10 نکته کلیدی برای داشتن یک دکوراسیون مینیمال

طراحی داخلی و دکوراسیون
10 نکته کلیدی برای داشتن یک دکوراسیون مینیمال

به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید. به تمام مبلمان هر اتاق با دقت نگاه کنید. سر خود را به سمت پرتره های آویزان شده روی دیوار و اشیایی که روی میزهایتان می نشینند بچرخانید. آیا همه چیز باید آنجا باشد؟ یا می‌توانید برخی از آنها را کنار بگذارید؟ مینیمالیسم همه چیز در مورد کم کردن زواید و چیزهای غیر ضروری از دکوراسیون شما و ساده نگه داشتن چیزها است. بسیاری از خانه ها به دکوراسیون مینیمالیستی به عنوان روشی با طراوت برای زندگی منظم، منظم و بدون درهم و برهمی روی می‌آورند. سبک دکوراسیون مینیمالیستی تمرینی برای ساده نگه داشتن است که در آن فضا، نور و اشیا به همان اندازه نقش مهمی دارند. این سبک از شما می‌خواهد که اثاثیه خود را به موارد ضروری تقلیل دهید. این سبک به دور از خسته کننده بودن، جسورانه، کاربردی و بسیار خاطره انگیز است. اگر شما هم مینیمالیست هستید، با ما در هیرکانا سازه همراه باشید تا 10 نکته پیشنهادی ایما هوم برای داشتن یک دکوراسیون مینیمال را مرور کنیم.

1. قانون "یکی در، یکی بیرون" را امتحان کنید.

وقتی شروع به خرید کردن بی‌رویه برای خانه‌ می‌کنید، به سرعت خانه‌ای خواهید داشت که شبیه به یک سمساری است. اینجاست که قانون "یکی داخل، یکی خارج" را باید بپذیرید. وقتی چیز جدیدی می‌خرید، یکی (یا دو) از وسایلتان را اهدا کنید. مثلاً وقتی کتاب جدیدی می‌خرید، کتابی را به کتابخانه اهدا کنید یا به دوستی هدیه دهید. این قانون را در مورد لباس، وسایل آشپزخانه و موارد دیگر اعمال کنید. این قانون از بهم ریختگی جلوگیری می‌کند!

2. از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید

برای بهبود ظاهر مینیمالیستی خانه خود باید پالت رنگی خود را محدود کنید، شاید کلمه محدود جذاب نباشد اما در یک رویکرد مینیمالیستی لازم است. رنگ‌های روشن مانند سفید همراه با رنگ‌های خنثی، خاکستری کم رنگ، و رنگ‌های پاستلی در فضای داخلی مینیمالیستی ذاتی هستند. اگرچه می‌توانید رنگ‌های روشن‌تری اضافه کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو رنگ را انتخاب کنید و دوز را محدود کنید. به عنوان مثال استفاده از سایه‌های بژ و سفید برای ایجاد اتاقی با نور مناسب می‌تواند جذاب باشد.

3. اجازه دهید نور وارد شود

نور کافی نه تنها برای یک دکوراسیون مینیمال، بلکه برای هر جایی که زمانی را سپری می‌کنید لازم است. پرده‌های شفاف یک انتخاب عالی برای ورود نور بیشتر هستند و پنجره‌های خالی می‌توانند دوست شما باشند. اگر بتوانید پنجره‌های خود را بدون تزئین رها کنید و اجازه دهید نور به داخل برود، به طرز چشمگیری به سبک مینیمالیستی اضافه می‌شود. اگر حریم خصوصی برای شما مهم است، از نازک‌ترین مواد برای پرده‌های خود استفاده کنید. نورهای مصنوعی را فراموش نکنید، آن‌ها می‌توانند یک مکمل جذاب و مهم باشند.

4. مناطق آرامش را بدون درهم و برهم نگه دارید

کجا میری استراحت کنی؟ اتاق خواب؟ صندلی مورد علاقه کنار پنجره؟ زیر یک پتوی دنج روی مبل شما؟ این فضاها را با دور نگه داشتن آن‌ها به پناهگاه‌های واقعی از شلوغی تبدیل کنید.

یک مکان عالی برای شروع با میز کنار تخت شما است. از این فضای به عنوان محل تخلیه وسایل استفاده نکنید. شما نمی خواهید با درهم ریختگی از خواب بیدار شوید. در عوض، همه چیز را از روی آن بردارید، جز یک لیوان آب، یک کتاب مورد علاقه و شاید یک عکس یا یک گیاه شاد.

5. خانه خود را تمیز نگه دارید

سعی کنید به محض اینکه متوجه شدید آشفتگی خانه شدید، آن را مرتب و پاک کنید. عادت کنید به محض اینکه کارتان تمام شد همه چیز مرتب کنید، تا خانه شما تمیز، باز و ساده باشد. هر شب چند دقیقه را به تمیز کردن سطوح خانه خود اختصاص دهید تا تمیز بمانند. به عنوان مثال، می توانید قبل از رفتن به رختخواب، هر قبض و کاغذ قدیمی را که روی میزتان گذاشته شده است بازیافت کنید. می‌توانید بلافاصله بعد از هر وعده غذایی ظروف خود را بشویید تا در سینک شما جمع نشوند.

