آشنایی با کابینت کلاسیک و سبک آن

آشنایی با کابینت کلاسیک و سبک آن

طراحی داخلی و دکوراسیون
آشنایی با کابینت کلاسیک و سبک آن

طراحی آشپزخانه کلاسیک

کابینت کلاسیک یکی از سبک های پرطرفدار در طراحی کابینت است و انواع مختلف آن مانند: کابینت کلاسیک چوبی ، کابینت کلاسیک ممبران در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.شرکت طراحی داخلی و دکوراسیون گرگان با سالها سابقه در طراحی و اجرا، این امکان را به شما می دهد با مشاوره رایگان بتوانید سبک مورد علاقه ی خود را به زیبا ترین شکل در منزل خود اجرا کنید.

 

 

کابینت کلاسیک به صورت معمول چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کلاسیک به طور کلی در مقابل مدرن به کار می رود.این دو سبک تفاوت های بنیادین با یکدیگر دارند اما در تقابل با یکدیگر نیستند گاهی کابینت موردنظر ما می تواند ترکیبی از این دو سبک باشد و نتوان مرز مشخصی بین این دو سبک تععین کرد.

پیشینه کابیت کلاسیک یک جنبش هنری مربوط به قرن هفدهم در اروپاست که منشاء اون به یونان و روم باستان میرسد این لغت به معنی درجه اول بوده و برای نویسندگانی استفاده می شد که نوشته های آنان در کلاس درس تدریس میشده وآن را به عنوان یک اثر نمونه قبول داشته اند.

آثار کلاسیک در تمامی رشته های هنری از جمله دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه وجود دارد و تداعی کننده ی احساسات نوستالژیک برای ما است.
سبک کلاسیک یکی از سبک های باشکوهی است که بعد از دوران رنسانس در اروپا پدید آمد و تا به امروز بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. مشخصه های بارز سبک کلاسیک تقارن، تعادل، ظرافت، هماهنگی، نظم، شکوه، عظمت، پایداری و استقامت می باشد. . کابینت کلاسیک دارای کنده کاری و برجستگی های زیبایی می باشد و این کابینت ها دارای ستون و سرستون های منبت کاری شده و تاج زیر چراغ است در طراحی این کابینت ها تقارن به خوبی حفظ شده و هود  به صورت مخفی طراحی می شود.

 

 

امروزه  اغلب افراد به دنبال دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه خود هستند انتخاب آشپزخانه کلاسیک میتواند به شما برای داشتن یک آشپز خانه متفاوت و با شکوه کمک کند.  آشپز خانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه ای به شمار میرود ، و بسیاری از افراد از آشپز خانه به عنوان قلب خانه یاد میکنند.در این مقاله از هیرکانا سازه گستر  قصد داریم به معرفی سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون  آشپزخانه اشاره کنیم.

آشپزخانه های کلاسیک همیشه تماشایی و کاربردی هستند و استفاده از این سبک هیچ وقت از مد نمی افتد. معمولاً استفاده از رنگ های روشن و خنثی که در این سبک دکوراسیون رایج است. سبک کلاسیک باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه با وقار و زیبا به نظر برسد.

 

 

عناصر اصلی آشپزخانه کلاسیک چیست؟

-کابینت سفید، کرم یا مشکی

کابینت کلاسیک از جمله مدل هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد و اکثرا در خانه هایی با متراژ بالا بهتر است اجرا شود ، سفید و کرم از آن دسته رنگ هایی هستند که همه افراد با آنها احساس راحتی میکنند حتی علاقه مندان به سبک مدرن . پرکاربرد بودن این رنگ ها به دلیل بزرگ و روشن نشان دادن محیط است.اگر آشپزخانه به قدر کافی بزرگ است میتوان به اجرای کابینت با رنگ مشکی نیز فکر کرد!

 

 

- ساده بودن دیگر عناصر در سبک کلاسیک

برخی افراد علاقه مند به دکوراسیون و چیدمان شلوغ و پر شده با وسایل تزیینی هستند ولی این نکته را نیز باید یادآور شویم که اگر مایل به اجرای سبک کلاسیک هستید باید محیط اطراف خلوت باشد و از استفاده بیش از حد از وسایل دکوری خود داری شود.

 

 

- استفاده از سنگ طبیعی

استفاده از سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه،به دلیل متفاوت بودن با دیگر متریال کار شده در ساخت کابینت باعث جذاب و گیرا شدن فضا میشود و سبک کلاسیک کار شده را برجسته تر می کند. . در واقع، میزهای مرمر معمولاً کانون یک آشپز خانه کلاسیک هستند.افراد با دانستن و آگاهی بر این موضوع که استفاده از سنگ مرمر نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد در کنار هزینه بالای آن با این حال نمی توانند در مقابل زیبایی آن مقاومت کنند و ترجیح میدهند از سنگ طبیعی در آشپزخانه خود استفاده کنند.

