مدل های جدید پارتیشن شیشه‌ای طرح‌ دار

اجرای ساختمان
مدل های جدید پارتیشن شیشه‌ای طرح‌ دار

پارتیشن اداری شیشه‌ای نوعی از پارتیشن است که برای تفکیک یک محیط بزرگ به فضاهای خصوصی‌تر و کارآمدتر استفاده می‌شود تا میزان بهره‌وری افراد را در یک محیط اداری افزایش دهد. این پارتیشن می‌تواند در انواع بسیار گوناگونی طراحی و تولید شود که پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار یکی از انواع آن است.

پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار می‌تواند در انواع فریم‌دار یا فریم لس (بدون قاب) و تک جداره یا دوجداره طراحی و اجرا شود که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با هر یک از انواع پارتیشن شیشه‌ای، انواع طرح‌های جدیدی که می‌توان بر روی پارتیشن اجرا نمود، مزایا پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار و نکاتی که هنگام انتخاب پارتیشن شیشه‌ای باید به آن‌ها توجه نمایید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

از چه روش‌هایی برای ایجاد طرح بر روی شیشه پارتیشن استفاده می‌شود؟

برای داشتن یک ظاهر زیبا و مدرن، افزایش حریم خصوصی فضا و یا ایجاد کردن یک محیط حرفه‌ای و معتبر، می‌توان بر روی شیشه‌های پارتیشن اداری مورد نظر خود از طرح‌های متنوع استفاده نمود.

بسیاری از افراد برای ایجاد طرح بر روی پارتیشن شیشه‌ای خود، طرح‌های سندبلاست را انتخاب می‌کنند که علاوه بر ایجاد طرح‌ها زیبا، می‌تواند شیشه را مات نموده و حریم خصوصی فضا را افزایش دهد. برخی دیگر برای داشتن یک محیط حرفه‌ای و هویت بخشیدن به دفتر اداری خود، از حکاکی و یا نصب لوگو بر روی شیشه‌های پارتیشن استفاده می‌نمایند. در ادامه هر یک از این طرح‌هایی که می‌توان بر روی پارتیشن شیشه‌ای اجرا نمود را به شما معرفی می‌کنیم.

برای دریافت مشاوره و اجرای این مدل از پارتیشن شیشه ای طرح دار کلیک کنید.

طرح سندبلاست

برای داشتن یک پارتیشن شیشه‌ای سندبلاست، باید از شیشه‌ای استفاده نمایید که از روش شن‌پاشی برای مات کردن سطح شیشه استفاده شده است. در این نوع پارتیشن نور به خوبی از شیشه عبور نمی‌کند و نمی‌تواند تصاویر را به خوبی بر روی شیشه منعکس کند. در نتیجه شیشه ظاهری مات یا تار بدست آورده و موجب ایجاد شدن یک حریم خصوصی برای افراد می‌شود. به طور معمول شیشه‌ای که برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای سندبلاست استفاده می‌شود از نوع سکوریت است که مقاومت آن در برابر ضربه و فشار زیاد است. شما می‌توانید انواع طرح‌های مختلف را بر روی شیشه سندبلاست خود اعمال نمایید تا بتوانید پارتیشنی با ظاهری زیبا و خاص داشته باشید. علاوه بر این، میزان مات بودن شیشه‌ها می‌تواند توسط شما تعیین شود تا طراحی پارتیشن شیشه‌ای مورد نظر بر اساس نیاز شما انجام شود.

باید توجه داشته باشید که مات کردن شیشه به کمک سندبلاست هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌ها و شیشه‌های مات دارد. علاوه بر این، این شیشه‌ها در کارگاه یا کارخانه فرآیند سندبلاست و مات شدن را می‌گذرانند و پس از سندبلاست شدن امکان بازگشتن به حالت شفاف را ندارد.

