیواری همه کاره دریافت خواهید کرد. حتی می ‌توانید ایده‌های متفاوتی برای پوشش دیواری به کار ببرید تا فضای خود را زیباتر کنید.

  1. دیوارهای آسیب دیده یا ناهموار را بپوشانید

اگر دیوارهای ناخوشایند، آسیب دیده یا ناهموار دارید، ماربل شیت برای پوشاندن آنها عالی هستند. دیوارهای اکثر حمام ها دارای نقص های جزئی هستند. این معمولاً خانه های قدیمی را بیشتر از ساخت و سازهای جدید تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، سطوح ناهموار دیوار می تواند در هر خانه ای رخ دهد. صفحات دیواری با ماربل شیت ممکن است این را بپوشانند تا ظاهری کاملاً صاف و یکنواخت ایجاد کنند.
اگر دیوارهای حمام شما آسیب جدی دیدند، مهم است که از یک متخصص حرفه ای بازدید کنید. با این حال، اگر تنها چند لکه وجود داشته باشد، برخی از راه حل های ساده پانل های شما را در کمترین زمان ممکن می کند.

  1. بادوام

مانند سنگ طبیعی، این پانل های روکش سنگی بادوام هستند و می توانند برای سال های آینده دوام بیاورند. اگر به درستی نصب و مراقبت شود، این ورق ها عملکرد خوبی دارند و به شما کمک می کنند تا به ظاهر مرمر دلخواه خود بر روی دیوارهای خود برسید. این ورق های سنگ مرمر در کنار دوام، حتی در شرایط مختلف نیز رنگ و ظاهر خود را حفظ خواهند کرد. با این حال توصیه می شود این ملحفه ها را به طور مرتب تمیز و نگهداری کنید تا ظاهر زیبای خود را برای سال های آینده حفظ کنید.

  1. تمیز کردن آسان

سطح صاف و یکدست پانل های PVC تمیز کردن آنها را ساده می کند. به سادگی با یک پارچه و مقداری آب گرم و صابون، مکان ‌هایی که جدا کردن آن‌ها دشوار است را پاک کنید یا خراش دهید. بعد از استفاده از وان یا دوش از حمام و دوش استفاده کنید زیرا حمام و دوش رطوبت را جمع می کنند. به سادگی پانل ها را پاک کنید تا از رطوبت اضافی خلاص شوید و اجازه دهید در هوا خشک شوند. از یک حوله میکروفیبر برای پاک کردن پانل ها برای درخشندگی بدون رگه استفاده کنید.

 

دیوارپوش چیست؟

در مورد تعریف دیوارپوش می توان گفت که پوشش های تزئینی هستند که برای سطح دیوارهای داخلی فضاهای مختلف استفاده می شوند. این فضاها شامل ادارات، خانه ها، مغازه ها و ... است که این دیوارپوش یکی از جنبه های طراحی داخلی است. دیوارپوش محبوب و زیبا به صورت رول یا پانلی به فروش می رسد. دیوارپوش با چسب مخصوص روی دیوار مورد نظر نصب می شوند. جدا کردن آنها از دیوار نیز تقریباً آسان است.  دیوارپوش مورد نظرتان می تواند ساده یا بافت دار باشد یا دارای الگوهای گرافیکی باشد که با توجه به اینکه شما کدام نوع دیوارپوش را انتخاب نمایید می تواند متفاوت باشد.

 

4 ایده جذاب و استفاده کردن ماربل شیت و دیوارپوش پی وی سی در منزل2

 

انواع دیوارپوش های پرفروش و پرطرفدار عبارتند از:

  • فومی
  • پی وی سی
  • ماربل شیت
  • ترمووال
  • میکروسمنت
  • بتنی
  • چرمی
  • چوبی

 

