مدرن یا کلاسیک،کدام یک مناسب دکوراسیون شماست؟

مدرن یا کلاسیک،کدام یک مناسب دکوراسیون شماست؟

طراحی داخلی و دکوراسیون
مدرن یا کلاسیک،کدام یک مناسب دکوراسیون شماست؟

مدرن یا کلاسیک: کدام یک مناسب محیط شماست؟

اگر با سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن اشنایی دارید اما نمیدانید کدام یک متناسب فضای شماست و باعث ماندگاری میشود ما در این مقاله از هیرکانا سازه به شما کمک میکنیم با سبک مدرن وسبک کلاسیک و نکاتی درخور این دوسبک (مدرن و کلاسیک) که هر فرد برای طراحی (طراحی داخلی منزل یا خانه، طراحی داخی آشپزخانه و... ) باید به آن اشراف داشته باشد اشنا شوید. علاوه برآن امروزه کمتر کسی لزوما به طور کامل دکوراسیون محیط خود را به سبک مدرن یا سبک کلاسیک طراحی می کندو بهتر است محیطی که در آن هستید برای جلوگیری ازیک نواخت شدن ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک باشد.ابتدا بهتر است به طور مختصر با ویژگی های این دو سبک آشنا شوید.

ویژگی های طراحی داخلی خانه به سبک مدرن و کلاسیک :

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مدرن:

1- سادگی در تمام عناصر
2- عدم استفاده از تزیینات اضافه
3- استفاده از خطوط قایم و سازه های زاویه دار
4- ترکیب رنگ های خنثی و روشن

 

مدرن و کلاسیک1

سبک مدرن چیست؟

در ابتدا باید گفت که مدرن به چه معناست. مدرن در لغت به معنا جدید است و اصول آن سادگی است ودر آن تجمل گرایی معنا ندارد.
طبق ویژگی هایی که در بالا گفتیم اگر محیط شما نسبتا کوچک و کم نور است بهتر است از سبک مدرن برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در این نوع سبک به وسایل کمتری برای چیدمان نیاز است و نحوه چیدمان و تغییر آن نسبت به سبک کلاسیک راحت تر است در نتیجه این روزها ترجیح بیشتر خانواده ها به دلیل کوچک بودن خانه ها و کم شدن هزینه مالی، این نوع سبک است که جزو یکی از مزیت های این سبک به شمار می آید.

 

مدرن و کلاسیک2

طراحی دکوراسیون مدرن و کلاسیک چه تفاوت هایی دارند؟

دکوراسیون مدرن بر عدم تقارن تمرکز می کند در حالی که دکوراسیون کلاسیک معمولا فقط وقتی بدون قرینه است که از ابتدا و به صورت طبیعی بدون قرینه بوده مانند طرح طبیعی چوب.  یکی از اصول این نوع سبک مینیمال بودن است به این معنا که فضا خالی از هر گوونه عنصر بی استفاده و اضافه ایی باشد. و نکته دیگری که باید به ان اشاره کرد این است که؛ مبلمان مدرن معمولا ارزان تر از مبلمان تمام چوبی بوده عموما ارتفاع کوتاهی داشته و جای کمتری را اشغال می کند در نتیجه برای فضای کوچک انتخاب بهتری است.
برای داشتن فضای مدرن در هنگام خرید لوازم خانه دقت کنید که رنگ و بافت و طرح وسایل هماهنگ باشد تا بتوان با آوردن رنگ دومی به کار ایجاد هماهنگی لازم را کرد تا از حالت بی روح محیط را خارج کرد.

 

مدرن و کلاسیک7

ویژگی های طراحی داخلی به سبک کلاسیک :

1- استفاده از مبلمان و المان ها به صورت متقارن
2- استفاده از ترکیب رنگی گرم
3- چیدمان عناصر موجود در محیط پیرامون یک نقطه
4- استفاده ازلوازم و وسایل چوبی مملو از تزیینات
5- استفاده از پارچه های لوکس  برای مبلمان

 

مدرن و کلایک3

 

سبک کلاسیک مادر سبک های دیگر است و برپایه تجمل گرایی شکل گرفته، این سبک از یونان باستان نشات گرفته و در کشور فرانسه به سبک لولایی و در کشور انگلستان به سبک ویکتوریا نام برده می شود.
در این نوع دکوراسیون وسایل مورد استفاده اکثرا از جنس چوب همراه با تزیینات نسبتا زیاد بوده و هم چنین دارای ابعاد بزرگی هستند به همین دلیل فضای زیادی را نسبت به سبک مدرن اشغال می کنند در نتیجه به خانه هایی با متراژ بالاتر از 80 متر نیاز هست و برای خانه های کوچک مناسب نیست زیرا باعث شلوغی و سردرگمی در فضا می شود و نسبتا هزینه بالاتری را در مقایسه با سبک مدرن به خود اختصاص می دهد.
تقارن و نظم از شاخص ترین ویژگی سبک کلاسیک به حساب می آید، تمامی ابزار های داخلی به صورت جفت و قرینه هم هستند و در یک نقطه کانونی خاصی مرکزیت داده می شوند برای مثال استفاده از شومینه با یک آینه تزیین شده در بالای آن به همراه میز و صندلی در دو طرف شومینه که به ایجاد نقطه کانونی و مرکزی فضا کمک می کند.

 

مدرن و کلاسیک6

یکی از بولدترین ابزار در این دکوراسیون استفاده از ستون های بلند همراه با تزیینات گچی است که همیشه لوکس و ظریف به نظر میرسد و فضای اشرا فی و سلطنتی را در خانه ایجاد می کند. داشتن ستون های بلند ملزم سقف های بلند است که ارتفاع زیاد دیوار ها خواستار پرده های نزدیک به هم و سرتاسری با طرح های شلوغ و گل دار است. هم چنین برای متریال کف از پارکت، لمینت و چوب استفاده می شود، در اشپزخانه و سرویس بهداشتی هم از کاشی با تزیین زیاد یا سنگ طبیعی می توان استفاده کرد.
هم چنین میزا ن نور و نور پردازی در این سبک باید با توجه به جنس و رنگ وسایل که معمولا از طبیعت الهام گرفته شده و زیبا و آرامش بخش است  مانند طیف رنگی بژ، کرم، خاکستری، نقره ای، طلایی، زیتونی... اغلب تیره هستند نسبتا زیاد باشد که فضا تاریک و دل گیر نشود.

 

مدرن و کلاسیک4

نتیجه گیری:

گروه طراحی هیرکانا سازه باتوجه به علاقه مندی شما برای آشنایی کامل با این دو سبک این مقاله ( تعاریف و اهمیت سبک معماری مدرن و کلاسیک) را برای شما گرد آوری کرد هدف ما از معرفی این دو سبک ایجاد بستری بوده برای انتخاب هوشمندانه و بهتر توسط شما که باتوجه به توضیحات گفته شده می توانید بر اساس سلیقه خودتان سبکی را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش داشته باشید چون هیچ سبک دکوراسیونی مطلقا خوب یا بد نیست و این شما هستید که برای محیط زندگیتان تصمیم می گیرید.

پاسخ دهید