 

 

-استفاده از کاشی با رنگ روشن

ظاهر زیبای کاشی سفید را نمی توانید با هیچ رنگ و متریال دیگری مقایسه کنید.. اصلا مهم نیست اندازه کاشی ها چقدر باشد شما می توانید از کاشی های براق، چهارگوش و یا حتی مرمر سفید برای دیوارهای آشپزخانه خود استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید کمی جذابیت آشپزخانه خود را بیشتر کنید می توانید کاشی هایی با ابعاد ۲ در ۶ یا ۳ در ۸ و یا ۲ در ۴ را امتحان کنید چرا که نسبت ها می توانند ظاهر آشپزخانه شما را تغییر دهند.

 

 

- کابینت با در های خاص

یکی دیگر از ویژگی های سبک کلاسیک آشپزخانه، انواع مدل در های کابینت هاست . درهای پانلی و یا قاب بندی شده را می توان در آشپزخانه کلاسیک به کار برد.این مدل درها معمولا در آشپز خانه مدرن به کار نمی روند.

 

 

- رنگ های خنثی

اغلب رنگ های سفید و مشکی رنگ های کلاسیک شناخته می شوند ولی این باور نباید باعث شود که برای همه ی دکوراسیون آشپزخانه از این دو رنگ استفاده کنید. در حالی که استفاده از پالت رنگ خنثی میتواند سبک کلاسیک را حفظ و آن را جذاب تر کند.استفاده از ترکیب رنگ سفید و قهوه ای نیز میتواند سبک کلاسیک را به زیبایی نشان دهد.

 

 

- انعطاف پذیری

آن چیزی که باعث می شود آشپزخانه های سبک کلاسیک طرفدارهای زیادی داشته باشد انعطاف پذیری آن است.یعنی شما می توانید با ترکیب نورپردازی های ساده و سنتی، میز و صندلی و سایر تزیینات ایده های خود را نیز در آشپزخانه اجرا کنید.

 

 

انواع کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چوبی

این سبک با استفاده از چوب طبیعی طراحی و اجرا می شود و از لوکس ترین و مجلل ترین سبکهاست،در کنار هزینه بالای آن گرمی و زیبایی چشم گیری را به محیط عرضه میکند.

 

 

کابینت کلاسیک روکش چوب

باقیمتی کمتر ولی با ظاهری شبیه به کابینت چوبی فضای آشپزخانه را چشم نواز می کند.

 

 

کابینت ممبران

این نوع کابینت هم در سبک مدرن و هم کلاسیک طراحی و اجرا میشود و میتوان طرح های متفاوتی را توسط دستگاه سی ان سی بر روی کابینت اجرا کرد.این نوع کابینت ها به اسم کابینت وکیوم نیز شناخت می شوند.

 

 

جزییاتی که باعث زیبا تر شدن کابینت کلاسیک می شود

- تاج و زیر چراغ که در کابینت دیواری اجرا می شود.

- استفاده از پاخور جهت پوشش زیر کابینت و جلو گیری از دیده شدن پایه های کابینت.

- طراحی و اجرای ویترین که قسمت ثابتی در آشپزخانه کلاسیک است.

- ستونها و سرستون ‌های کنده کاری شده و دارای برجستگی و طرح و نقش های زیبا یکی دیگر از بخشهای کابینت آشپزخانه کلاسیک می باشد که تاثیر چشمگیری در نتیجه نهایی و دکوراسیون آشپزخانه شما دارد که امروزه در برخی از طراحی ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در آشپزخانه با استفاده از ستون ها فضای کاربردی ایجاد کنند به این ترتیب که در قسمت ستون های کابینت آشپزخانه از اکسسوریهای سوپر مارکت یا همان سوپر ادویه استفاده می کنند تا علاوه بر جنبه زیبایی از کوچکترین فضاها بهترین استفاده را ببرند.

- توجه به نکات کوچک مانند استفاده از دستگیره کابینت، دستگیره های کابینت تاثیر زیادی در جلوه نهایی کابینت آشپزخانه شما می گذارند و در واقع دستگیره ها هستند که تمام کننده زیبایی یک کابینت آشپزخانه می باشند. در آشپزخانه کلاسیک بیشتر از دستگیره سرامیکی استفاده می شود که در طرح ها و رنگ های گوناگون در دسترس است.

 

 

نتیجه گیری

کابینت کلاسیک به دلیل داشتن نقش و نگار و متریال سازنده هزینه بالایی دارد اما این سبک از کابینت ماندگار است، قدیمی و از مد افتاده نمی شود و شما با یک بار هزینه میتوانید سالها از آن استفاده کنید.شما می توانید با طراحان ما در هیرکانا سازه گستر در تماس باشید و با مشاوره رایگان بهترین طرح را برای منازل خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ دهید