6. آیتم‌های کم استفاده را دور از چشم نگه دارید

همه چیز را دور از چشم نگه دارید مگر اینکه به طور فعال از آن استفاده کنید. جایی در خانه خود برای تمام وسایل باقیمانده خود پیدا کنید، خواه کابینت، کمد یا هر شکل دیگری از محل ذخیره‌سازی باشد. یک فضای اختصاص داده شده برای هر مورد در خانه خود انتخاب کنید، تا بتوانید به یاد داشته باشید که هر چیزی باید در کجا ذخیره‌سازی شود. برای مثال، می‌توانید لوازم بهداشتی اولیه خود را در کابینت حمام نگهداری کنید و یا اینکه بسته به اینکه فضای کمد شما چگونه است، می توانید لباس های خود را در کمد لباس مرتب نگه دارید.

7. نورهایی با رنگ گرم را امتحان کنید.

چراغ‌های ساده‌ای را انتخاب کنید که فضای زندگی شما را تحت تأثیر قرار ندهند. نورهای با رنگ سرد واقعاً محبوب هستند، اما فضای زندگی شما را سرد و خشن می کنند. در عوض، به سراغ لامپ‌های کمی گرم‌تر بروید. این لامپ‌ها فضای زندگی شما را به خوبی روشن نگه می‌دارند، اما فضای خوبی نیز به آن اضافه می‌کنند. شمع‌ها معمولاً به فضای زندگی شما شلوغی زیادی می‌افزایند و برای خانه‌های مینیمالیستی واقعاً گزینه خوبی نیستند. اگر واقعاً عاشق نور طبیعی هستید، روی شمع هایی با شکل منحصر به فرد سرمایه گذاری کنید که نیازی به فانوس یا ظرف ندارند. همچنین می‌توانید آبازورهای مینیمال را خریداری کنید که جذابیت اتاق خوابتان را دوچندان می‌کنند.

8. استفاده از مبلمان ساده و کارآمد

برای دکوراسیون مینیمال، انتخاب مبلمان ساده و کارآمد بسیار مهم است. مبلمانی با طراحی‌های ساده و خطوط مستقیم، بدون تزئینات اضافی، به ایجاد حس تمیزی و نظم در فضا کمک می‌کند. استفاده از مبلمان چندکاره، مانند تخت‌های دارای فضای ذخیره‌سازی یا میزهای قابل تبدیل به میز کار، می‌تواند به بهینه‌سازی فضا کمک کند. انتخاب جنس مواد طبیعی و با کیفیت مانند چوب، فلز و پارچه‌های نخی یا پشمی، علاوه بر زیبایی، به دوام بیشتر مبلمان منجر می‌شود. رنگ‌های خنثی و ملایم نیز به هماهنگی و ایجاد فضای آرامش‌بخش کمک می‌کنند.

9. رنگ آمیزی دیوارها

اکثر مردم دیوارهای سفید خالی را با دکوراسیون مینیمالیستی مرتبط می‌دانند، اما من فکر می‌کنم آزمایش رنگ راه بسیار خوبی برای افزودن شخصیت و در عین حال پذیرفتن زندگی بدون بهم ریختگی است. از آن لذت ببرید! هر آنچه که سبک طراحی شما را منعکس می کند، رنگ های تند و یکدست یا اشکال هندسی را در آغوش بگیرید.

10. اکسسوری‌های محدود اما معنی‌دار

برای دکوراسیون مینیمال، انتخاب اکسسوری‌های محدود اما معنی‌دار اهمیت ویژه‌ای دارد. در این سبک، هر اکسسوری باید دارای ارزش زیبایی‌شناختی و معنایی باشد تا فضایی منظم و دلپذیر ایجاد کند. انتخاب اشیاء دست‌ساز، آثار هنری ساده، و گیاهان خانگی می‌تواند به زیبایی و شخصی‌سازی فضا کمک کند. استفاده از اکسسوری‌هایی که کاربرد عملی نیز دارند، مانند ساعت‌های دیواری زیبا یا چراغ‌های مینیمال، به بهینه‌سازی فضا و جلوگیری از شلوغی کمک می‌کند. به این ترتیب، هر اکسسوری نه تنها به زیبایی فضا می‌افزاید، بلکه دارای معنا و اهمیت نیز خواهد بود.

 

با رعایت این نکات، می‌توانید خانه‌ای با دکوراسیون مینیمال و آرامش‌بخش داشته باشید که نه تنها زیبا و مدرن است، بلکه احساس خوشایندی را نیز به شما منتقل می‌کند.

 

پاسخ دهید