اجرای لوگو بر روی شیشه پارتیشن

بسیاری از شرکت‌ها و ادارات مختلف از پارتیشن شیشه‌ای برای تفکیک فضاها از یکدیگر و ایجاد فضاهای خصوصی‌تر استفاده می‌کنند. طراحی لوگو شرکت بر روی شیشه پارتیشن‌ها موجب به وجود آمدن محیطی حرفه‌ای‌تر و معتبرتر شده و به محیط شرکت هویت می‌بخشد. چاپ لوگو مورد نظر بر روی شیشه به وسیله طرح دیجیتالی و به صورت مستقیم انجام می‌شود. روش چاپ لوگو بر روی شیشه بر اساس سلیقه مشتری انتخاب می‌شود. شما می‌توانید لوگوی خود را بر روی شیشه پارتیشن هنگام طراحی و ساخت حک شود و یا به صورت برچسبی بر روی شیشه چسبانده شود. در روش اول شیشه باید مقاومت بالایی داشته باشد و رنگ در کوره به شیشه اضافه شود، اما در روش دوم برچسب‌ها موقتی بوده و نور و دما بر روی آن تاثیرگذار است.

حکاکی بر روی شیشه

برای آنکه بتوانید یک پارتیشن اداری شیشه‌ای مدرن و طرح‌دار داشته باشید، می‌توانید از روش حکاکی استفاده نمایید. در این روش شما می‌توانید انواع طرح‌ها و یا لوگوهایی که مدنظر دارید را بر روی شیشه خود حکاکی نمایید. در این روش طرح شما بر روی شیشه تراشیده یا کنده‌کاری می‌شود که این کار ضخامت شیشه را کاهش داده و آن را در برابر ضربه و فشار آسیب‌پذیر می‌نماید. انواع روش‌هایی که می‌توان طرح‌های مختلف را بر روی شیشه حکاکی کرد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حکاکی بر روی شیشه با لیزر

  • حکاکی بر روی شیشه با اسید

  • حکاکی بر روی شیشه با فرز انگشتی

  • حکاکی بر روی شیشه با دست

انواع پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار

پارتیشن‌های شیشه‌ای طرح‌دار بر اساس نوع شیشه به دو نوع تک جداره و دوجداره دسته‌بندی می‌شوند. هر یک از این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای مزایا و کاربرد خاص خود را دارند که در ادامه هر یک از انواع پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار را به شما معرفی می‌کنیم.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای تک جداره از یک لایه شیشه استفاده می‌شود که ضخامت قطر آن 8 تا 10 میل بوده و ضخامت آن نسبت به نوع دوجداره کمتر است. کم بودن ضخامت این نوع پارتیشن باعث می‌شود که پارتیشن تک جداره نسبت به پارتیشن دوجداره در برابر صدا و انرژی عایق ضعیف‌تری بوده و نمی‌تواند به خوبی دید افراد به داخل فضای ایجاد شده را محدود نماید.

برای آنکه پارتیشن شیشه‌ای تک جداره بتواند در برابر آلودگی صوتی مقاومت کافی داشته باشد، از پلی کربنات H استفاده می‌شود تا آن را آکوستیک نمایند. همچنین باید نظر داشته باشید که پارتیشن تک جداره نسبت به ضربه و فشار مقاومت کمتری دارد و احتمال شکستن آن نسبت به نوع دوجداره بیشتر است. علاوه بر این، وزن این نوع پارتیشن کمتر از نوع دوجداره است، به همین دلیل می‌تواند آن را به راحتی جابجا نمود.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره

برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای، از دو لایه شیشه استفاده می‌شود که میان این دو لایه، خلا قرار دارد تا موجب افزایش مقاومت شیشه دوجداره نسبت به فشار و ضربه شده و از عبور صدا، حرارت و اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای ساخت این نوع پارتیشن از انواع شیشه‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده نمایید تا بتوانید پارتیشن شیشه‌ای مورد نظر خود را طراحی نمایید. علاوه بر این، برای نصب این نوع پارتیشن، نیازی به سوراخ‌کاری و پیچ‌کاری نداشته و امکان نصب پرده کرکره‌ای و نورپردازی داخل پارتیشن برای شما وجود دارد.

