0 تا 100 بازسازی ساختمان و نکات بررسی شرایط و اصول بازسازی

0 تا 100 بازسازی ساختمان و نکات بررسی شرایط و اصول بازسازی

اجرای ساختمان
0 تا 100 بازسازی ساختمان و نکات بررسی شرایط و اصول بازسازی

0 تا 100 بازسازی ساختمان و نکات بررسی شرایط و اصول بازسازی

بیشتر افرادی که صاحب خانه هستند، به شدت به فکر تغییرات در ساختمان خود می‌باشند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، بازسازی ساختمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که بزرگ ترین و بهترین تغییرات در بازسازی ساختمان اعمال می‌شوند. از طرفی می‌توانید خانه ای جدید با هزینه ای مقرون به صرفه و بدون جابجایی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که این کار به شدت نیاز به تخصص و برنامه ریزی دارد. برای این کار باید تمام مراحل به ترتیب و درست انجام شود، تا در نهایت یک ساختمان زیبا و در عین حال ایمن و اصولی داشته باشید. با ما همراه باشید تا صفر تا صد این کار را توضیح دهیم.

انتخاب تیم حرفه ای بازسازی ساختمان

این قسمت از کار که اولین قدم به حساب می‌آید، بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که وجود یک تیم خوب و ماهر، می‌تواند تمام مراحل و خطرات کار را به شما توضیح دهد و از طرفی دیگر نگران نیستید که با کوچک ترین اشتباه امنیت ساختمان و کارگران به خطر بیفتد. از طراح گرفته تا سازنده، همگی باید در حرفه ای ترین سطح انتخاب شوند تا نتیجه کار مطلوبی را دریافت کنید. مزیت دیگر این مورد، کاهش هزینه و جلوگیری از هزینه‌های اضافی است، که می‌توانند متناسب با بودجه شما به بازسازی ساختمان بپردازند.

 

تخریب

مرحله بعدی بعد از طراحی و برنامه ریزی، تخریب بخش‌هایی است که قصد دارید بازسازی کنید. اهمیت مورد قبلی در این قسمت به وضوح دیده می‌شود؛ چرا که اگر قصد دارید تنها یک یا تمام قسمت‌ها را در بازسازی ساختمان خود لحاظ کنید، تخریب درست و صحیح همان بخش اجرا شود. بخش بعدی مربوط به ایمنی این کار است که باید حتما به صورت اصولی انجام شود تا از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری شود، و از طرفی نیز خسارت جانی به شخصی وارد نشود.

اقدام به ساخت ساختمان

بعد از تخریب بخش‌های مورد نظر، نوبت به شروع ساخت می‌رسد. در این بخش تیم بازسازی ساختمان که از قبل طبق سلیقه صاحب خانه طراحی‌های لازم را انجام داده اند، دست به اجرای طرح و ساخت تمام یا بخشی از ساختمان می‌زنند. این که مطابق با سلیقه و بودجه مشتری بازسازی ساختمان انجام شود، فقط از عهده افراد متخصص و پر سابقه برمی‌آید. پس بهتر است که قبل از شروع ساخت و حتی شروع تخریب، نقشه تمام شده ساختمان خود را با طراحان به سرانجام برسانید، تا در حین کار به مشکل و تاخیر در ساخت برنخورید.

زیباسازی

در این قسمت سعی کنید حتما از بهترین نوع گچ در بازار استفاده کنید، که سفیدترین گچ کاری را در ساختمان خود داشته باشید. در این مرحله می‌توانید ایده‌های مختلفی را اجرا کنید، از کناف کاری و سقف کاذب گرفته تا نورپردازی. متناسب با سبک دکوراسیونی که می‌خواهید، می‌توانید بازسازی ساختمان را به سرانجام برسانید. دقت داشته باشید که از اهمیت زیبایی کف پوش‌ها در فضا غافل نشوید. برای این قسمت نیز می‌توانید از انواع پارکت، سرامیک و لمینیت و... استفاده کنید.

حتی می‌توانید برای پوشش دیوار خود به رنگ و طرح دلخواه، از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. اجرای اکسنت وال نیز می‌تواند در این بخش از بازسازی ساختمان طراحی و آماده شود.

بازسازی بخش‌های داخلی

عده ای هم هستند که بیرون ساختمان را مناسب می‌بینند و تنها علاقه دارند که در بخش‌های داخلی خانه بازسازی ساختمان انجام شود. شما در این مرحله می‌توانید موقعیت آشپرخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی و... را تغییر دهید، و یا این که در همان جایی که هستند کمی دچار تغییرات شوند.