مزایا دیوارپوش چیست؟

  • دیوارپوش بادوام است و می تواند بیش از 15 سال دوام بیاورد که بسیار مقرون به صرفه است.
  • هنگامی که دیوارپوش به درستی نصب شده باشد، سه برابر بیشتر از رنگ ماندگاری دارد.
  • اگر دیوارهای ناقصی دارید، دیوارپوش با کیفیت بالا می تواند عیوب سطح را پنهان کند.
  • دیوارپوش در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد، با این حال طیف محدودی از پرداخت ها، اعم از مات یا براق وجود دارد. دیوارپوش در طرح های مختلف با طیف وسیعی از بافت ها و جلوه ها عرضه می شود. مهره ها، گله، فلزی، برجسته و سایر بافت ها.
  • استفاده از دیوارپوش کثیف نیست و خطر پاشیده شدن به هیچ یک از مبلمان یا کفپوش شما وجود ندارد.
  • اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، بیشتر دیوارپوش ها تمیز می شوند یا قابل شستشو هستند، اگر ردی روی دیوار ظاهر شود از بین خواهد رفت.

 

نکات مهم در رابطه با خرید دیوارپوش چیست؟

انواع دیوارپوش برای محل های منزل، اداری یا تجاری شما وجود دارد و آنها را شیک و زیبا جلوه می دهد. اما برای کارشناسان، یکی از مسائل اصلی که باید در نظر گرفته شود، ارزیابی صحیح نتایج در اتاق های مختلف است. هدف چیزی جز این نیست که موادی که بر روی دیوارها اعمال می شود برای چشم دلپذیر باشند.
با توجه به تعداد گزینه های موجود در بازار، این کار آسانی نیست. این مانند یک دنیای کامل است که در آن باید کیفیت متریال، بودجه، زیبایی شناسی و مدت زمان کار را دریابید. آنها اساسی هستند. در اینجا سؤالات اصلی وجود دارد که کارشناسان توصیه می کنند برای انتخاب دیوارپوش ایده آل به تجزیه و تحلیل آنها بپردازید.

 

تعریف زیبایی شناسی دیوارپوش

به دنبال چه مدل زیبایی هستید؟ این اولین سوالی است که باید از خود بپرسید و قبل از انتخاب از بین تمام دیوارپوش های موجود، آن را پیدا کنید. زیرا هر یک ویژگی بسیار متفاوت و پایان تزئینی شخصی را ارائه می دهد. کارشناسان بر این باورند که این اشتباه است که فقط با مقاومت مواد هدایت شود، زیرا نتیجه نهایی می تواند بسیار فراتر از انتظار شما باشد.
همه مواد سبک های تزئینی مختلف را به یک شکل نشان نمی دهند. به عنوان مثال، برای ایجاد یک سبک روستیک، پوشش های دیوار مانند چوب یا سنگ یک شرط مطمئن هستند. به طور مشابه، برای ایجاد یک سبک مدیترانه ای، گچ بری ونیزی می تواند یک ایده عالی و میکروسمنت برای دکوراسیونی مینیمالیست باشد.

 

نگهداری مورد نیاز برای هر دیوار پوش را در نظر بگیرید.

ارزیابی دقیق زیبایی شناسی به همان اندازه مهم است که تعمیر و نگهداری لازم برای هر پوشش دیوار پس از نصب آن. اگر این عامل شما را آزار نمی دهد، می توانید به راحتی دیوارها را با چوب، سنگ یا آجر طبیعی تزئین کنید که از نظر نظافت و نگهداری از آن ها تقاضای بیشتری دارند. از طرف دیگر، اگر اولویت شما ترکیب زیبایی با حداقل نگهداری و نظافت است، باید به دنبال دیوارپوشی باشید که پیوسته و بدون درز هستند که فرآیند نظافت را کاهش دهند. موادی مانند میکروسیمان می توانند بهترین انتخاب شما باشند.

 

مقاومت و راحتی دیوارپوش ها را تضمین می کند.

هنگام انتخاب دیوارپوش، مهم است که در بلند مدت به آن فکر کنید. این به معنای دوام مواد است: احتمال ترک ها و شکاف هایی که در طول زمان ظاهر می شوند، اینکه آیا رنگ خود را از دست می دهند یا اینکه تعمیرات برای حفظ آن در شرایط عالی ضروری است.

 

خرید دیوارپوش

برای خرید دیوارپوش شما با گزینه های انتخابی متنوعی روبرو هستید و می توانید از بین تنوع بسیار بالا اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود نمایید. همانطور که ذکر شد شما با توجه به مقدار بودجه خود می توانید اقدام به خرید انواع دیوارپوش ماربل شیت، فومی، دیوارپوش PVC نمایید.
همچنین برای انکه بتوانید بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید به شما توصیه می کنیم تا حتما با مشاورین در تماس باشید تا بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.