مزایا استفاده از پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار

  • عایق صوتی و انرژی مناسب: پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار می‌تواند تا حد زیادی از عبور صدا و اتلاف انرژی جلوگیری کرده و محیطی آرام و بدون سر و صدا برای افراد یک محیط پر رفت و آمد و شلوغ ایجاد کند.

  • ایجاد حریم خصوصی: پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار برخلاف پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف و معمولی، می‌توانند فضای خصوصی‌تری برای افراد ایجاد کرده و از دیده شدن فضای ایجاد شده از بیرون جلوگیری نماید.

  • نگهداری آسان: نگهداری و تمیز کردن این پارتیشن‌ها بسیار آسان و راحت‌تر از دیوارهای معمولی است.

  • هزینه مقرون به صرفه‌تر: استفاده از پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار هزینه‌های تخریب و ساخت دیوارهای آجری را بسیار کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این پارتیشن‌ها امکان بهره بردن از نور طبیعی را فراهم می‌کنند، به همین دلیل هزینه‌های استفاده از نور و روشنایی غیر طبیعی را نیز کمتر می‌کند.

  • سرعت اجرای بالا: نصب و اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای نیازی به تخریب یا بازسازی فضا ندارد، در نتیجه می‌توان به راحتی، در سریع‌ترین حالت و کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را نصب نمود.

  • تنوع در طراحی و ظاهر متفاوت: شما می‌توانید به آسانی از میان طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌های موجود برای پارتیشن شیشه‌ای، یکی از مدل‌ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب نمایید.

  • قابلیت حمل آسان: به دلیل داشتن وزن کم و نحوه نصب آسان، می‌توان آن را به راحتی جابجا نمود.

  • زیبایی و جذابیت منحصر به فرد: استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محیط اداری، باعث ایجاد شدن یک محیط زیبا و مدرن و در عین حال کاملا حرفه‌ای می‌شود.

  • دوام و ماندگاری بالا: تقریبا تمامی پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه‌های لمینت یا سکوریت ساخته می‌شوند که دوام و مقاومت بالایی دارند.

  • افزایش بهره‌وری افراد: تفکیک یک محیط به فضاهای کوچک‌تر باعث می‌شود حواس پرتی افراد در محیط کاهش یافته و تمرکز افراد بیشتر شود.

آشنایی با پارتیشن شیشه‌ای مات هوشمند

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند به دلیل داشتن شیشه‌های الکتروکرومیک به این نام معروف هستند. در میان دو لایه این نوع شیشه‌ها کریستال مایع (PDLC) به کار رفته است که به وسیله جریان الکتریکی می‌تواند از حالت شفاف خارج شده و به حالت مات درآید. این نوع شیشه‌ها امکان تغییر میزان جذب نور را برای شما فراهم نموده و می‌تواند یک فضای خصوصی یا نیمه خصوصی را ایجاد کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند یا Smart Glass در دو حالت در بازار طراحی و ساخته می‌شوند:

  • نصب گلس مات کننده بر روی شیشه: در این نوع یک طلق شفاف بر روی شیشه نصب شده و از طریق ریموت می‌توان مات یا شفاف بودن شیشه را تنظیم نمود. این حالت نسبت به داشتن شیشه الکتروکرومیک هزینه کمتری دارد، اما در عین حال مقاومت آن نیز پایین‌تر است و حالت هوشمند آن می‌تواند با یک ضربه به طور کامل از کار بیفتد.

  • پارتیشن هوشمند لمینت: در این نوع، بین دو جدار شیشه لمینت یا همان کریستال مایع وجود دارد که موجب می‌شود بتوان به راحتی شیشه را تنها با یک ریموت کنترل به حالت مات، نیمه مات و یا شفاف درآورد. این نوع شیشه هوشمند برخلاف نوع دیگر با وارد شدن ضربه حالت هوشمند خود را از دست نمی‌دهد.

