تفاوت درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی

صنعتی
تفاوت درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی

برای اینکه تفاوت بین درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی را بدانیم باید به صورت دقیق تری از جزئیات این درب های برقی مطلع شویم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد درب اتوماتیک کشویی توضیح دهیم ، درب های رایجی که اغلب در ورودی فروشگاه ها ، مغازه ها ، ادارات و حتی منازل مسکونی می بینیم از نوع درب اتوماتیک کشویی و یا اسلایدینگ می باشد. درب های کشویی در راستای محور ایکس و به صورت افقی درون ریل در حرکت هستند.درب های کشویی از دو لت متحرک تشکیل شده است که در خلاف جهت هم در حرکت هستند و هر یک از لت های متحرک بعد از باز شدن پشت یک قسمت ثابت جمع می شود.در مورد درب های تلسکویی باید توضیح دهیم که شیوه ی حرکتشان درست مثل حالت کشویی است در یک راستای افقی درون ریل حرکت می کنند و تفاوت این درب ها با درب کشویی در این است که لت های لغزنده به جای اینکه مخالف هم حرکت کنند در یک راستا حرکت می کنند. شرکت درتیس در رزومه کاری خود، پروژه های متعدد و موفقی را در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی انواع درب های اتوماتیک در پرونده دارد. این شرکت با بهره گیری از کادر متخصص و مجرب مهندسی، توانسته است در اجرای پروژه هایی در مقیاس های مختلف ساختمانی نظیر مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و درمانی خوش بدرخشد و در این زمینه رزومه ی خود را پر رنگ تر کند.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی از لت های شیشه ای تشکیل شده اند که توسط هنگرها به ریل متصل می شوند و توسط تسمه و انرژی تولید شده از سوی موتور و فرمانی که برد الکترونیکی صادر می کند به صورت کشویی باز و بسته می شود.درب های اتوماتیک کشویی فضای کمی را اشغال می کنند این درب های ریلی می توانند هم به صورت فریم دار و هم به صورت فریم لس طراحی شوند. درب اتوماتیک کشویی ریلی از فریم و شیشه به همراه یک اپراتور تشکیل شده است که سنسورهای با دیدن افراد در جلوی درب در یک فاصله ی تعیین شده سیگنالی را به برد ارسال وبعد از فرمان برد به موتور ، لت ها باز و پس از عبور افراد بعد از مدت زمان معین بسته می شود.

درب اتوماتیک کشویی

انواع درب اتوماتیک کشویی

مدل درب اتومات کشویی با توجه به عرض ورودی تعیین می شود.از مدل های رایج درب برقی کشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب اتوماتیک کشویی 4 لت : در این حالت درب اتومات از 4 لت شیشه ای تشکیل شده است که دو لت کناری ثابت و فیکس هستند و دو لت وسط حالت متحرک دارند.بدین ترتیب با باز شدن درب ، لت ها ی متحرک پشت لت های ثابت جمع می شوند.

درب اتوماتیک کشویی 2 لت : در این حالت از درب برقی هر دو لت متحرک هستند و هنگام باز شدن درب ، لت های متحرک به پشت دیوار یا همان قیمت فیکس جمع می شوند. البته حالت دیگری که برای درب های دولنگه وجود دارد این مورد است که یک لت شیشه ای متحرک و لت دیگر ثابت باشد بدین ترتیب لت متحرک فقط به راست یا چپ باز می شود و پشت لت فیکس شده قرار می گیرد.

درب اتوماتیک سه لت : در این حالت از درب برقی می توان دو لت را ثابت و یک لت را متحرک در نظر گرفت و یا اینکه یک لت را ثابت و دو لت را متحرک در نظر گرفت .

درب اتوماتیک تک لنگه : در این حالت فقط یک لت شیشه ای داریم که به سمت چپ و یا راست باز می شود و پشت دیوار به عنوان یک قسمت ثابت جمع می شود.

کاربرد درب اتوماتیک کشویی

تقریبا می توان گفت که درب های کشویی برقی در همه ی مکان ها قابیت نصب دارند. این درب ها جلوه ی بصری زیبایی دارند ، باعث سهولت در رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف مصرف انرژی می شوند.امنیت را افزایش می دهند و عایق پذیری بالایی در برابر صوت و حرارت دارند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی یک نوع از درب  برقی کشویی است که برای فضاهایی که نیاز به حداکثر بازشوی ورودی را دارند، بسیار مناسب می باشد. این درب ها بر خلاف درب های کشویی که لنگه ها یا لت های آنها به سمت های مخالف باز می شوند،لت های شیشه ای این درب به یک سمت حرکت میکند..