دیوارهای ساختمان

بعد از مراحل ذکر شده، نوبت به بازسازی دیوارهای ساختمان است. در این قسمت در ابتدا ایمنی و سلامت دیوارها توسط تیم طراحی و بازسازی ساختمان چک می‌شود. در صورتی که دیوارها بیش از حد فرسوده شده باشند و یا مشکلی باشد که ایمنی افراد ساکن در خانه را به خطر بیندازد، در ابتدا بازسازی در این راستا انجام می‌شود. پس از این کار می‌توانید دست به نازک کاری و زیباسازی دیوارها بزنید.

کف پوش

اگر قصد دارید که زیبایی منزل خود را چند برابر کنید، کافی است تا در مراحل بازسازی ساختمان، بازسازی کف را نیز جای دهید. برای این کار همان طور که در بالاتر گفته شد، از انواع کف پوش‌های سه بعدی، پارکت، لمینیت، سرامیک، وینیل، پی وی سی و... استفاده می‌شود، که انتخاب نوع کف پوش به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. از طرفی دقت داشته باشید که برای داشتن زیباترین کف پوش، به همخوانی آن با سقف و دیوارها توجه لازم را داشته باشید.

آشپزخانه

این قسمت جزو بخش‌هایی است که دست شما برای ایجاد تغییرات به شدت باز است و می‌توانید از ریزترین جزئیات گرفته تا سقف و دیوارهای آشپزخانه را تغییر دهید و باعث ایجاد حال و هوای خوب شوید. در بازسای ساختمان بخش آشپزخانه جزو پر طرفدارترین بخش‌ها دسته بندی شده است. از سینک ظرفشویی و کابینت‌ها گرفته تا کفپوش و... همگی می‌توانند دست خوش تغییرات قرار بگیرند. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که سبکی که برای کابینت‌ها و جزیره و... انتخاب می‌کنید، حتما متناسب با دیگر بخش‌های خانه مانند پذیرایی باشد. برای مثال این که سبک خانه مدرن باشد و کابینت‌های آشپزخانه سبک کلاسیک داشته باشند، جلوه زیبایی نخواهد داشت.

سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از بخش‌هایی که در بازسازی ساختمان زیاد مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد، سرویس بهداشتی و حمام خانه است. همان طور که زیبایی پذیرایی و آشپزخانه مهم است و در بازسازی ساختمان لحاظ می‌شود، برای سرویس بهداشتی و حمام نیز باید طراحی و تغییراتی را در نظر بگیرید. می‌توانید برای این کار به تعویض کف پوش و دیوارها، روشویی و سقف و... بپردازید. قسمت ایمنی این بخش از خانه نیز مربوط به لوله کشی و تاسیسات است که تیم بازسازی ساختمان باید به آن توجه کنند.

پذیرایی

به جرأت می‌توان گفت که پذیرایی مهم ترین قسمت بازسازی ساختمان است؛ چرا که تمام افراد چه صاحبان خانه چه میهمانان، بیشتر زمان خود را در پذیرایی خانه می‌گذرانند. در بازسازی پذیرایی می‌توانید دیوارها، کف پوش، سقف و وسایل و... را در این تغییرات سهیم کنید، تا بتوانید با یک خانه کاملا جدید و نو روبرو شوید. تاثیر مثبتی که این بخش در روحیه افراد حاضر در خانه دارد، بسیار مهم و حیاتی است.

اتاق خواب‌ها

بسته به این که چه خواسته‌هایی ار اتاق خواب خود دارید، می‌توانید یک تغییر اساسی ایجاد کنید. عده ای هستند که علاقه به تغییر کلی از دیوارها و سقف و... دارند، و عده ای دیگر تنها قصد دارند که در کنار بازسازی ساختمان تنها وسایل و رنگ دیوارها را دست خوش تغییرات قرار دهند. این مورد کاملا بستگی به سلیقه، فضا و بودجه شما دارد. ناگفته نماند که برای زیباتر شدن ایده خود، از تیم طراحی دکوراسیون داخلی نیز می‌توانید کمک بگیرید، تا رنگ و لعابی دیگر به فضای شما ببخشند.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که حتما از یک تیم ماهر کمک بگیرید و بعد از بازسازی ساختمان، به تعویض قسمت کمی و یا کل وسایل خانه بپردازید تا یک خانه کاملا جدید را داشته باشید. فقط دقت داشته باشید که در تمام مراحل ذکر شده، ایمنی اولویت کار قرار بگیرد، تا باعث خسارات جانی و مالی نگردد. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم.

پاسخ دهید