برای داشتن یک پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار مناسب باید به چه نکاتی توجه نمود؟

برای آنکه بتوانید به کمک پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار یک فضای کارآمد، مدرن و زیبا در محیط اداری خود ایجاد کنید، لازم است که هنگام انتخاب و طراحی پارتیشن مورد نظر خود به چندین نکته توجه نمایید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

1. اندازه و ابعاد پارتیشن

  • پیش از هر چیز ابتدا باید فضای مورد نظر خود را برای پارتیشن‌بندی اندازه‌گیری نموده و تمامی ابعاد آن را بررسی نمایید.

  • باید پیش از طراحی پارتیشن، تصمیم بگیرید که می‌خواهید پارتیشن دلخواه شما چه ارتفاعی داشته باشد. پارتیشن‌های تمام قد می‌توانند علاوه بر ایجاد حریم خصوصی بیشتر، عایق بهتری برای صدا و انرژی باشند. اما پارتیشن‌هایی که ارتفاع کمتری دارند، فضا را بازتر نشان می‌دهند.

  • ضخامت شیشه یکی از فاکتورهای مهم هنگام طراحی پارتیشن است. ضخامت می‌تواند بر میزان صدا و انرژی که از شیشه عبور می‌کند و میزان خصوصی بودن فضا تاثیرگذار باشد.

2. طراحی و ظاهر پارتیشن

  • برای طراحی پارتیشن مورد نظر خود باید دکوراسیون فضای اداره خود را نیز در نظر بگیرید. طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی برای شیشه پارتیشن وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • همچنین می‌توانید برای داشتن یک محیط خصوصی‌تر از پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار یا مات استفاده نمایید.

  • نوع و ضخامت فریم پارتیشن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فریم پارتیشن علاوه بر ایجاد نموده ظاهری شیک و زیبا، استحکام و دوام آن را نیز افزایش می‌دهد.

3. سطح حریم خصوصی

  • پارتیشن شیشه‌ای سطوح مختلفی از شفافیت را دارد، به همین دلیل می‌تواند برای شما فضایی با درجه خصوصی بودن کمتر یا بیشتر ایجاد کند.

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف برای شما یک محیط روشن و با دید کامل ایجاد می‌کنند تا بر تمام محیط اطراف خود اشراف داشته باشید.

  • در صورتی که به داشتن یک محیط خصوصی‌تر و با دایره دید محدود‌تر نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار یا مات استفاده نمایید.

4. قیمت طراحی و اجرا

  • قیمت طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای یکی از فاکتورهای پر اهمیتی است که باید پیش از طراحی آن را در نظر داشته باشید.

  • فاکتورهای بسیاری می‌توانند بر قیمت طراحی پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار تاثیرگذار باشند، به همین دلیل بهتر است پیش از هر چیز ابتدا بودجه مورد نظر خود را تعیین نموده و سپس اقدام به طراحی پارتیشن مورد نظر خود نمایید.

5. نحوه نصب پارتیشن

برخی از پارتیشن‌ها به نصب حرفه‌ای و ایجاد تغییرات در محیط داخلی خود نیازمندند. به همین دلیل بهتر است به نحوه نصب انواع پارتیشن‌ها نیز توجه کنید.

6. میزان انعطاف‌پذیر بودن و قابلیت جابجایی پارتیشن

از دیگر فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن، میزان انعطاف‌پذیر بودن و قابلیت جابجایی آن است. این قابلیت به شما کمک می‌کند زمانی که نیاز به جابجایی یا تغییر چیدمان محیط اداری خود دارید، بتوانید به راحتی پارتیشن‌های مورد نظر خود را جابجا نمایید.

پاسخ دهید