این لت ها روی یکدیگر می لغزند و به گونه ای همگام حرکت می کنند که لت دوم با سرعتی معادل نصف سرعت لت اول جلو می آید. به این ترتیب در حالت باز شده، تمامی لت ها در یک سمت و پشت یک لت ثابت جمع می شوند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

 

این طراحی خاص باعث می شود در زمانی که درب باز است، یک بازشوی بزرگ و گسترده برای عبور و مرور ایجاد شود. همین ویژگی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را برای استفاده در مکان هایی مانند لابی های هتل ها، مراکز خرید پرتردد، سالن های نمایشگاهی و سایر اماکن عمومی که نیاز به حداکثر بازشو دارند، بسیار مناسب می کند.در واقع درب اتوماتیک کشویی حدود 50 درصد از عرض ورودی را برای تردد فراهم می کند این در حالی است که با نصب دربهای تلسکوپی حدود 75 درصد عرض ورودی فراهم می شود..

انواع درب شیشه ای تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی با توجه به عرض ووردی درب در مدل های مختلفی طراحی می شود .از مدل های رایج درب های تلسکوپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب تلسکوپی با دو لت متحرک : در این حالت دو لت متحرک می باشد که  هر دو لت یا به سمت راست یا به سمت چپ حرکت می کنند.

درب تلسکوپی با 4 لت متحرک : در این حالت 4 لت متحرک داریم ، که دو لت با هم، همزمان به سمت راست و 2 لت همزمان به سمت چپ حرکت می کنند.توجه فرمائید که در هر دو طرف باید فضای کافی و ثابت جهت قرار گرفتن لت های متحرک وجود داشته باشد.

درب تلسکوپی 3 لت : در این حالت دو لت متحرک و یک لت ثابت است که لت های متحرک پشت لت ثابت قرار می گیرند. هر دو لت ثابت یا به سمت راست و یا به سمت چپ حرکت می کنند . به این حالت نیمه تلسکوپی نیز می گویند

درب تلسکوپی  6 لت : در این حالت 4 لت متحرک و دو لت ثابت داریم .4 لت متحرک ، دو به دو به یک جهت حرکت کرده و پشت لت های ثابت قرار می گیرند. به این حالت درب تمام تلسکوپی می گویند.

کلام آخر

در این مقاله در مورد تفاوت بین درب های اتوماتیک کشویی و تلسکوپی صحبت کردیم. درنگاه اول شاید متوجه تفاوت بین این دو درب نشوید چرا که هر دو حالت ریلی دارند و در راستای محور افقی درون یک ریل حرکت می کنند.اما با کمی توجه پی می برید که درب های تلسکوپی دو لت متحرک دارند که هر دو به یک جهت حرکت میکند نه خلاف جهت.اما در مرود درب های کشویی این موضوع صدق نیم کند چرا که دو لت متجرک در دربه ای کشویی خلاف جهت هم حرکت می کنند. در مورد دربهای تلسکوپی از آنجاییکه دو لت متحرک در یک سو داریم از ریل مکانیکی دوبل استفاده می کنیم هم چنین نوع برد الکترونیکی در این حالت با نوع اسلایدینگ متفاوت است

شرکت درتیس یکی از معتبرترین شرکت هیا تولید کننده در زیمنه ی تولید انواع درب اتوماتیک به صروت کشویی ، تلسکوپی ، گردان ، کرو و لولایی می باشد. درتیس پروژه های موفقی از نصب درب اتوماتیک در مراکز خرید ، هتل ها ، بیمارستان ها و مجتمع های فرهنگی ورزسی داشته است. کیفیت محصولات و تجهیزات به کار رفته، رعایت استانداردهای ایمنی و دقت در نصب و تنظیمات از جمله نکات برجسته عملکرد درتیس به شمار می رود.

تعامل نزدیک با مشتریان، تحویل به موقع پروژه ها و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، قیمت قرون به صرفه ، حذف واسطه ها و اولید مستقیم ، مشاوره ی رایگان قبل از خرید از دیگر نکات قابل توجه در کارنامه شرکت درتیس محسوب می شود. شما همراهان گرامی میتوانید جهت دیدن نمونه کارهای اجرایی به وبسایت doortis مراجعه نمائید  و یا جهت ثبت سفارش و درخواست لیست قیمت با کارشناسان ما با شماره های 34 30 11 44 021 و 562 572 1 0912 در ارتباط باشید. توجه فرمائید که شما می توانید قبل از هر اقدامی از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما برخوردار شوید

منبع : https://doortis.ir/در-اتوماتیک/

 

 
 

 

 

پاسخ دهید

1 نظر
  1. 1403-3-19
    سینا

    برای چه ابعادی میشه از درب اتوماتیک تلسکوپی استفاده کرد؟حداقل سایز چقدره؟