 

دیوارپوش PVC

پلی وینیل کلراید (PVC) نوعی پلاستیک با استحکام بالا است که در هر تعداد کاربرد قابل استفاده است . وقتی آنها را به پانل های دیواری تبدیل می کنند، تقریباً می توان آنها را به هر نوع طراحی اجرا کرد. آنها را می توان تقریباً در هر ملکی نصب کرد، اما اغلب آنها را در حمام یا آشپزخانه در خانه های مسکونی استفاده می کنید زیرا تمیز کردن آنها آسان است.

 

دیوارپوش pvc

 

مزایا مهم و کلیدی در انتخاب دیوارپوش PVC

مشتریان ما بیشتر دیوارپوش PVC  را انتخاب می کنند زیرا آنها دارای مزایا و ویژگی بسیار زیادی هستند. که عبارتند از:

  • بهداشتی بودن

هر گونه آلودگی و کثیفی را از روی آن می توان به راحتی پاک کرد بدون اینکه لکه ای باقی بماند، و می تواند راحت تر از ورود همه چیز از باکتری گرفته تا ویروس در اتاق جلوگیری کند. حتی اگر در مورد تمیز کردن دیوارها ثابت قدم نباشید، آنها به طور طبیعی در برابر کپک مقاوم هستند.

  • بادوام

دیوارپوش PVC قوی است، به این معنی که بدون بار تعمیر و نگهداری مزاحم، دوام بیشتری دارد. به علاوه، از آنجایی که تمیز کردن آن بسیار ساده است، دیوارپوش PVC بیشتر از کاشی یا رنگ دوام دارد و بین آن ها مانند کاشی و سرامیک کثیفی ایجاد نمی شود.

  • ضد آب و مقاوم در برابر آتش

هر اتاقی که رطوبت بالا دارد باید به دقت کنترل شود زیرا نشت و تراکم بیش از حد رطوبت یک مزاحمت است. پنل های پی وی سی برای استفاده در اتاق های مرطوب، آشپزخانه ها، حمام ها، فریزرها و غیره بی خطر هستند و دیگر نگران پوسته شدن رنگ از روی دیوارهای مرطوب نخواهید بود. این دیوارها همچنین در برابر آتش مقاوم هستند و برای هر کسی که دوست دارد در آشپزخانه شانس بیاورد، آنها را ضروری می کند.

  • نصب آسان

نصب دیوارپوش PVC ساده است، و آن را به یک پروژه آسان برای هر کسی که آماده انجام آن است تبدیل می کند. از آنجایی که مساحت سطح از کاشی ‌ها بزرگ‌ تر است و نیازی به نگرانی در مورد دوغاب ندارید، ممکن است از سرعت انجام کار شگفت ‌زده شوید.

 

مقاومت دیوارپوش PVC در برابر رطوبت

کاشی های دیواری گاهی اوقات برای پوشاندن دیوارهای حمام، آشپزخانه و فضاهای بیرونی استفاده می شوند، بنابراین می خواهید در برابر رطوبت مقاوم باشند. متأسفانه، بیشتر کاشی ها برای مقاومت در برابر این سطح از رطوبت ساخته نشده اند و پس از چند سال قرار گرفتن در معرض، شروع به پوسیدگی یا خرد شدن می کنند. از طرف دیگر، دیوارپوش PVC ضد آب، به طور باورنکردنی در برابر رطوبت مقاوم هستند و آنها را به گزینه ای عالی برای هر قسمت مرطوب خانه شما تبدیل می کند.
از آنجایی که پانل های دیواری از پلاستیک ساخته شده اند، به طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم هستند، بنابراین مانند روزی که آنها را خریداری کرده اید، قوی و بادوام باقی می مانند، حتی اگر از آنها در حمام استفاده کنید. دیوارپوش PVC علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، تمیز کردن و نگهداری آسانی دارند. می توانید هر زمان که کثیف شدند آنها را با شلنگ جدا کرده و پاک کنید و به هیچ محصول تمیزکننده خاصی نیاز ندارند.

پاسخ دهید